Toon posts:

Prima PC maar Oblivion LAG

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo alle lezers, ten eerste bedankt dat jullie de moeite nemen om dit te lezen maar ik heb dus wel een probleem :'(

Ik heb sinds een week een nieuwe PC, mooie Acer, hieronder de specs

Videokaart is een Nvidia geforce 7100 \ Nvidia Nforce 630i (met volgens dx diag 889mb)
Intel Pentium Dual Core CPU E2200 @ 2.20 GHZ
Ram geheugen 1791 MB (misschien door vista dat rare geheugen?)
harde schijf heeft 250 gb ram blablabla

als er meer specs nodig zijn laat het dan even horen, en de pc draait windows Vista home premium 32 bit.

het probleem is dat ik oblivion qua eisen makkelijk zou moeten kunnen hebben spelen, maar zodra ik de instellingen ook maar een beetje fatsoenlijk zet wordt het vreselijk LAG.

De temperetuur van mn pc is prima in orde, laatste patch voor oblivion staat erop en de nieuwste driver voor de GraKa ook.

iemand een idee? 8)7

Verwijderd

Je videokaart is totaal geen game-kaart. Als je benchmarks gaat opzoeken moet je niet schrikken aangezien hij erg laag komt te staan.

Is het misschien zelfs een on-board kaart? Ja dus ... Die zijn bijna altijd gewoon te slecht om games te spelen. Kijk of je er een PCI-E kaart in kan stoppen en haal dan een leuke echte videokaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 23:19 ]

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 11:52
Ik denk dat je eerst even wat informatie over computers en zijn onderdelen/peformance moet gaan op zoeken want dit geeft niet de indruk dat je weet waar je het over hebt.

Toen ik wat jonger was had ik dat ook, maar door je een beetje te verdiepen kom je een heel eind.

Verwijderd

Topicstarter
k dacht dat een onboard card altijd van die chipsets waren, lekker dan, en maar wauwelen dat het hoge geheugen in die videokaart het wel zou redden, maar de kaart is dus gewoon ronduit kut, fijn.

Dus nu een nieuwe kaart kopen en die onboard uitschakelen?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:08

MsG

Forumzwerver

Tja het videogeheugen is niet eens dedicated geloof ik. Als je dingen ziet als TurboCache, of dingen als TOT XX MB, nooit kopen als je wilt gamen, zijn altijd crappy kaarten. Overigens had je dit met een half uurtje aan vooronderzoek zo kunnen weten :). Overigens heeft een hardeschijf geen RAM geheugen :P. Maar voor 100 euro heb je al wel iets wat Oblivion trekt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Welk merk/type moederbord heb je eigenlijk? Zodat je wel zeker bent dat je er nog een losse grafische kaart kan inzetten.

Sowieso moet je niet de duurste GTX XXX versie oid kopen want jouw processor wordt dan al snel de bottleneck. Ik kan niet in jouw portemonnee kijken naar een 9600GT (of soortgelijke ati, ben zelf nvidia fan :+ ) lijkt mij wel genoeg.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:08

MsG

Forumzwerver

Met een Geforce 7600GS speelde ik het al best goed. Dus ik denk dat je met een oudere top-end 7900GT? ook wel goed af bent. Uiteraard ligt het er ook aan wat je nog meer speelt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
In plaats van een ouderde top-end (7900GT) zou je ook naar een nieuwere mid-end kunnen kijken, zoals de 8600GT of 9600GT.

Aangezien dit niet echt een probleem met een spel meer is gaat dit topic dicht: Er was eigenlijk toch al te weinig inzet. Dat een 7100 niet snel genoeg is voor Oblivion is geen rocket science.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.