Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:00
Hallo,

Momenteel heb ik op de computer van mijn ouders Windows XP Home staan, dit is een OEM (denk ik) van Fujitsu Siemens. Hierbij heb ik een Recovery-CD, hiermee kan ik de hele schijf formatteren en een schone installatie van Windows XP Home er op zetten.

Nu wil ik graag er Vista op zetten, aangezien de computer dat makkelijk trekt (daar verder niks over). Maar nu wil ik graag weten, als het eventueel niet bevalt, kan ik dan dmv de XP Home Recovery-CD teruggaan naar XP nadat ik Vista heb geinstalleerd? Dus of ik met de Recovery-CD XP terug kan krijgen, als er Vista al op staat. Eventueel met een format.

Xaero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja dat kan, mits die XP cd ook daadwerkelijk een volledige recovery CD is en niet alleen een opstartdisk die een verborgen partitie aanspreekt. Als dat het geval is moet je er voor zorgen dat je met de partities verder niets doet, want dan gooi je de recovery data weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Die kans is heel erg groot, en anders trek je ff een image met bijv. Ghost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:00
Terw_Dan schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:12:
Ja dat kan, mits die XP cd ook daadwerkelijk een volledige recovery CD is en niet alleen een opstartdisk die een verborgen partitie aanspreekt. Als dat het geval is moet je er voor zorgen dat je met de partities verder niets doet, want dan gooi je de recovery data weg.
Volgens schijfbeheer is er geen partitie, is er nog een andere mogenlijkheid om te kijken of er ergens een verborgen partitie aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je hem in schijfbeheer niet ziet dan is de kans groot dat die er ook niet is. Maar het is simpel te checken, kijk of de grootte van de schijf klopt met wat er daadwerkelijk inhangt.