Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista]font kopieeren voor drukken babykaartje*

Pagina: 1
Acties:

• vincentc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 13:22
Hallo,

Ik heb zelf een baby kaartje ontworpen. Alleen nu blijkt het lettertype dat ik heb gekozen, Segoe print, niet beschikbaar te zijn bij de drukker. Oplossing zou zijn het font bestand meeleveren op de USB stick. Nu wil ik dit net proberen alleen kan ik het font bestand niet kopieeren-plakken. Kan het wel kopieren, maar als ik naar mijn usb stick ga en rechtermuis knop plakken wil doen is plakken grayed-out. Zal wel iets met copyright ofzo te maken hebben.

Weet iemand hoe ik deze font op mijn usb stick kan krijgen?

Als dit niet kan, weet iemand dan misschien hoe ik het Word of pdf bestand om kan zetten naar Jpeg (met behoud van kwaliteit)?

Alvast bedankt,

Vincent

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:47
Zowel Word als PDF hebben mogelijkheden om het font te 'embedden'. Dan wordt het in het bestand zelf al opgeslagen. Kijk maar eens bij de 'save options'

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:14

Sebazzz

3dp

vincentc schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:19:
Jpeg (met behoud van kwaliteit)?
Niet. JPEG is lossy. Je wilt dan echt PNG hebben.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sebazzz schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:21:
[...]

Niet. JPEG is lossy. Je wilt dan echt PNG hebben.
PNG wil je ook niet, PDF is gewoon the way to go.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:30

Haan

dotnetter

Wat vreemd trouwens dat je een font-bestand niet kan kopiëren, net ook even op m'n eigen machine (Vista) getest.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• vincentc
Koen Rotteveel schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:20:
Zowel Word als PDF hebben mogelijkheden om het font te 'embedden'. Dan wordt het in het bestand zelf al opgeslagen. Kijk maar eens bij de 'save options'
Bedoel je dan `Opslaan als` -- `Extra` -- `Algemene opties´ -- `True type lettertype insluiten` In Word?

In Adobe reader kan ik dit niet vinden.

Als ik dit nu in het word bestand doe (als dit is wat je bedoelt) en het bestand daarna omzet naar PDF, zou het dan ook in orde moeten zijn?

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

vincentc schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:47:
[...]
In Adobe reader kan ik dit niet vinden.
Dat is niet zo gek, in Reader kun je alleen PDF's lezen en niet PDF's bouwen met o.a. ingebouwde fonts :)
Wilko schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:22:
[...]

PNG wil je ook niet, PDF is gewoon the way to go.
Wat is er zo erg aan een PNG plaatje? Dat moet een drukker toch gewoon kunnen openen. Helemaal als het niet helemaal lukt met het aanmaken van de PDF.

[ Voor 37% gewijzigd door Gizz op 06-07-2008 16:08 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• vincentc
Volgens mij wel.

Heel erg bedankt. Ik had zelf ook op die site gekeken, maar kon hem niet vinden. Zeker met mijn neus gekeken. Of de stress zo 2 weken voor de uitgerekende datum.

Dat embedden heeft maar deels geholpen. Zolang ik het bestand in Word houd lukt het, maar zodra ik het naar PDF print is het lettertype weer verdwenen. Maar dit probleem hoef ik nu gelukkig niet meer op te lossen.

Allemaal bedankt voor de snelle reacties.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Haan schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:26:
Wat vreemd trouwens dat je een font-bestand niet kan kopiëren, net ook even op m'n eigen machine (Vista) getest.
Met de commandline gaat dat prima. Gewoon even CMD openen, en copy blabla.ttf x:\

De vraag is eigenlijk of je dit lettertype wel zomaar even mag toevoegen. Volgens mij ligt het auteursrecht bij Microsoft, en ik heb verder geen idee onder wat voor licentie die lettertypen bij Windows worden verstrekt.

PDF lijkt me het handigst. Maar wat voor PDF maakt de TS nou precies? Wanneer je b.v. met PDFCreator een PDF maakt, dan is het exact zoals je het print. Maar als je er een genereert via Adobe Acrobat (met b.v. de PDF button in Word) dan kunnen er verschillen ontstaan omdat je b.v. bepaalde lettertypes niet hebt. Deze moet je dan embedden in de PDF.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Gizz schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:06:
[...]
Wat is er zo erg aan een PNG plaatje? Dat moet een drukker toch gewoon kunnen openen. Helemaal als het niet helemaal lukt met het aanmaken van de PDF.
Waarschijnlijk de beperkte resolutie ;)

日本!🎌

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Die heb je toch als je babykaartje een foto bevat (wat me aannemelijk lijkt). Dan geeft een png met 300 dpi hetzelfde resultaat als een pdf.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1