Toon posts:

PC enkelt nog werkzaam in veilige modus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik een groot probleem met mijn pc.
Na gemiddeld 5 minuten veranderd m'n scherm in alle kleuren van de regenboog om er een paar seconde later helemaal op zwart scherm te gaan (bevriezing).
Het enige wat ik dan nog kan doen is 'm opnieuw opstarten. Helaas gebeurd het iedere keer hetzelfde, dus ik koos voor de veilige modus.
Dit werkt wel en dus vraag ik me af waar het aan kan liggen (grafische kaart? moederbord?)
Echter, er zit zoveel troep op m'n c-schijf, dat ik 'm graag wil formatteren.
Nu blijkt dat echter niet zo makkelijk te gaan. Ik heb een windows xp cd, maar als ik 'm vanaf hier wil booten, dan blijft het scherm hangen bij "hardwareconfiguratie wordt nu gecontroleerd"
Tevens is het scherm waar ie op blijft hangen met paarse strepen zwart.

Dit zijn mijn specs:

Medion Pentium 4
3.20 ghz, 1012 RAM
Windows XP Home Edition, SP2

Verwijderd

Videokaart kapot? Lijken die rare verschijnsels op artifacts?

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 12:56
Misschien ook handig welke videokaart? :?

Het kan aan de videokaart liggen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:34:
Videokaart kapot? Lijken die rare verschijnsels op artifacts?
artifacts?
Maar is het dan niet raar dat ie niet doorstart met de windows xp cd?
En waarom kan ik dan wel goed werken in de veilige modus? Howel de desktop ook behoorlijk gestreept is ;(

• Death1ord
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:38:
[...]

artifacts?
En waarom kan ik dan wel goed werken in de veilige modus? Howel de desktop ook behoorlijk gestreept is ;(
Zoals ik al zei, het is handig als je eens vertelt over welke videokaart we het hebben (ivm bekende problemen)

Ook gebruikt veilige modus veel minder van je videokaart (vga resolutie ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door Death1ord op 06-07-2008 19:39 ]

Verwijderd

Google is your friend. :)
Dan is waarschijnlijk dus je videokaart kapot als je ook in veilige modus mooie streepjes hebt.
Je kunt de videokaart nog even in een andere PC aansluiten om hier zeker van te zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
misterdoom schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:35:
Misschien ook handig welke videokaart? :?

Het kan aan de videokaart liggen
Het is een ATI RADEON

Verwijderd

Daar zijn wel meer dan 10 verschillende soorten van.
ATi is de fabrikant. ;) Type gaat het om.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:40:
[...]
Google is your friend. :)

[...]

Dan is waarschijnlijk dus je videokaart kapot als je ook in veilige modus mooie streepjes hebt.
Je kunt de videokaart nog even in een andere PC aansluiten om hier zeker van te zijn. :)
Ja inderdaad, precies die 2 kleuren op de eerste website welke je vindt me google.
Jezus, lekker dan.
Nieuw videokaartje dus... of is een compleet nieuwe pc beter?
Hij is inmiddels 4 jaar oud.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:43:
[...]

Ja inderdaad, precies die 2 kleuren op de eerste website welke je vindt me google.
Jezus, lekker dan.
Als deze PC de games al niet meer aan kon dan nieuwe PC en anders weer een tweedehands videokaartje voor zo'n 30 euro erin. :)
En als je helemaal geen games speelt dan gewoon een simpel PCI kaartje, kun je overal wel gratis krijgen. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 19:48 ]

• Death1ord
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:43:
[...]

Jezus, lekker dan.
Over welke videokaart hebben we het nu >.<...er zijn tientallen ati Radeon! Is het integrated of is het een aparte videokaart?

[ Voor 6% gewijzigd door Death1ord op 06-07-2008 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
misterdoom schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:48:
[...]

Over welke videokaart hebben we het nu >.<...er zijn tientallen ati Radeon! Is het integrated of is het een aparte videokaart?
Het is de X740XL

• Death1ord
Probeer eens te booten met een andere videokaart (of probeer deze videokaart eens in een ander systeem). Dan ben je zeker dat het aan de videokaart ligt.

Verwijderd

Topicstarter
misterdoom schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:00:
[...]

Probeer eens te booten met een andere videokaart (of probeer deze videokaart eens in een ander systeem). Dan ben je zeker dat het aan de videokaart ligt.
Heb helaas geen andere videokaart bij handen op t moment.
Zouden eventuele drivers nog een oplossing kunnen bieden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:05:
[...]

Heb helaas geen andere videokaart bij handen op t moment.
Zouden eventuele drivers nog een oplossing kunnen bieden?
Proberen kan geen kwaad maar waarschijnlijk zal dit niet helpen. ;)

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
9 van de 10 keer is dat inderdaad de videokaart. en 1 van de 10 keer is het de monitor die een bepaalde resoutie niet meer kan verdragen. Een uur van de stroom af wil dan heel vaak helpen raar genoeg (monitor TFT dan he)

Verwijderd

Topicstarter
programfile schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:04:
9 van de 10 keer is dat inderdaad de videokaart. en 1 van de 10 keer is het de monitor die een bepaalde resoutie niet meer kan verdragen. Een uur van de stroom af wil dan heel vaak helpen raar genoeg (monitor TFT dan he)
Het is inderdaad zo dat als ik m even van het stroom afhaal (kwartiertje ofzo) dat ie dan bij het opstartscherm even normaal doet (om vervolgens weer met alle kleuren van de regenboog te komen)
Normaal opstarten doet ie al niet meer, enkelt de veilige modus.

Misschien dat er morgenochtend bij een koude start er nog wat gaat veranderen, anders toch een nieuwe videokaart cq machine.

Overigens, als ik een nieuwe videokaart aanschaf, moet ik dan opletten op het type?
ik bedoel, geen pasproblemen? Ik zie dat die kaart van ATI behoorlijk vastzit (volgens mij best klote om m los te krijgen)

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:22:
[...]

Het is inderdaad zo dat als ik m even van het stroom afhaal (kwartiertje ofzo) dat ie dan bij het opstartscherm even normaal doet (om vervolgens weer met alle kleuren van de regenboog te komen)
Wordt die dan niet veel te warm? Stof misschien? ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of kapotte fan oid ?

Iperf

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:22:
[...]

Normaal opstarten doet ie al niet meer, enkelt de veilige modus.

Misschien dat er morgenochtend bij een koude start er nog wat gaat veranderen, anders toch een nieuwe videokaart cq machine.

Overigens, als ik een nieuwe videokaart aanschaf, moet ik dan opletten op het type?
ik bedoel, geen pasproblemen? Ik zie dat die kaart van ATI behoorlijk vastzit (volgens mij best klote om m los te krijgen)

Bedankt alvast voor jullie reacties!
Als het past, dan past het, wel kijken of het AGP of PCI-E is uiteraard, en als hij vast zit, dan zou ik wel goed kijken naar het clipje wat de kaart vast zet. Die moet je natuurlijk wel terug drukken want anders zit hij inderdaad erg vast.
Pagina: 1