Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik mijn ervaringen delen bespreken met de mede forum gebruikers.
Ik heb 2 digitale camera's gehad van Canon.

De camera's bevallen qua beeld en handeling uitstekend !
Alleen beide zijn aan hetzelfde probleem stuk gegaan.

Op een gegevens moment begint het beeldscherm te strepen.
Bij het maken van een foto blijft je dit zien.
Het probleem word steeds ergens, tot er uiteindelijk een wit strepens scherm overblijft waardoor foto's maken onmogelijk is.

Waar iemand waar dit door komt ? is het op te lossen of moet ik gewoon ( weer ) een nieuwe camera kopen ?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat meer informatie kan geen kwaad hoor. Welk type camera, en geef eens een wat preciesere fout omschrijving, eventueel met voorbeeld fotos.

Misschien heb je nog wel garantie op de camera? Altijd even controleren voordat je overhaast een nieuwe koopt.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:16
Wat ik zo lees, lijken het de typische A70/75/80 problemen te zijn. Ik heb er zelf ook zo eentje met van die strepen. In het topic van deze typen camera's wordt hier ook veelvuldig over gesproken. Reparatie betekent, geloof ik, sensor vervangen. Maar de garantie is meestal bij deze camera's al verstreken, dus is een nieuwe kopen een betere keuze.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Topicstarter
Ging idd om een powershot A50 destijds, en nu komt het probleem ook al voor bij mijn Ditital Ixus IIs
Garantie is al verlopen. hij is ouder dan 1 jaar.

Toch balen :(

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-01 05:41
garantie is 2 jaar

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:29
Ja, als ie nog niet 2 jaar oud is zou ik Canon even bellen... Lijkt me dat ze dit dan gewoon in orde maken voor je onder garantie of coulance.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:02

MrFish

Untitled

Lijkt inderdaad sterk op het bekende CCD probleem. Kun je anders een voorbeeldfoto posten?
De Ixus IIs valt in elk geval onder het reparatie programma van Canon, dus je kunt je camera kosteloos laten repareren. Neem contact op met ETBass (die de reparaties voor canon uitvoert). Mijn powershot A75 was met een paar weken gerepareerd :)

Check mijn thuisbatterijsimulator

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-01 09:56

Beugelfles

I love rusty spoons

De Canon van mijn ouders (A85) vertoont ongeveer de zelfde kuren

Ik heb deze reactie naar de technische helpdesk gestuurd:
Foto's die worden opgeslagen op de Compact Flash kaart zijn helemaal roodachtig en zitten vol met horizontale strepen. Vermoedelijk heeft het te maken met onderstaande omschrijving.

Details van het probleem: In sommige, zeer zeldzame gevallen, kunnen bij een hoge temperatuur of luchtvochtigheid gedeelten van de interne bedrading van de CCD's loslaten in producten die een afwijkende beelduitvoer hebben. Als dit defect optreedt, wordt het signaal in de opnamemodus niet goed uitgevoerd vanuit de CCD. Afbeeldingen worden niet weergegeven Kleuren van de afbeeldingen wijken af Afbeeldingen worden vervormd weergegeven Dit kan leiden tot de hierboven genoemde beeldafwijkingen op het LCD-scherm. Oplossing: Gebruikers die deze problemen ervaren bij hun apparaat, kunnen het beste contact opnemen met de dichtstbijzijnde Canon-onderhoudsdienst. Producten met een afwijkende beelduitvoer waarbij is vastgesteld dat de interne bedrading van de CCD heeft losgelaten, worden gratis gerepareerd.
De helpdesk stuurde deze reply:
Zoals reeds vermeld in de beschrijving omtrent het CCD probleem, zal de reparatie gratis zijn als het CCD probleem wordt vastgesteld.

Wij als technische helpdesk kunnen niet op voorhand zeggen of het het CCD probleem betreft en of de reparatie gratis zal zijn.
Morgen stuur ik de camera op naar ETB (het bedrijf dat de service voor Canon uitvoert)

Op Kieskeurig hebben ook meerdere mensen hetzelfde probleem.

Edit:
MrFish schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:04:
Lijkt inderdaad sterk op het bekende CCD probleem. Kun je anders een voorbeeldfoto posten?
..... Mijn powershot A75 was met een paar weken gerepareerd :)
Dat zijn hoopgevende berichten. Waarschijnlijk komt het dus gewoon goed. Ook buiten de garantie. De camera van mijn ouders is inmiddels 3,5 jaar oud en opeens kreeg hij het probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Beugelfles op 06-07-2008 20:10 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:36

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ondertussen is duidelijk welke camera je hebt en welk mogelijk probleem je te maken hebt, maar je openingspost was alles behalve volledig.
Volgende keer graag meteen in de ts wat uitgebreider je probleem voorleggen met specifiek ook welk model je hebt. Je probleem is nu eigenlijk begrepen door ons doordat het een erg bekend probleem is, anders was het alsnog gissen geweest voor ons.
Nu kan je, volgens mij, het beste Canon contacteren en het verder met hen afhandelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Nomad op 06-07-2008 22:46 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:59

YellowCube

Wait...what?

gewoon naar Canon gaan....geloof niet dat dit iets is waar wij je mee kunnen helpen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.