auto luidspreker met een irritante trilling

Pagina: 1
Acties:
  • 6.054 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_arjen
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-04-2021
beste GoT'ers,

In onze auto zitten 2 pioneers luidsprekers van 135watt.
Nu is het probleem dat een van de twee bij sommige tonen een soort trilling geeft dat je kan horen en dit overstemt de muziek want deze gaat ook harder als je de muziek luider zet en dit stoort enorm.
Iemand die dit ook heeft of iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen ?

[ Voor 18% gewijzigd door teacher op 07-07-2008 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 12:09
Eens kijken of er geen zijpaneel ,waar de luidsprekers in zitten, wat los zit zodat het kan rammelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:06
Komt de trilling uit de speaker zelf? :? Of trilt de speaker in zn geheel door een gebrekkige montage?

Het laatste lijkt mij de meest logische, en de oplossing daarvan is ook vrij logisch? ;) (Beter monteren)

Een signature kun je trouwens gewoon invullen in je profiel, die hoef je niet onder je posts te typen ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_arjen
Xander schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:01:
Komt de trilling uit de speaker zelf? :? Of trilt de speaker in zn geheel door een gebrekkige montage?

Het laatste lijkt mij de meest logische, en de oplossing daarvan is ook vrij logisch? ;) (Beter monteren)

Een signature kun je trouwens gewoon invullen in je profiel, die hoef je niet onder je posts te typen ;)
nene ik heb de luidspreker er ook al eens uitgehaalt en het is duidelijk de box zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dus ook niet iets dat meetrilt zoals misterdoom terecht suggereert?

Als je de speakers van kant wisselt, zit het probleem dan nog steeds bij dezelfde speaker? Dan kun je uitsluiten dat het aan je versterking / bekabeling ligt en is de speaker gewoon kapot. Lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_arjen
Xander schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:05:
Dus ook niet iets dat meetrilt zoals misterdoom terecht suggereert?

Als je de speakers van kant wisselt, zit het probleem dan nog steeds bij dezelfde speaker? Dan kun je uitsluiten dat het aan je versterking / bekabeling ligt en is de speaker gewoon kapot. Lijkt me.
ik heb er ook al lang achter gezocht maarja .. ik ga hem is helemaal uitblazen met een compressort mss zijn het vuil deeltjes tusse het spoel.. of is het magnetische spoel kapot ?
hmmm zal nog is wat proberen. en hou wel op de hoogte dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:39

FCC

mr_arjen schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:08:
[...]

ik heb er ook al lang achter gezocht maarja .. ik ga hem is helemaal uitblazen met een compressort mss zijn het vuil deeltjes tusse het spoel.. of is het magnetische spoel kapot ?
hmmm zal nog is wat proberen. en hou wel op de hoogte dan.
Ik persoonlijk zou geen compressor op m'n speaker loslaten. (Maar misschien hebben andere mensen daar juist goede ervaring mee..)
Verwissel ze idd eens van plaats zoals Xander zei. Als het dan nog dezelfde speaker betreft zou ik ze vervangen.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-10 16:23

Sharky

Skamn Dippy!

Probeer ze anders gewoon helemaal los zonder dat ze gemonteerd zitten. Dan hoef je ze niet eens om te wisselen, als je dan ook hoort ligt het ook zeker weten aan de unit zelf.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Sharky schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:46:
Probeer ze anders gewoon helemaal los zonder dat ze gemonteerd zitten.
Heeft ie al geprobeerd toch?
Dan hoef je ze niet eens om te wisselen, als je dan ook hoort ligt het ook zeker weten aan de unit zelf.
Of aan de autoradio of de bekabeling... Vandaar dat ik voorstelde om ze even van kant te wisselen. ;)

Je kunt de speaker natuurlijk ook even aan een hifi-set hangen ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 07-07-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan H
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-03-2020
Als ik het zo lees, zou de speaker ook 'uit fase' kunnen zijn. Dan is de slag inwaarts in plaats van uitwaarts. Het is een idee om de draden van pool te verwisselen, misschien helpt dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
@Jan H als de auto nog in bezit is, lijkt het me niet dat er 11 a 12 jaar niks aan gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Waarschijnlijk is deze vraag 12 jaar later inderdaad niet meer helemaal relevant, ik sluit daarom dit topic :)

200 fish found!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.