• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-01 00:29
Ik heb een probleem met mijn Fujitsu Siemens Amilo L1310g.

Eerst maar eens wat wellicht relevante specs:

1.6 ghz Celeron-M
512 mb geheugen
80 gb harde schijf
Realtek ALC 655 AC'97
Win XP pro

Toen ik de laptop kocht, nu zo'n 2 jaar geleden, kon ik altijd gewoon films kijken en mp3tjes enzo luisteren zonder probleem. Tegenwoordig heb ik bij sommige bestanden een probleem. Meestal bij bepaalde mp3's.

Tijdens het afspelen stopt de muziek opeens, de visualisatie van winamp bijvoorbeeld gaat wél gewoon door. Dus je ziet dat de muziek eigenlijk gewoon aan het afspelen is maar het geluid valt een seconde of 3-5 weg. Daarna is het weer terug en een minuut later kan het weer zo gaan.

Laatst had ik dit ook bij een gedownloade film, niet de hele tijd maar een paar keer aan het begin en tegen het eind van de film nog wel wat vaker. Zeer irritant!

Ik gebruik de volgende software om muziek/films mee af te spelen. Ik probleem treedt in ieder programma op.

BSplayer
Windows Mediaplayer 10 (dacht ik)
VLC
Winamp

Weet iemand raad?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:02

Haan

dotnetter

Bij mijn laptop van een paar jaar oud, komt het gewoon omdat de speakers in het scherm zitten, en de contacten naar de speakers toe niet helemaal goed meer zijn. Ik moet dan het scherm even op en neer bewegen en dan werkt het meestal weer, maar leuk is anders.
Hopelijk heb jij niet hetzelfde.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Tja als het overal in optreed zijn er 2 mogelijkheden:
1 = software matig (codec, stuurprogramma, etc)
2 = hardware matig (kapot)

Probeer eens Linux te draaien en kijk eens hoe het geluid daar bij is. Werkt het daar wel dan weet je zeker dat het probleem in Windows zelf zit.

• Leolinedance
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:47:
Tja als het overal in optreed zijn er 2 mogelijkheden:
1 = software matig (codec, stuurprogramma, etc)
2 = hardware matig (kapot)

Probeer eens Linux te draaien en kijk eens hoe het geluid daar bij is. Werkt het daar wel dan weet je zeker dat het probleem in Windows zelf zit.
Ja maar hoe doe ik dat zo snel? Ik heb geen zin om heel mijn systeem overhoop te halen..

• Leolinedance
Haan schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:46:
Bij mijn laptop van een paar jaar oud, komt het gewoon omdat de speakers in het scherm zitten, en de contacten naar de speakers toe niet helemaal goed meer zijn. Ik moet dan het scherm even op en neer bewegen en dan werkt het meestal weer, maar leuk is anders.
Hopelijk heb jij niet hetzelfde.
Nee dat is het niet, dat weet ik zeker.

Verwijderd

Leolinedance schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:00:
[...]

Ja maar hoe doe ik dat zo snel? Ik heb geen zin om heel mijn systeem overhoop te halen..
Je kan gewoon een .iso bestand downloaden en op een CD branden. Daarmee kan je een Linux 'versie' vanaf draaien

http://nl.releases.ubuntu.com/8.04/
daar de versie zoeken :) Je moet een 'desktop' versie downloaden aangezien je hem van CD wil runnen.
amd64 = AMD processor
i386 = Intel processor

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 17:06 ]

• Haan

Haan

dotnetter

[...]

Download en brand een live cd van bijvoorbeeld Knoppix of Ubuntu. Dat verandert verder niks aan je systeem :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Misschien kan het met een live-cd. Knoppix o.i.d. Weet niet zeker of je audio meteen goed herkend wordt, maar je kan 't allicht proberen.

• Haan

Haan

dotnetter

[...]

Nee dat is het niet, dat weet ik zeker.
Hoe weet je dat zeker?

• Leolinedance
Haan schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:25:
[...]

Hoe weet je dat zeker?
Ik verwachtte deze vraag al.

Het is een gevoel, ik kan het niet echt beschrijven. Maar het is echt wel duidelijk als je het hoort. Hoe kan het zijn dat het met 4 van de 5 mp3 cd's goed gaat (afhankelijk van de cd) en 9 van de 10 films.
En Ik heb geschud met de laptop. Het komt zowel bij hoog als laag volume voor, zowel van een cd/harde schijf/flashdisk. Dus trillingen zijn het ook niet. Zowel met warme als koude laptop.

Ik zal binnenkort nog wel eens externe speakers aansluiten om het helemaal uit te sluiten. Maar het kan haast niet anders.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:03:
http://nl.releases.ubuntu.com/8.04/
daar de versie zoeken :) Je moet een 'desktop' versie downloaden aangezien je hem van CD wil runnen.
amd64 = AMD processor
i386 = Intel processor
Heb jij even geluk dat de TS een Celeron-M heeft die idd geen 64-bit aankan. Wat je zegt klopt namelijk niet. AMD64 slaat op het gebruik maken van de AMD64-architectuur, ook wel x86-64 genaamd. Deze versie draait ook prima op een Intel met EM64T.

De i386 werkt hoe dan ook gewoon op een AMD CPU, i386 == x86 instructieset.
Pagina: 1