Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 20:24
Paar dagen geleden beslist een nieuwe tv te kopen. Enkele vereisten waren 100 Hz, Full HD (wordt als tweede monitor gebruikt) en gewoon goede contrastratio's, goede kleuren, enz

Ik zit al dagen reviews te lezen, tv's te bekijken maar nu heb ik een dilemma
ofwel Panasonic TX-37LZD85F
broertje TX-37LZD80F krijgt hier een zeer goede score in de platte tv roundup: goede zwartwaarde (maar blijft een lcd), enz
TX-37LZD85F is hetzelfde als TX-37LZD80F maar heeft enkele verbeteringen zoals 100 Hz (meningen zijn verdeeld maar ik vind het de moeite)
ofwel Samsung 37A656
mooi design
ik heb er maar weinig reviews van kunne vinden wel van de zijn grotere broer 40A656 die vrij goed werd bevonden in de platte tv roundup maar heeft toch slechtere zwartwaarde enz

Prijzen zijn ongeveer hetzelfde

Ik weet dat het persoonlijk is , het kiezen van een tv maar is er verschillen die ik over het hoofd zie die toch belangrijk zijn om te kiezen voor een bepaalde tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 20:06
Ik ben zelf ook erg aan t twijfelen oa tussen de samsung, maar bij mij geld ook nog dat ik de panasonic plasma erbij heb staan.

Persoonlijk vind ik dat de 37ä656 minder is dan de 5 serie van maar 42", je mist gewoon veel contrast.
De Panasonic lcd heb ik ook meerdere keren gezien en die vind ik qua kleur wel mooier, maar vind ik weer minder in bewegende beelden.... Lastig he?
Het is maar net wat je er mee wilt. Vindt je kleur belangrijker op je pc, dan de panasonic, vindt je bewegende beelden belangrijker dan de samsung.

En ik, ik ga toch maar voor de plasma: panasonic th37px80.... geen full hd, maar wel mooiere kleuren (vind LCD te hard, maar 42"samsung le40a558 is trouwens wel weer heel mooi)

my 2 cents

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
kijk eens op: http://www.hdtvtest.co.uk/

Daar is de 40 inch samsung getest en de panasonic. En voor zover ik het gelezen heb komt de samsung er iets beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Panasonic deze week ook besteld.

Het is een nieuw model en ik was best huiverig omdat er weinig reviews te vinden zijn op het net.

De 2 die ik vind, waren positief, maar toch wat terug houdend, terwijl ik begrijp dat deze televisie echt een topper moet zijn.
Ook omdat het toch een wat duurder 37" model is.

Ik heb hem deze week bij de MediaMarkt in real life gezien, en ik was verbluft over de kleuren en de scherpheid.
Meestal als je 20 televisies op een rij hebt met allemaal hetzelfde getoont, merk je overal kwaliteit verlies op. Ik weet niet hoe deze televisie het doet, maar daar waar de andere LCD televisies flets qua kleur en blokkerig waren, steeg de panasonic er echt boven uit.