Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Printer] Printserver wil niet werken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als Printserver lijkt het een mooi idee, maar dan moet het wel werken....

Ik heb een Officejet K80, deze is aangesloten per LPT op bovenstaand systeem met Windows 2000 (drivers geinstalleerd, testpagina gaat prima). Ik wil deze graag delen voor gebruik in het bestaand netwerk. De client, met Vista Ultimate is waar het probleem ligt. Normaliter als je een netwerkprinter wilt toevoegen heb je daar drivers voor nodig. Deze drivers komen standaard al met Vista mee. Het probleem ligt 'm juist in de geinstalleerde drivers op de hostmachine, die voor Windows 2000/NT4.0 bedoeld zijn, en zodra ik deze wil toevoegen op Vista de leuke melding krijg:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q8JfeiHL8V0Ww7MkCI8AiYfP/full.jpg

Goed. Na een kleine zoektocht op de supportsite van HP zelf, staat er niet meer dan hoe je automatisch deze K80 toe zou moeten voegen, en dat daar geen drivers verder voor nodig zijn vanaf hun site (het zit meegebakken met Windows Vista). Dat betekend dus dat ik geen drivers kan downloaden voor het toevoegen van Vista op Windows 2000.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dYyreeuCSmOxrHcl4ueVljsO/full.jpg

Een mooi probleem dus, want dan ben ik dus geneigd toch die printer op de client fysiek te moeten installeren. Is hier een workaround voor zodat ik toch deze printer via de server gebruiken kan zonder allerlei poespas? Lijkt me logisch dat als de drivers in vista ingebakken zit, deze helemaal niet naar het aanbod van de server hoeft te luisteren ?

Of moet ik toch die policy van NT omzeilen en met alle risico's vandien deze printer installeren?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Probeer is de pinter op de vista machine te installeren --Fysiek
dan als die werkt weer aansluiten op de server en dan delen.

Zo werkt een normale budget printserver ook ... Niet geschoten is altijd mis