Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Is dat niks voor je? Gaat ook naar zonnige oorden (Rome, Venetië, Istanbul).
Verder is Tiara Tours een vrij bekende, maar die concentreert zich met name op de Trans-Siberië Express en Oost-Europa.
[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 06-07-2008 18:56 ]
Virussen? Scan ze hier!
Bedankt voor de tip, maar het lijkt er op dat beide bedrijven zich meer richten op "avontuurlijke" treinreizen. Ik wil gewoon van A naar Bwildhagen schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:55:
Ik weet dat Incento ook van dat soort reizen aanbied, zoals bijvoorbeeld de Orient Express.
Is dat niks voor je? Gaat ook naar zonnige oorden (Rome, Venetië, Istanbul).
Verder is Tiara Tours een vrij bekende, maar die concentreert zich met name op de Trans-Siberië Express en Oost-Europa.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Regel iets in B en pak de trein van A naar B.CanonG1 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:16:
Bedankt voor de tip, maar het lijkt er op dat beide bedrijven zich meer richten op "avontuurlijke" treinreizen. Ik wil gewoon van A naar B
Lijkt me toch niet al te lastig te zijn.
Verwijderd
edit
Gevonden, het heet dus InterRail:
http://www.nshispeed.nl/n...-met-de-trein-door-europa
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 19:28 ]
Pak dan www.bahn.de, je komt daar uiteindelijk wel op uit maar deze is ook in het Nederlands, Engels, Italiaans, Spaans, Frans, Deens, Pools en Turks te bekijken.Wilko schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:27:
Interrailen is overigens ook ontzettend leuk en niet erg duur. En voor je internationale treinreizen is http://www.db.de geniaal. Wel Duits, maar ja..
Door middel van een Schones-Wochenede ticket konden we met z'n 5'en voor 35 euro een hele dag reizen. Het enige nadeel was dat je geen echte sneltreinen mocht gebruiken en daardoor we 17uur hebben gereist. Achteraf erg leuk, maar wel vermoeiend.
☻/
/▌
/ \
Dan is er nog de vraag of je liever snel/makkelijk of goedkoop maar langzaam of ingewikkeld wilt reizen...
Ik weet zeker dat we je van vrij goede adviezen kunnen voorzien (treinreiswinkel bellen of beter nog even langsgaan is sowieso een goede als je niet volledig thuis bent in de materie), maar dan moet je ons wel wat meer details geven van wat je wilt.
Ik ben zelf heel Europa per trein doorgereisd, zowel 'duur' (=directe treinen, een enkele ticket en vaak op korte termijn geboekt - meestal op andermans kosten
Oslik blyat! Oslik!
Hebben mij ook aantal keer prima geholpen met Citynightline tickets.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Excuus voor de verwarring; in principe ben ik op zoek naar een arrangement, dus reis + verblijf. Dat is makkelijker en volgens mij meestal nog goedkoper ook omdat een dergelijke organisatie groot kan inkopen. Als dat niet mogelijk is ben ik niet te beroerd om zelf een huisje/hotel te boeken.
Ik laat zeker even weten wat er uit komt.
Ik denk dat dat niet veel uit gaat maken eerlijk gezegd.. veel korting zal je op de trein niet krijgen.CanonG1 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:07:
Bedankt voor de tips iedereen. Ik ga - met de trein- deze week eens langs bij de treinwinkel in Amsterdam, eens overleggen wat er allemaal mogelijk is.
Excuus voor de verwarring; in principe ben ik op zoek naar een arrangement, dus reis + verblijf. Dat is makkelijker en volgens mij meestal nog goedkoper ook omdat een dergelijke organisatie groot kan inkopen. Als dat niet mogelijk is ben ik niet te beroerd om zelf een huisje/hotel te boeken.
Interrail is denk ik een goedkopere optie als je veel wil reizen.
Gewoon interail kaartje kopen en dan op de bonnefooi ergens heen gaan, is ook een stuk avontuurlijker..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Op de bonnefooi ergens heengaan is leuk (heb het vorig jaar gedaanToolkiT schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:45:
[...]
Gewoon interail kaartje kopen en dan op de bonnefooi ergens heen gaan, is ook een stuk avontuurlijker..
Ik denk overigens niet dat de Treinreiswinkel grote kortingen kan geven op hotels. Zo groot zijn ze nou ook weer niet. Bij veel grote reisorganisaties (Arke en zo) kun je ook aangeven dat je met eigen
vervoer komt. Dan heb je wel kans dat je een goedkopere hotelkamer kunt krijgen.
Het enige wat je dan nog wel zelf moet regelen is het vervoer van het station naar je hotel.
Daar heb je denk ik gelijk in.. maar een package holiday met de trein heb ik nog nooit van gehoord dus ik vrees dat hij toch ergens wat water bij de wijn moet doen..Wilko schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:01:
[...]
Op de bonnefooi ergens heengaan is leuk (heb het vorig jaar gedaan), maar is volgens mij niet echt wat de TS wil
Bus, taxi, liften, lopen, opgehaald worden door hotel.. daar is dus wel een mouw aan te passen..Wilko schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:01:
[...]Het enige wat je dan nog wel zelf moet regelen is het vervoer van het station naar je hotel.
Dubbelcheck alles zelf via website nog een keer voor de prijzen. Ik ben namelijk door hun bijna "opgelicht". Ze smeerden mij tickets aan die helemaal niet nodig waren, ze zeiden dat er 2 tickets nodig waren voor de volle prijs (want ik had Interrail, maar dat geldde niet voor dat traject). Bleek dus dat er maar 1 ticket nodig was en met interrail kreeg je 50% korting..
Naderhand nog contact met ze gehad, en zei volhardend volhouden dat ze gelijk hebben met de tickets.. Ik zelf bestel daar niks meer. Het zijn aardige lui en behulpzaam, maar ze werken niet erg secuur (ben meerdere reisgenoten die de dupe waren van hun onzorgvuldigheid)
Maar voor simpele A-B tickets kun je best bij hun terecht. (Het probleem begint pas bij speciale tickets en hotels
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Zo probeerden ze mij met een Global Interrail een "reservering" in de Teoz Parijs - Limoges voor 46 euro aan te smeren. Dat is dus gewoon normaaltarief, reservering kost 3 euro. Toen ik een tweede medewerker aan de lijn had zag hij de fout.
Als je dat soort dingen niet in de gaten hebt kan het prijzig worden.
Signatures zijn voor boomers.
Dat is sinds een tijdje samen gevoegd met als reclame "nog gemakkelijker, nog goedkoper" (gemakkelijker kun je over twisten, goedkoper is het zeker niet) en je moet nu per land of voor heel europa kopen.
Als je bijvoorbeels Spanje, Portugal en Italië wil bereizen, dan kost dat voor 4 dagen € 367, maar voor die prijs heb je al een 10 daagse global pass.
[ Voor 37% gewijzigd door Maasluip op 08-07-2008 17:19 ]
Signatures zijn voor boomers.
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Je geeft nog steeds niet aan hoe belangrijk je luxe of snelle verbindingen vindt. Zo blijft het moeilijk met je mee te denken.CanonG1 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:07:
Bedankt voor de tips iedereen. Ik ga - met de trein- deze week eens langs bij de treinwinkel in Amsterdam, eens overleggen wat er allemaal mogelijk is.
Oslik blyat! Oslik!
Luxe maakt me niet zo heel veel uit, het feit dat ik wel een zitplek wil hebben wel. Snelheid maakt me in zoverre niet uit dat het op de lange afstand toch wel handig is om iets van een hogesnelheidstrein te pakken of zo.dion_b schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:10:
Je geeft nog steeds niet aan hoe belangrijk je luxe of snelle verbindingen vindt. Zo blijft het moeilijk met je mee te denken.
Maar helaas heeft het om diverse redenen allemaal anders uitgepakt... Het wordt toch het vliegtuig, Ik verbijt de pijn in mijn voorhofdholtes wel weer
tipje:CanonG1 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:27:
[...]
Maar helaas heeft het om diverse redenen allemaal anders uitgepakt... Het wordt toch het vliegtuig, Ik verbijt de pijn in mijn voorhofdholtes wel weer
http://www.duiken.nl/dm/oren-klaren.php
En oordopjes..
En ontstoppers als je last van verkoudheid hebt...
[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 15-07-2008 16:32 ]
Nee serieus waarom wil je met de trein, er is een reden waarom dat niet zo populair is
Dat is het niet, dat gaat over oorzaken en oplossingen die met de buis van eustachius te maken hebben. Ik kan mijn oren over het algemeen goed klaren. Het zijn mijn voorhoofdsholtes die soms dichtzitten. Bij het stijgen naar kruishoogte kan de lucht er makkelijk uit, maar bij het dalen voor de landing kan de lucht er niet makkelijk in. Je wil NIET weten hoeveel pijn dat doet. Het voelt alsof iemand met een paar spelden probeert vanaf de binnenkant je ogen eruit te duwen. De laatste keer was het zo heftig dat ik prompt een minuut of 5 bewusteloos van de pijn geweest ben. Gelukkig voelde ik het aankomen en kon ik mijn vriendin waarschuwen. Toen ik weer bijkwam schijnen mijn eerste woorden geweest te zijn "phew, daar was ik toch bijna flauw gevallen". Ik begreep toen niet goed waarom ze moest lachen...ToolkiT schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:32:
n
tipje:
http://www.duiken.nl/dm/oren-klaren.php
En oordopjes..
Dat helpt, soms. Bovenstaand verhaal gebeurde toch ik in een paar uur tijd half flesje neusspray had leegespoten.En ontstoppers als je last van verkoudheid hebt...
Dat is de reden dat ik niet van vliegen hou en liever met de trein ga.
Omdat je dan meer ziet van het land waar je doorheen rijdt, je kunt wat rondlopen als je zitten zat wordt, je hebt over het algemeen meer ruimte dan op de gemiddelde chartervlucht, een vliegtuig vliegt op fossiele brandstoffen, een trein rijdt op elektriciteit waarvan in elk geval een gedeelte duurzaam wordt opgewekt.911GT2 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:32:
Nee serieus waarom wil je met de trein, er is een reden waarom dat niet zo populair is
Het feit dat jij niet met de trein op vakantie zou willen betekent niet dat niemand dat zou willen
Daar is een drukcabine therapie voor...CanonG1 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:05:
[...]
Dat is het niet, dat gaat over oorzaken en oplossingen die met de buis van eustachius te maken hebben. Ik kan mijn oren over het algemeen goed klaren. Het zijn mijn voorhoofdsholtes die soms dichtzitten. Bij het stijgen naar kruishoogte kan de lucht er makkelijk uit, maar bij het dalen voor de landing kan de lucht er niet makkelijk in. Je wil NIET weten hoeveel pijn dat doet. Het voelt alsof iemand met een paar spelden probeert vanaf de binnenkant je ogen eruit te duwen. De laatste keer was het zo heftig dat ik prompt een minuut of 5 bewusteloos van de pijn geweest ben. Gelukkig voelde ik het aankomen en kon ik mijn vriendin waarschuwen. Toen ik weer bijkwam schijnen mijn eerste woorden geweest te zijn "phew, daar was ik toch bijna flauw gevallen". Ik begreep toen niet goed waarom ze moest lachen...
Maar je kan ook een duikcursus doen en door de druk de zelfde sinussen open poppen.. bij 1 van mijn eerste diepe duiken werkte dat bij mij...
Je hebt mensen voor wie de vakantie pas begint op moment dat je ingecheckt bent in het hotel, en je hebt mensen voor wie de vakantie begint als je de deur van je eigen huis achter je dichttrekt. Voor die eerste categorie is een zo snel mogelijke reis een eis, maar voor de tweede categorie is een zo leuk mogelijke reis een pre, en omdat de reis zelf al vakantie is, hoeft het allemal niet zo snel911GT2 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:32:
Je neemt de trein naar schiphol, stapt op het vliegtuig, komt aan in warm land, stap in de trein en stapt uit op het strand... voila trein vakantie.
Een trein is per tijdseenheid dat je onderweg bent (na een schip) verreweg de meest ontspannene manier van reizen. Je hebt veel ruimte, je zit niet ingesnoerd, je kunt gaan lopen als je er zin in hebt en afhankelijk van het kaartje wat je hebt kun je vaak naar believen de reis onderbreken als je ergens even rond wilt kijken (of leuke locals in de trein ontmoet hebt).
Op langere reizen wil ik liever een ligplek dan een zitplekCanonG1 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:27:
[...]
Luxe maakt me niet zo heel veel uit, het feit dat ik wel een zitplek wil hebben wel. Snelheid maakt me in zoverre niet uit dat het op de lange afstand toch wel handig is om iets van een hogesnelheidstrein te pakken of zo.
Zo te horen heb je nog niet zo'n goed beeld van lange-afstand treinreizen. Misschien leuk om een keer op een weekendje waar je niet zoveel te doen hebt met een paar vrienden even ergens in Duitsland heen te gaan met Schönes Wochenende (Kernwasser Wunderland ofzo
JammerMaar helaas heeft het om diverse redenen allemaal anders uitgepakt... Het wordt toch het vliegtuig, Ik verbijt de pijn in mijn voorhofdholtes wel weer
Maar goed, volgend jaar is weer een jaar, en dat geeft je 12 maanden de tijd om je rustig te orienteren en (zoals ik hierboven suggereer) alvast een en ander uit te proberen.
[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 16-07-2008 11:34 ]
Oslik blyat! Oslik!