Toon posts:

geen display op mijn beeldscherm. Transaction booster issue

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede tweakers,

Ik heb een groot probleem.
Een paar uur geleden heb ik bij de bios gezeten en transaction booster op 2 gezet en heb het toen opgeslagen en opnieuw opgestart. Op dit moment kwam ik tot verbazing dat het niet wou booten. Het enigste wat ik zag was een zwart scherm en dat mijn in drukknop van de computerscherm knipperde.

De transaction booster heb ik op 2 gezet. Normaal staat het op auto en ik vind het nogal vreemd dat nu mijn computer niet eens meer boot en het enigste dat ik zie is een zwart scherm.
Ik weet niet wat ik moet doen omdat ik niet eens meer in de bios kan.

Weet iemand wat er aan de hand is? Moet ik ermee heen gaan of moet ik er iets uit pluggen? Ik vind het namelijk raar dat dit allemaal door transaction booster kan gebeuren. 8)7 :'(

PCspecs:
Asus P5E
Sapphire 3870x2
Intel due core E8400
kingston 4 gig DDR2 800mhz
Asus soundcard 7.1
Samsung 500 Gig HDD
Windows vista 32bit SP1 NL

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 12:56
Doe eens een CMOS reset (d.m.v. een knopje of de batterij er even uithalen). Post dan opnieuw als dat niet lukt :)

Verwijderd

Topicstarter
misterdoom schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:01:
Doe eens een CMOS reset (d.m.v. een knopje of de batterij er even uithalen). Post dan opnieuw als dat niet lukt :)
wat is een CMOS reset als ik vragen mag?

• Death1ord
Dat is je mobo resetten naar fabrieksinstellingen. Aangezien je PC niet meer opstart, is het handig om dit eens te proberen.

• mikenuun
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 13:39
Dit reset de door jouw gemaakte instellingen in je BIOS.

Hij gaat terug naar fabrieksinstellingen.

Batterij Methode :

Verwijder de stroom van de machine (ram nog wat op de powerknop om alles eruit te laten)
Verwijder de batterij
Zet de machine weer aan
Als het goed is krijg je beeld en zegt hij iets over dat de battery er niet in zit
Zet de machine uit, prop de battery er weer en in geef gas :D

Edit : Ze waren me voor xD

[ Voor 3% gewijzigd door mikenuun op 06-07-2008 18:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
mikenuun schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:21:
Dit reset de door jouw gemaakte instellingen in je BIOS.

Hij gaat terug naar fabrieksinstellingen.

Batterij Methode :

Verwijder de stroom van de machine (ram nog wat op de powerknop om alles eruit te laten)
Verwijder de batterij
Zet de machine weer aan
Als het goed is krijg je beeld en zegt hij iets over dat de battery er niet in zit
Zet de machine uit, prop de battery er weer en in geef gas :D

Edit : Ze waren me voor xD
en die batterij zit op de voeding dus? De powerknop zit bij de batterij dus? Dus dat is gewoon even wat schroevenwerk batterijtje eruithalen enzovoort? Want ik weet toevallig niet hoe dat batterijtje eruit ziet :P

Zijn er ook nog andere methoden dan of kan ik dit het beste even proberen. Mijn nieuwe computer is namelijk net 2 maanden oud maarja.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Je kan ook gewoon de manual van je moederbord erbij pakken, daar staat zoiets ook netjes in :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Het is een knoopbatterij, en zit (bij mij iig) rechtsonder op het mobo. Niet op de voeding dus ;)

• Death1ord
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:31:
[...]

en die batterij zit op de voeding dus? De powerknop zit bij de batterij dus? Dus dat is gewoon even wat schroevenwerk batterijtje eruithalen enzovoort? Want ik weet toevallig niet hoe dat batterijtje eruit ziet :P

Zijn er ook nog andere methoden dan of kan ik dit het beste even proberen. Mijn nieuwe computer is namelijk net 2 maanden oud maarja.
Dat batterijtje zit niet in of op je voeding maar op je moederbord :+ . De powerknop die hij bedoeld is de aan/uit knop op je kast :)

Verwijderd

Topicstarter
misterdoom schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:36:
[...]

Dat batterijtje zit niet in of op je voeding maar op je moederbord :+ . De powerknop die hij bedoeld is de aan/uit knop op je kast :)
oke bedankt. _/-\o_

Maar wat ik zojuist heb gelezen op een forum is dat je ja gewoon dat knopje in kan drukken waardoor de bios automatisch reset??
Maar de vraag is nog steeds:

Kan ik het batterijtje gewoon eruithalen of moet erbij schroeven enzovoort? :?

• Death1ord
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:40:
[...]

oke bedankt. _/-\o_

Maar wat ik zojuist heb gelezen op een forum is dat je ja gewoon dat knopje in kan drukken waardoor de bios automatisch reset??
Maar de vraag is nog steeds:

Kan ik het batterijtje gewoon eruithalen of moet erbij schroeven enzovoort? :?
Dit hangt af waar het batterijtje zit. Met wat geluk kan je er zo aan, ander moet je misschien een kabeltje wegduwen ofzo, maar ik ben er bijna zeker van dat je niet gaat moeten schroeven. Het makkelijkste is om je kast eens te openen en te kijken, dan weet je het zeker :)

Verwijderd

Topicstarter
misterdoom schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:43:
[...]

Dit hangt af waar het batterijtje zit. Met wat geluk kan je er zo aan, ander moet je misschien een kabeltje wegduwen ofzo, maar ik ben er bijna zeker van dat je niet gaat moeten schroeven. Het makkelijkste is om je kast eens te openen en te kijken, dan weet je het zeker :)
Zo handleiding van P5E erbij gehaald, en precies netjes geeft het aan waar de CMOS resetknop/batterij zit. Het grote probleem is dat er heel veel voeding kabels boven hangen en mijn 3870x2 zit er naast.
Het kan geen kwaad om die kabels een beetje omhoog te trekken of gewoon even erbij te zitten?? :?

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand een plaatje hoe hij er ongeveer uitziet?

Ik zit er dichtbij maar steeds kan ik het niet vinden. ;(

• Death1ord
http://www.muenster.de/~e...omputer/Asus%20P5E/01.jpg

je ziet het batterijtje mooi zitten onder de 1ste PCI-e slot :)

Verwijderd

Topicstarter
echt bedankt hoor :) ik ga het nu allemaal even weer checken.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:26

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:15:
Ik zit er dichtbij maar steeds kan ik het niet vinden. ;(
Heb je een zaklamp gebruikt slimmie 8)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55

KneoK

Not in a million lightyears

Hmm, die transaction booster werkt op mijn P5K ook niet. Tenminste, niet als ik overklok. Op standje 1 of 2 start mijn pc ook helemaal niet door.

Als je de batterij nog niet verwijderd heb kun je proberen om je pc in te schakelen en dan vrijwel direct de powerknop weer indrukken en ingedrukt houden zodat je pc na een tiental seconden weer uitvalt. Desnoods nog een keer of twee herhalen, dan heb je kans dat je BIOS ook gereset wordt. Anders wel even goed opletten of je een BIOS resetswitch/-knopje hebt of dat je inderdaad je batterij moet verwijderen (soms zelfs beiden).

Verwijderd

Topicstarter
het schakelaartje heb ik als het goed is al geprobeerd op enabled te zette maar het lijkt wel als die dingen muurvast zitten.

Ik wil het batterijtje eruit halen maar tot verbazing krijg ik het ermaar niet uit!
weet iemand raad om die ronde batterijen eruit te halen? Kleine schroevendraaier of iets anders of moet ik iets indrukken :(

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Maar sinds wanneer moet je die batterij eruit halen om het bios te resetten? Er zit toch ook wel een jumper waarmee dat kan?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:00:
Maar sinds wanneer moet je die batterij eruit halen om het bios te resetten? Er zit toch ook wel een jumper waarmee dat kan?
er zit zo'n grijs met een zwart dingetje naast de AI lifetime. Dat is als het goed is de knop om de bios te resetten maar ik heb dat gedaan maar nog krijg ik geen beeld.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55

KneoK

Not in a million lightyears

Ligt eraan. De instructies van mijn A7N8X waren bijvoorbeeld stroom van de pc, batterij verwijderen, jumpertje omzetten, jumpertje terugzetten, batterij terug en stroom weer op de pc. Het werkte ook alleen met de jumper, maar dat waren in ieder geval de instructies.

Verwijderd

Klik om een voorbeeldplaatje te zien om de batterij los te halen.
Je moet dus dat lipje wegduwen van de batterij (met een kleine platte schroevendraaier oid) en dan kun je het batterijtje er zo uit wippen.
Terugstoppen doe je door het batterijtje er terug in te duwen, maar met de zijde van het lipje als laatste, dan klikt ie er weer in.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 13:10 . Reden: meer uitleg... ]

Verwijderd

Topicstarter
KneoK schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:03:
[...]

Ligt eraan. De instructies van mijn A7N8X waren bijvoorbeeld stroom van de pc, batterij verwijderen, jumpertje omzetten, jumpertje terugzetten, batterij terug en stroom weer op de pc. Het werkte ook alleen met de jumper, maar dat waren in ieder geval de instructies.
staat hetzelfde met p5e in de handleiding.
Maar ik ga het nu maar even proberen dan. Hopelijk krijg ik nu het batterijtje erwel uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Batterij eruit gehaald, switch op enabled gezet ( dus bios reset) en windows en alles doet het weer.

Helaas is er nu een ander probleem ontstaan. Ik denk niet een te grote maar mijn 2 coolers/fans draaien niet meer en op speedfan geeft het aan dat systeem 30 graden , cpu 34 graden is en GPU draait ook normaal maar er staat dat temp 3 ,5 en 6 op 70 graden staan.

Weten jullie raad?

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

Met die jumperless mobo's van tegenwoordig wordt dat soms wel eens moeilijk ;)
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:53:
mijn 2 coolers/fans draaien niet meer
Beetje losgewrongen om aan je batterij te geraken? Controleer eens of je ze niet een beetje beter op je mobo kunt drukken (niets forceren!)

[ Voor 35% gewijzigd door Big Womly op 07-07-2008 14:06 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Pagina: 1