Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[win95] Browser op oude (48MB) hardware

Pagina: 1
Acties:

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik ben bezig met een oude laptop aangezien het een latptop is. Het is echter nogal een oud beestje. Met 48Mb durf ik niet eens eraan te beginnen windows 2000 erop te installeren.

Echter internet explorer 5 en opera 8.5 zijn nogal langzaam op deze hardware. (ook de cpu is minder dan 200 Mhz!)

Ik ben dus op zoek of er nog alternatieve browsers.

Ben al op deze pagina gestuit: http://www.howtocreate.co.uk/browserSpeed.html
Hardware; 800 MHz Intel Pentium 3, 256 MB RAM.
(wat dus 5x zo veel hardware is als de laptop)

met name elinks trof mijn interesse, maar die is niet grafisch onder windows (het moet wel windows 95 want alleen daarvoor is er hardware accelration, dat merk je echt!)

Nog andere tips voor browsers die werken met weinig geheugen, javascript ondersteunen, grafisch zijn?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:04
Windows 98se erop draait goed hoor met zoveel geheugen. Dan doe je er de onofficiele servicepack van 98 erover en dan is hij ssn stukje sneller ook.

Tijdje terug voor een docent gedaan die had een oude laptop (133MHz en 32MB ram en 2MB video en 2GB harde schijf). Docent was tevreden hij kon weer op de site die hij altijd bezocht en hij was (zei hij) zelfs sneller geworden.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 20:20

BHQ

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Is dat niet die browser die standaard wordt gestart op de Ubuntu Live CD als je hem in Windows start ?
Die is behoorlijk zwaar...

@Leuk_he: zet er Windows 95 op, Windows 98 is (een pak) zwaarder.
Die uitleg op de site van die Pentium III 800MHz, daar draait perfect Windows XP met Firefox 3 op, hoor, daar moet je geen browser aanpassingen voor doen. Bij mijn weten dus flauwekul.

Ik zou het bij IE5 houden.

PS: Ik ben wel in zo'n laptop geïnteresseerd, als je hem kwijt wou :p

[ Voor 5% gewijzigd door Petervanakelyen op 07-07-2008 11:57 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 20:20

BHQ

Petervanakelyen schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:56:
[...]
Is dat niet die browser die standaard wordt gestart op de Ubuntu Live CD als je hem in Windows start ?
Die is behoorlijk zwaar...
Ehrm. Wuh :?

-edit- kan een beetje waarheid in zitten, maar de browser zelf is in mijn ervaring erg licht.

[ Voor 15% gewijzigd door BHQ op 07-07-2008 18:20 ]