Tele2 draadloos

Pagina: 1
Acties:

• Dareus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
Misschien is de vraag al eerder gesteld, maar ik weet niet zo goed hoe ik de vraag moet stellen, laat staan het goede antwoord vinden.
Mijn broer heeft Tele2 met TV. Nu wil hij de kabel (UTP met RJ45 connectoren) tussen zijn router/modem en zijn tv-decoder weg hebben en dus een draadloze verbinding opzetten tussen zijn modem en de decoder.
Kan dat wel, of is dat onmogelijk- en zo ja: welke apparatuur is er nodig?

Verwijderd

n.v.m zat niet goed te lezen.
Ik dacht draadloos naar een PC. 8)7

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 14:18 ]

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:04
Een pc is niet hetzelfde als een decoder, het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat deze decoder technisch gezien draadloos kan, dus in dat geval nee.

Via electriciteitsnet misschien een optie?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Lijkt me niet dat het gaat werken aangezien ik niet zou weten hoe je je decoder draadloos zou kunnen maken, het moet dan gewoon een wireless chip ondersteunen.

Wat je misschien wel zou kunnen doen is internet delen op een wireless pc en dan je decoder daarop aansluiten. Geen idee of je pc automatisch een IP zal uitdelen, ik heb geen ervaring met 'internet delen' van XP/Vista, maar dit lijkt me dan het meest logische.

Goedkoop bellen via VoIP

• Dareus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
dat klinkt inderdaad goed- niet aan gedacht!
Ga eens uitzoeken of dat zou kunnen lukken

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Met een Airport Extreme en een Airport Express kan je dit wel denk ik? Je kan de Express dan als switch instellen.

• Eliovp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-02 14:45
edit...

[ Voor 87% gewijzigd door Eliovp op 14-08-2009 09:26 ]

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
DIT KAN WEL.

Koop gewoon een bridge, bijvoorbeeld de US Robotics wireless Enet Bridge, deze pikt wireless signaal op en geeft het aan zijn rj45 poorten.

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
MensionXL schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:26:
Lijkt me niet dat het gaat werken aangezien ik niet zou weten hoe je je decoder draadloos zou kunnen maken, het moet dan gewoon een wireless chip ondersteunen.

Wat je misschien wel zou kunnen doen is internet delen op een wireless pc en dan je decoder daarop aansluiten. Geen idee of je pc automatisch een IP zal uitdelen, ik heb geen ervaring met 'internet delen' van XP/Vista, maar dit lijkt me dan het meest logische.
Ja de pc gaat dan automatisch ips weggeven

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
programfile schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:25:
DIT KAN WEL.

Koop gewoon een bridge, bijvoorbeeld de US Robotics wireless Enet Bridge, deze pikt wireless signaal op en geeft het aan zijn rj45 poorten.
met 2 apparaten in bridge ZOU het kunnen werken. Of dat in de praktijk ook zo is? geen idee. Zoiezo is voor de TV decoder een aparte poort gereserveerd op je tele2 modem. Dus icm je gewone netwerkje gaat t al niet.

Daarnaast zou t me niets verbazen als tele2 de streams multicast, en of die bridges ook multicasting ondersteunen vraag ik me af.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

In principe moet dit makkelijk werken met twee wireless accesspoints ingesteld als wireless bridge.
De wireless AP's zullen dan via UTP aan de betreffende apparaten aangesloten zijn, en dus alle wireless 'logica', via de AP's laten verlopen.
Ergo; alleen een UTP aansluiting aan device-kant is benodigd.

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/4s1cfs.jpg

Let wel op dat de AP dit zelf ondersteund, zo had ik er behoorlijke problemen mee tussen een Linksys WRT54G en een WAP54G.
Misschien dat het tussen twee WAP54G's wel goed gaat :)
Op het moment van configureren zorg je ervoor dat beide AP's een statisch IP hebben. Zodra alles geconfigureerd staat als bridge zullen ze 'uit je netwerk verdwijnen'. (lees: onzichtbaar zijn, omdat ze gebridged staan). Althans, dit is de ervaring die ik heb.. :P

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Denk je wel aan het verschil in snelheid tussen UTP en WiFi.
En Signaal verlies / packetloss ?
Zijn allemaal dingen die het een stuk slechter maken.
Pagina: 1