Toon posts:

VGA -> DVI -> HDMI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Ik heb een tijd geleden een 40" televisie aangeschaft, omdat het leuk is om daar films op te kijken (Duh), ben ik gaan proberen om te laptop aan te sluiten op de TV.

Ik heb een Inspiron1720 met enkel een VGA uitgang, deze uitgang werkt perfect op bijvoorbeeld een oude Philips105E CRT monitor, maar als ik hem op de tv aansluit gebeurt er niks.

Ik heb een VGA -> DVI converter en een DVI -> HDMI kabel, op internet kom ik een breed scala aan antwoorden en oplossingen tegen.
De een zegt dat het niet mogelijk is, de ander zegt dat het wel gaat maar dan moet je dit of dat of zus en zo. Apparatuur kopen van 300 euro etc.

Ik vraag me af of iemand me hierbij kan helpen, en ik weet eigenlijk niet zo wat ik eventueel kan doen. Ik heb ultramon geinstalleerd en de VGA aansluiting van de CRT monitor op de laptop geeft wel beeld, maar richting de TV van VGA output(laptop) -> DVI -> HDMI dus niet.

Ik heb gelezen dat je je laptop in moet stellen op bijv. een analoog of digitaal signaal, en aan moet geven wat er achter de uitgang zit, maar ik kan dit eigenlijk tot nu toe nog nergens vinden.

Het is een Vestel 40" LCD HD-ready tv Model : 40700

De Xbox360 en de Wii / Gamecube werken wel op de verschillende in/uit-gangen.

Verwijderd

Kan niet VGA is analoog dan zet je het eerst om naar DVI analoog en dan wil je val DVI analoog naar HDMI digitaal. Dat kan alleen met een heel duur kastje. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 18:46 ]

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:20
VGA is analoog en HDMI is digitaal. Dat "apparaat" is de omzetting van analoog naar digitaal.
Je kan geen digitaal signaal uitsturen via VGA, dus daar zit je al een beetje.

Nu zijn er ook USB to DVI converters, wat dus in feite een losse videokaart is.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 12:54
volgens mij is het gewoon onmogelijk zonder electronica om een analoog signaal om te zetten naar een digitaal signaal (vga -> dvi). Ik vermoed zelfs dat VGA -> HDMI onmogelijk is d.m.v. een koppelstuk

edit: waarschijnlijk heb je een vga -> dvi - analoog koppelstuk :)

[ Voor 14% gewijzigd door Death1ord op 06-07-2008 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gaat dus niet, lekker onlogisch dat ze zoiets wel in de winkel verkopen, en dat er op de verpakking staat "VGA to Digital CONVERTER", of hebben ze een foutje gemaakt met drukken :X

Bestaan er ook zo'n express cards die je in de laptop kunt schuiven met DVI?
Ik heb dus een Dell Inspiron 1720 en aan de zijkant kan ik de afstandsbediening schuiven, als ik kijk zie ik aan het einde ook een soort van UDMA aansluiting (PCMIA heeft dat in 2003 uitgevonden stond op wikipedia), kan ik daar een kaart inschuiven die ervoor zorgt dat ik een DVI poort krijg?

Ik ben op zich wel een tweaker alleen het laptop-gebied en aansluiten van TV's is nog een beetje onbekend terrein.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-04 14:58

MadMan

What the....

Nope, dat bestaat niet. Als je laptop een dvi aansluiting zou hebben zou je wel een dvi-->hdmi adapter kunnen gebruiken.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Pagina: 1