Ik heb momenteel op mijn laptop Debian Lenny draaien.
In mijn laptop zit al een wireless kaart, dit is wel een Gigabyte GN-WI01HT
Via lspci wordt deze kaart gezien als een:
02:09.0 Ethernet controller: Atheros Communications Inc. AR5413 802.11abg NIC (rev 01)
Deze kaart werkt vanaf het begin en ziet ook draadloze netwerken. Het heeft ook de naam wlan0 meegekregen.
Het probleem begint dat ik ook een cardbus wireless kaart in mijn laptop heb zitten voor thuis de n-draft netwerk. In linux wordt deze gezien als het volgende:
04:00.0 Network controller: RaLink Device 0601
Deze netwerkkaart heeft een ralink 2860 chipset.
De drivers zijn geinstalleerd door middel van ndiswrapper -i rt2860.inf.
Als ik ndiswrapper -l aangeef krijg ik ook het volgende terug:
rt2860 : driver installed
device (1814:0601) present
Het probleem is alleen dat ndiswrapper ook aangeeft, dat de draadloze controller wlan0 krijgt. hoe kan ik dat aanpassen naar eventueel wlan1 ?
Door middel van google kom ik er niet zo snel uit, de problemen gaat daar vooral over dat ndiswrapper niet werkt of niet te laden is in modprobe.
In mijn laptop zit al een wireless kaart, dit is wel een Gigabyte GN-WI01HT
Via lspci wordt deze kaart gezien als een:
02:09.0 Ethernet controller: Atheros Communications Inc. AR5413 802.11abg NIC (rev 01)
Deze kaart werkt vanaf het begin en ziet ook draadloze netwerken. Het heeft ook de naam wlan0 meegekregen.
Het probleem begint dat ik ook een cardbus wireless kaart in mijn laptop heb zitten voor thuis de n-draft netwerk. In linux wordt deze gezien als het volgende:
04:00.0 Network controller: RaLink Device 0601
Deze netwerkkaart heeft een ralink 2860 chipset.
De drivers zijn geinstalleerd door middel van ndiswrapper -i rt2860.inf.
Als ik ndiswrapper -l aangeef krijg ik ook het volgende terug:
rt2860 : driver installed
device (1814:0601) present
Het probleem is alleen dat ndiswrapper ook aangeeft, dat de draadloze controller wlan0 krijgt. hoe kan ik dat aanpassen naar eventueel wlan1 ?
Door middel van google kom ik er niet zo snel uit, de problemen gaat daar vooral over dat ndiswrapper niet werkt of niet te laden is in modprobe.
If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.