Toon posts:

tv kijken op computermonitor zonder PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik kom veel info tegen over het gebruik van je PC als tv, of het gebruik van je Lcd-tv als monitor. Ik ben echter benieuwd of het mogelijk is om een standaard pc-monitor (merk Acer, in mijn geval) te gebruiken als televisie zonder dat er een pc tussenzit (een oude video oid is niet te gebruiken omdat mijn monitor geen extra ingangen heeft). Bestaat er bv een kabel die vanuit de muur (coax) het tv-signaal door kan geven aan een monitor?
Ik hoop dat iemand meer weet.
Dank & groet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat jij wil kan niet. Je zult altijd een tuner nodig hebben om het signaal om te zetten naar iets dat je kan laten zien (hoe kun je anders een kanaal kiezen?). Makkelijkste manier (en de goedkoopste) is om hiervoor de pc te gebruiken.

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 12:39

TheProphet

unifi-forum.nl

Ja inderdaad, tuner is een pre voor de kanalen.

• Ali_van_G
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-03 20:20
je hebt een losse tuner nodig. De makkelijkste optie is het gebruiken van een videorecorder met scart uit en dan een kabeltje van scart -> vga. Deze kabeltjes kosten enkele euros.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Het is sowieso al wel lastig om van een composiet, S-Video of RGB signaal iets te maken wat je monitor begrijpt, omdat de signalen anders worden verzonden, behalve bij RGB. Dan zal je echter ook nog met de sync zitten.. :) Dan moet je ook nog iets hebben wat van een dergelijk signaal een VGA signaal kan maken, of je tuner moet het ondersteunen. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
dank voor alle tips, ik begrijp inmiddels dat het wat ingewikkelder ligt dan ik dacht. Ik ga mijn oude video afstoffen, dat klinkt idd het makkelijkst.
Pagina: 1