Draadloze Router + USB aansluiting voor harddisk

Pagina: 1
Acties:

• Veekeren
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik ben van plan een draadloos netwerk te maken, maar daar wil ik graag mijn externe harddisk aan hangen. Ik zie namelijk ook wel wat in zo'n 9" laptopje voor erbij, maar dan wil ik wel via het netwerk bij mn bestanden kunnen.

Als ik dan toch een draadloze router koop, ga ik het liefst meteen voor eentje met de N-standaard. Zeker wel fijn als die hd er ook op aangesloten wordt. Echter is de enige die ik kan vinden de WRT350N van Linksys. Heeft iemand ervaring met het opzetten van een dergelijk netwerk, en eventuele andere opties qua routers? Thanks.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-03 19:30

sanzut

It's always christmas time

Een echt netwerk hdd kopen, met RJ45 aansluiting?

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:41
Weet zelf dat er een stel Siemens WLAN routers zijn welke ook een USB poort hebben. Vervolgens kan je hier een Printer, USB stick of harddisk aanknopen. Dan kan je zeggen of hij het als Webserver of als Fileserver moet instellen.

Werkt wel, redelijk snel schrijven over het netwerk naar een aangesloten USB stick. Maar in principe is een losse enclosure, die speciaal gemaakt is voor fileserving in plaats van een router met extra functie'tjes, beter. Let wel op dat de "Landisks" niet al te goed zijn, beetje onbetrouwbaar.

Maar ja, voor kwaliteit moet je geld neerleggen he.

• Veekeren
sanzut schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:05:
Een echt netwerk hdd kopen, met RJ45 aansluiting?
Die usb harddisk heb ik al... Wellicht is het wel een optie als wireless router + zo'n netwerk hd goedkoper is dan het type router waar ik het eerst over had.

• Veekeren
Hmm, blijkbaar heeft de Airport Extreme van Apple ook die optie. Wat ik lees over die Linksys is vrij slecht, naar ik weet zijn die Airports altijd behoorlijk stabiel. Lijkt me een betere optie...