Toon posts:

Geen verbinding na omzetten wpa > wep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik bij mijn schoonvader bij wijze van test (dom..) de beveiliging van zijn draadloze netwerk veranderd van WPA-PSK naar WEP. Vervolgens verviel de hele verbinding en kwam ik er niet meer in. Kon het ook niet terugzetten. Computer uit en aanzetten werkte ook niet. Iemand enig idee? het zou toch mogelijk moeten zijn om op zijn windowslaptop verbinding te maken met WEP zou je zeggen.

Netwerk wordt daarna wel gevonden, maar het inloggen duurt eeuwig hoewel de sterkte geen probleem is. Iemand een suggestie? De enige andere oplossing die ik zou kunnen bedenken is het aansluiten van de computer met een kabel op de router, maar die kabel had hij natuurlijk niet in huis..

Bedankt voor suggesties!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-10-2025

ALF

WEP key is volgens mij hoofdlettergevoelig, dat al gecontroleerd. Ik heb een keer bij iemand gehad, die steeds de juiste WEP key invoerde maar met kleine letter, dit werkte niet. Met hoofdletters wel.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb je het profiel waar waarschijnlijk nog gegevens instaan dat er met een WPA/PSK connectie wordt gemaakt weg gegooit? Zodat hij vervolgens een nieuwe kan maken met WEP beveiliging?

Zodat je weer in je router / accesspoint komen om de boel te restoren?

En anders stroom van de router / accesspoint halen mocht dit bovenstaande verhaal niet van toepassing zijn.

En anders²: Met een kabel proberen de boel te herstellen.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:32

strandbal

Was het maar zo'n feest.

UTP'tje tussen je laptop en router en de hele boel weer op WPA zetten?

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
-Skyhawk- schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:04:
Heb je het profiel waar waarschijnlijk nog gegevens instaan dat er met een WPA/PSK connectie wordt gemaakt weg gegooit? Zodat hij vervolgens een nieuwe kan maken met WEP beveiliging?

Zodat je weer in je router / accesspoint komen om de boel te restoren?

En anders stroom van de router / accesspoint halen mocht dit bovenstaande verhaal niet van toepassing zijn.

En anders²: Met een kabel proberen de boel te herstellen.
Ik heb gecontroleerd wat voor verbinding er daarna gemaakt werd, en dat stond inderdaad automatisch al op WEP omgezet. Zou de stroom er even afhalen werken?

• -Skyhawk-
  • Niet online
[Zou de stroom er even afhalen werken?
Ik kan niet uit je startpost halen om wat voor merk / type het gaat, maar in mijn ervaring wil het wel voorkomen dat na een kleine wijziging een accesspoint / router er ineens geen zin meer in heeft. En na een kleine stroom onderbreking zijn de problemen dan ook weer verdwenen.

Verwijderd

Topicstarter
-Skyhawk- schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:15:
[...]

Ik kan niet uit je startpost halen om wat voor merk / type het gaat, maar in mijn ervaring wil het wel voorkomen dat na een kleine wijziging een accesspoint / router er ineens geen zin meer in heeft. En na een kleine stroom onderbreking zijn de problemen dan ook weer verdwenen.
Een speedtouch 780

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-03 13:27
Stroom af de router/accesspoint doen, PC heropstarten en kijken of het dan werkt.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:04
Dat komt omdat je niet meer door de beveiliging heenkomt, oftewel hij blijft hangen op "netwerkadres vekrijgen" en komt uit op beperkte of geen verbindignsmogelijkheden.

[b]Eerst was het[b/]
PC ingesteld op WPA + sleutel X<----> router ingesteld op WPA + sleutel X

Nu is het
PC ingesteld op WPA + sleutel X <---> router ingesteld op WEP + steutel X

Oftwel, komt niet meer overheen, dus of je laat de PC verbinden via WEP, of je laat hem nog steeds verbindingen via WPA maar dan moet je de router terugzetten op WPA.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:04
Overigens;

Via VISTA verbinding maken dmv WEP is via
netwerkcentrum
draadlozenetwerken beheren
toevoegen
handmatig een netwerk instellen

Via XP:
Configuratiescherm
Netwerkverbindingen
Rechtermuisknop draadloze netwerkverbinding
Draadloze netwerken weergeven of wijzigen
Geavanceerde instellingen wijzigen
Tablad draadloze netwerken
netwerk aanklikken --> eigenschappen
netwerkverificatie op open zetten
gegevenscodering op WEP

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hang de router even met een draad aan de pc. Nu krijg je wel een ip en kun je de router weer instellen naar WPA.

Natuurlijk moet een Windows pc ook via Wep verbinding kunnen maken. Controleer je instellingen nogmaals.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik krijg te horen (over de telefoon) dat het paswoord 5 of 13 ASCII tekens lang moet zijn. Het voormalige wpa pasword was dat niet (was nl 8 tekens). Betekent dit dat er niet meer in te komen valt draadloos?

Staat wel op Open & WEP.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 19:49 ]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Volgens mij probeert Windows nog gewoon met je oude (WPA) gegevens binnen te komen op je netwerk. Als je dat netwerk nou eens in de geavanceerde instellingen uit je voorkeursnetwerken gooit?

Vicariously I live while the whole world dies

• -Skyhawk-
  • Niet online
Waarom wordt er niet via een UTP kabel de boel hersteld? :)

Verwijderd

Topicstarter
-Skyhawk- schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:34:
Waarom wordt er niet via een UTP kabel de boel hersteld? :)
Omdat hji die niet in huis leek te hebben.. Achteraf bleek van wel, en telefonisch uitgelegd hoe het moet en het terug op wpa-psk laten zetten. Alleen krijgt hij nu geen netwerkadres toegewezen gekregen.. gr.. telefonisch duurt het allemaal vrij lang om het te fixen.

En ja, heb het verbindingsprofiel laten wissen en opnieuw aanmaken. Dus het zou moeten werken. Nu eerst maar proberen om de hele beveiliging er af te halen, heb alleen een nauwkeurig stappenplan daarvoor nodig voor de speedtouch 780, want het gaat allemaal per telefoon ("nu klikken op configureren, rechtsboven..")

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 11:11 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Je kan ook aanbevelen dat hij contact opneemt met zijn proivider om alles weer recht te krijgen...?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Wat zou een provider eraan moeten doen?
Het probleem zit puur en alleen in het thuisnetwerk van die persoon.

☻/
/▌
/ \

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Kixtart schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:15:
Wat zou een provider eraan moeten doen?
Het probleem zit puur en alleen in het thuisnetwerk van die persoon.
Klopt helemaal, maar een beetje provider weet zo zonder "stappenplan" welke zaken aangepast moeten worden om een en ander te herstellen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Zit er niet gewoon een reset knop op dat apparaat? Moet ie alleen wel zn installatie op nieuw uitvoeren maar dat is al beter dan wat ie nu heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit ook een telefoonverbinding op, dus een nieuwe install zonder dat ik er bij ben laat ik liever niet doen. De bal bij de provider (hetnet) leggen is ook een optie - het kost alleen 45 cent per minuut, met de kans dat ze niets kunnen doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van het weekend toevallig langs geweest en heb het op kunnen lossen. De beste man was er 100% zeker van dat het paswoord de naam van zijn vrouw was. Al snel zag ik echter de sticker onder de router met een WPA-PSK en ook een WEP code (iets als 432AB3 bv). Tja. Met het verkeerde password kom je inderdaad nergens in :)

Bedankt voor alle reacties en suggesties.
Pagina: 1