telefoon kabel afgeknipt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180544

Topicstarter
Ik heb een probleem in het nieuwe huis hebben ze me de telefoonkabel afgeknipt
Er komt nu een kabel uit de vloer met de kleuren:
Rood
Wit
Blauw
Oranje

En mijn spullen van Orange aka. Online hebben de kleuren:
Rood
Zwart
Groen
Geel

Kan iemand mij vertellen welke kleuren bij welke kleuren aangesloten moeten worden
Ik heb heel internet afgezocht in 10 minuten bij de buurman gister avond maar niks gevonden
Ook heb ik geprobeerd verschillende kabeltjes met elkaar te verbinden maar ook dit lukt niet
(het lampje van orange livebox blijft knipperen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-07 19:55
Eerste aderpaar; Rood blauw

Tweede aderpaar; Wit oranje

In meeste gevallen wordt het signaal op het 1e aderpaar geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
welke kleuren moet ik van orange daar op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-07 19:55
Hoe bedoel je? Ik weet niet helemaal hoe het orange pakket eruit ziet, je moet de aders gewoon op een aansluitdoosje aansluiten (de aders onder de kopers), daar kun je een kabel inpluggen en dan kun je lijkt me verder volgens de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:30

ManiacsHouse

Scheisse!

Klopt wat SCIxX zegt. Maar hoe kom je aan rood/zwart/groen/geel??? Waat zitten die? In zo'n aansluitdoosje van Orange/Online waar je een normale telefoonstekker in kunt stoppen?
Gewoon rood/blauw of wit/oranje (allebei combi's proberen als het niet werkt) op bovenste 2 aansluiten. Dus de gaatjes die het verst uit elkaar staan.

Check deze anders even http://kms.online.nl/Docs/THD/Manual_QGuide_Livebox.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door ManiacsHouse op 06-07-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rood/zwart/groen/geel :)
Afbeeldingslocatie: http://www.scorrere.hu/img/vezetekek/RJ11_RJ11_n.jpg

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Groen en rood? Meestal worden de middelste gebruikt. Zit er niet zo'n wandcontactdoosje bij waar je van onder deze kabel in kan pluggen? Draai die eens open en dan zien je hoe dat verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10

Haan

dotnetter

De twee aders van de telefoonaansluiting moeten sowieso eerst de splitter in. Als het installatiepakket hetzelfde is als ikzelf laatst van Orange kreeg, heb je een splitter waar je ook gewoon die twee draden in kan schroeven, vanaf daar gewoon meegeleverde telefoonkabeltje van het andere eind van de splitter naar het modem.
Moeilijker (en imo nutteloos) alternatief is een ander meegeleverd contactdoosje te gebruiken, daar kan je dan de aders van de telefoonlijn in aansluiten, dat staat duidelijk in de handleiding.
Daar dan zo'n varkenssnuit in pluggen en dan kabel in de splitter prikken.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
moet er perse een splitter tussen?
nee toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:04
Hoeft niet als je geen normale telefonie gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Anoniem: 180544 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:28:
moet er perse een splitter tussen?
nee toch
Als je geen splitter installeert en je DSL modem aansluit en dan vanaf je IS/RA doorlust naar een wandcontactdoos en daar een tel op aansluit kunnnen er twee dingen gebeuren.

• Brom op je telefoonlijn als je belt
• Internet valt uit als je de hoorn van de haak neemt

of

• Beide :P

Als je analoge telefonie gebruikt moet je dus wel ff je splittert installeren. Als je VOIP belt heb je geen splitter nodig, dan kun je je modem direct aan je binnenkomende lijn hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ok, dan wel gewoon even in de handleiding kijken hoe je die contactdoos aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 15:58
Splitter is verplicht als je internet/telefoon wil hebben.
Je kan je modem direct aan de lijn hangen of de telefoon.
Maar het is beter om er een splitter tussen te hebben

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb nu met de gewone telefoon aangesloten
ik hoor geen kiestoon maar als ik een nummer toets dan hoor ik wel een geluidje
dus de fout ligt bij orange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lordgandalf schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:31:
Splitter is verplicht als je internet/telefoon wil hebben.
Je kan je modem direct aan de lijn hangen of de telefoon.
Maar het is beter om er een splitter tussen te hebben
ik heb adsl en telefonie van orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Anoniem: 180544 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:34:
[...]

heb je een lifebox gekregen?
daar zit de splitter nl in.
Je belt dan via het orange netwerk en niet via kpn

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Anoniem: 180544 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:33:
ik heb nu met de gewone telefoon aangesloten
ik hoor geen kiestoon maar als ik een nummer toets dan hoor ik wel een geluidje
dus de fout ligt bij orange?
Wat voor 'geluidje'? Want de meeste telefoons geven een piepje als je een cijfer indrukt, dat heeft niets met de telefoonlijn zelf te maken natuurlijk :P

Is je lijn trouwens uberhaupt al opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-07 18:04

BHQ

Wat voor kabel komt er uit de vloer? Als dat een dikke blauwe is ben je niet goed bezig :o Die hoort in een ISRA punt..

Anders, blauw/rood moet je hebben in de meeste gevallen. Die kan je in een splitter douwen of een plugje aan knijpen.. Maak es een foto van de situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zoals ik al aangaf komt er een kabel uit de vloer met de kleuren

Rood
Wit
Blauw
Oranje

daar moet ik de livebox op aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
als ik een gewone telefoon aansluit op de telefoon lijn hoor ik niks
sluit ik een gewone telefoon aan op de livebox hoor ik wel een kiestoon maar kan geen nummer bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Anoniem: 180544 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:09:
Dan is er of nog geen signaal op je lijn, of het is niet goed aangesloten. Aangezien je bijna niks fout kan doen met het aansluiten van twee draadjes, zou ik zeggen dat je lijn gewoon nog niet actief is. Als je een multimeter hebt, kan je dit nagaan door te meten of er spanning (rond de 50V) staat op een van de aderparen (rood/blauw of wit/oranje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik meet 52,4 volt op de blauw rode lijn
maar hoor niks
dus dat wordt maandag bellen naar orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Anoniem: 180544 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:27:
maar hoor niks
kan rawcopper zijn... zit geen 'bel'signaal op...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het had 2 juli al opgeleverd moeten zijn
en ik belde orange zeggen ze u wordt terug gebeld
maar nog steeds geen telefoontje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180544 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:09:
sluit ik een gewone telefoon aan op de livebox hoor ik wel een kiestoon maar kan geen nummer bellen
Dat kan aan meerdere dingen liggen... Je telefonie kan binnenkomen op aderpaar 1 of aderpaar 2. Wat je ff moet doen is dit.

Bevestig eerst rood / blauw in de middelste 2 aansluitpunten van een RJ11 stekker en sluit daar een telefoon op aan... check voor kiestoon.

Als je geen kiestoon krijgt neem dan Wit / Oranje, ook weer in de middelste 2 van RJ11 en check voor kiestoon.

Diegene waar kiestoon op zit zit je analoge telefonie + DSL op.

Als je geen RJ 11 hebt maar wel zo'n 4 polige aansluitdoos om een stekker in te douwen doe je hetzelfde, maar dan op de bovenste 2 aansluitpunten (diegene die het meest ver uit elkaar staan) en check je voor kiestoon.

Zowel bij RJ11 als bij een aansluitdoos maakt het niet uit aan welke kant rood/blauw of wit/oranje zit.

Even een voetnoot... die 4 kabeltjes die uit de grond komen, zit daar een dikkere blauwe mantel omheen? Zo ja dan heeft iemand je is/ra punt gekilled en moet je ff KPN bellen voor een herstel van je IS/RA punt. Dit doe je bij de storingsdienst vaste net op telefoonnummer 0800 0407. Kost wel een bom duiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Icekiller2k6 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:29:
[...]

kan rawcopper zijn... zit geen 'bel'signaal op...
Raw copper zit geen spanning op. 52V (officieel 55) duidt op de aanwezigheid van een analoog telefoonsignaal. 10V zou duiden op ISDN. Analoge telefoons hebben daarom ook geen aparte stekker, die 55V is genoeg om ze te voeden.

DSL only (dus zonder telefoon) kun je met een multimeter niet meten omdat daar geen meetbare spanning op staat, dat met je alleen met een osciloscoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 16536 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:31:
[...]

Even een voetnoot... die 4 kabeltjes die uit de grond komen, zit daar een dikkere blauwe mantel omheen? Zo ja dan heeft iemand je is/ra punt gekilled en moet je ff KPN bellen voor een herstel van je IS/RA punt. Dit doe je bij de storingsdienst vaste net op telefoonnummer 0800 0407. Kost wel een bom duiten.
Die je gelukkig kunt verhalen op degene die dat gedaan heeft. IS/RA is eigendom KPN namelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:33:
[...]

Die je gelukkig kunt verhalen op degene die dat gedaan heeft. IS/RA is eigendom KPN namelijk.
Klopt inderdaad, vermits je diegene nog kan vinden die de schade heeft aangericht natuurlijk :) In het ergste geval hadden de vorige bewoners alles (internet + TV + VOIP) over de kabel en hebben ze dat ding nooit gezien :P Dan mag je dus opzoek naar de mensen die er daarvoor woonden etc etc.

En met een bom duiten bedoel ik een echte bom... in de orde van grootte van €200 :|

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 06-07-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-07 18:04

BHQ

Anoniem: 16536 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:31:
Even een voetnoot... die 4 kabeltjes die uit de grond komen, zit daar een dikkere blauwe mantel omheen? Zo ja dan heeft iemand je is/ra punt gekilled
Dat probeerde ik 'm ook al duidelijk te maken aan de TS ;)

Anyway, schijnbaar is er (gezien het meten van 52V) nog analoge telefonie aanwezig. Kan het niet zijn dat dat het telefoonabbo van de vorige bewoner is en je DSL op oranje/wit zit ivm. het bezet zijn van het eerste aderpaar? (Je hebt geen telefoonnummer opgegeven bij de aanvraag I suppose?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 19:10
Anoniem: 180544 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:27:
maar hoor niks
Anoniem: 180544 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:34:
[...]

Dat kan wel kloppen, aangezien je geen analoge lijn lijkt te hebben, dat gaat immers via Orange (dus je livebox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik had eerst telefoon via @home
en heb nummer potering aangevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Laatst online: 01-07 21:54

IEF

Why so serious?

@TS: Dit is wel heel erg basic hoor. Ik zie 9 kicks van je (reply's) binnen 24 uur.

Je geeft pas na moeizaam vragen enige informatie (heb je linesharing? KPN telefonie + ADSL dus?)
Je hebt duidelijk nog geen kijk in de handleiding genomen van Orange + verder zie ik steeds weinig inzet van jouw kant. "Heel het internet afgezocht" lijkt me wel erg sterk.

Er zijn:

a) genoeg installatiehandleidingen voor ADSL te vinden
b) genoeg plaatsen waar beschreven wordt welke kleuren (in het algemeen) uit een ISRA punt komen.

Heel ingewikkeld kan het niet zijn als je een aansluitdoosje aansluit met rood/blauw op A en B.
Heb je een KPN lijn: dan moet je daar kiestoon op horen. (livebox heeft een ingebouwde splitter)
Heb je geen KPN lijn: dan moet het modem er direct aan en zou je na enig wachten linesynch moeten krijgen, zo niet, dan bel je Orange.

In het uiterste geval (Orange is geleverd op je 2e aderpaar), dan moet je niet rood/blauw aansluiten maar oranje/wit. Dan weer even proberen met je livebox.

Ik laat het topic nog even open, maar ik denk dat duidelijk is wat van je verwacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Zoals al eerder aangegeven gewoon alle combinaties proberen. En jep in de livebox zit al een splitter.

Wat voor kiestoon hoor je? Normale KPN of een of andere riedeltje? Dat riedeltje is een orange-kiestoon. Hoor je een continue toon dan is het een kpn-signaal wat er op de lijn zit (van oude bewoners?).

Isra-punt zou ik me niet druk over maken. Als je een blauw/rood en wit/oranje ziet die gebruiken en niet kpn gaan bellen voor een lullig wit kastje op je muur of in je meterkast. Kost je minimaal 350 euro...
Ik vermoed dat Orange/Online/ballentent je signaal doodleuk nog niet op de lijn heeft gezet of dat er iets goed scheef zit bij hun. Als er geen adsl-signaal op beide aders zit dan zul je ze vrees ik moeten bellen. En dan mag je week of 2 wachten. Snelste gaat nog als je ze een brief schrijft. Dan bellen ze (meestal) terug, scheelt je weer belkosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben nu terug van vakantie en het internet doet het nog steeds niet.
Van de medewerkers aan de telefoon bij orange krijg je ook geen hoogte, Want ik heb ze 5 keer gebeld en alle 5 de keren vragen ze het zelfde en schepen ze je af door te zeggen dat het naar de technische dienst gaat.

Ik heb alles nu aangesloten op het blauwe en rode aderpaar en ik hoor met de livebox ertussen een kiestoon.
Bij het instellen van de livebox krijg ik een timeout te zien en het @ blijft knipperen (langzaam 1x per seconde) dus dat houdt in dat bij mij alles in orde is.

Later werd ik terug gebeld en ze vroegen of ik het op het wit en oranje aderpaar wou aansluiten ( waar ik geen spanning op meet en geen kiestoon op hoor)

Morgen komt een man van KPN tussen 12 en 2 ( heeft orange geregeld) en die man komt met zijn eigen ogen kijken dat bij mij toch alles goed is aangesloten
Pagina: 1