"ruis" in beeld bij nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-04 14:58

MadMan

What the....

Topicstarter
Mijn probleem:
Ik heb een soort bewegende ruis in beeld, zoals op een tv als je net naast de zender zit. Hoe hoger de resolutie, hoe minder de ruis zichtbaar word. Dit heb ik op zowel de gewone vga als de dvi aansluiting van mijn kaart, met verschillende monitoren. De ruis is al zichtbaar bij de post. Het is vooral zichtbaar bij een donker scherm, hoewel het bij lichtere kleuren ook al duidelijk is. De ruis is dus niet statisch maar beweegt @ random. De beste beschrijving die ik eraan kan geven is "lichter gekleurde spikkels die in diagonale lijnen over het scherm gaat". Het hele scherm is gevuld met deze ruis, dus het is niet een enkele lijn die van boven naar beneden gaat.

Wat heb ik geprobeerd:
- Andere monitoren
- Diverse instellingen
- Andere aansluiting op de kaart, vga, dvi en dvi --> hdmi --> hd lcd tv, de ruis is bij allen hetzelfde
- Andere drivers hoewel dit het in principe niet kan zijn ivm ruis bij de post
- Andere voeding
- Diverse vga --> dvi adaptors (waaronder een dvi--->hdmi adaptor)
- De kaart in het andere pci-x slot geduwd, hij draait dan op x8, maar met dezelfde ruis

Mijn systeem:
- Asus m2n sli
- 450 watt zalman voeding
- 2gb ddr2 667
- Ati radeon 3450 512mb (silent), de temps liggen rond de 50 graden
- Amd 4600+ x2 cpu, stock koeler
- Hitachi 60Gb
- Maxtor 120Gb
- Dvd-rewriter
- Hoofdmonitor is een belinea 1705 s1 die ik op mijn andere pc ook gebruikt heb, zonder ruis.
- logitech mx-1000 muis
- logitech multimedia tobo

Een andere graka proberen gaat op dit moment niet lukken, ik heb alleen agp kaarten voor de rest.

Ik heb dus het vermoeden dat er gewoon iets niet klopt met de kaart zelf, maar voor ik hem ga omruilen wilde ik nog even zien of hier iemand misschien nog een idee had?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-04 07:10

mux

99% efficient!

Het is dus 99% zeker je videokaart die stoek is, de enige manier om dat zeker te weten is door een ander pcie-kaartje te proberen. Je zult even bij de buurman een kopje suikervideokaart moeten lenen!

• MadMan

MadMan

What the....

Topicstarter
Hmm, dan word het toch dinsdag even omruilen (de betreffende shop is dicht op maandag). Kaartje lenen bij de buren is geen optie, ik heb namelijk geen buren, tenzij je het huis 800m verderop meeteld, en dat zijn oude mensen zonder pc :+ .
Ik zal mijn broertje eens bellen of die iets heeft wat hij tijdelijk kan missen. Ik zal dit topic in ieder geval bijhouden tot ik erachter ben hoe of wat.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Klinkt inderdaad als artifacts :)

• MadMan

MadMan

What the....

Topicstarter
Ik heb de kaart net ff flink gestresst, hij draait buiten de ruis eigenlijk perfect, ook games draaien goed. BF2 draait alles op max. De ruis word niet erger als de kaart heter word, dus ik denk dat er inderdaad een foutje in een van de geheugen chips zit ofzo. Oh well, RMA it is.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Een screenshot zegt natuurlijk duizend maal zoveel. Als de "ruis" precies hetzelfde is op dat screenshot, is het 100% zeker je videokaart en kun je hem veilig RMA'en. Drivers zal het inderdaad wel niet zijn omdat je aangeeft dat je er ook al last van hebt in de post.

• MadMan

MadMan

What the....

Topicstarter
Ik heb de kaart inmiddels bij mijn broertje kunnen testen, hij had gelukkig een paar weken terug een nieuw mobo gekocht met pci-e. Het blijkt dus inderdaad, zoals ik en jullie al dachten, aan de kaart te liggen. Ik ga morgen de kaart RMA'en.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken :)

Pagina: 1