nokia 6110 Internet tmobile via bluetooth gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik heb geprobeerd internet op mijn schelp ibook te krijgen via nokia 6110 met bluetooth (sitecom usb adapter). Ik gebruiker mac os 10.3.9. Op mijn g4 desptop met tiger lukt het overigens ook niet.

Ik heb dit draadje gevolgd zonder resultaat. [N95] Internet tmobile via bluetooth gebruiken

Ik heb het volgende gedaan:

De blue tooth-configuratie asistent geopend:
Mobiele telefoon aangevinkt
Herkent mijn nokia 6110
Koppelingemaakt op mijn mobiele telefoon
Toegangscode op mobiel ingevoerd
mobiel vraagt om verbinding met computer Ja
Dan krijg een scherm op mijn ibook: Internettoegang via de gegevensverbinding van de telefoon (er boven staat: Selecteer de voorzieningen die u wilt gebruiken in combinatie met gekoppelde telefoon met twee mogelijkheden, maar die kan ik niet aanvinken).
Bij Internettoegang via de gegevensverbinding krijg ik tweemogelijkheden. Welke ik moet gebruiken weet ik niet:
1 Bel een specifiek toegangsnummer voor internetprovider:
GEBRUIKERNAAM: tmobile of leeg
WACHTWOORD: tmobile of leeg
TELEFOONNUMMER: +31614****** of internet
Bij MODENSCRIPT staat NOKIA infrared (mijn mobiel staat niet in de lijst)

Druk op verbind
Mobiel krijgt een verzoek tot verbinding met mijn IBOOK. Bevestig. Op mijn Ibook krijg ik de mededeling : INTERNETVERBIND geen draaggolf gedetecteerd controleer de telefoonverbinding en probeer opnieuw.
Ik krijg wel even een groen telefoontje in mijn mobiel.

Ik hoop dat jullie een beetje wijs kunnen worden uit mijn verhaal en hopelijk mij kunnen helpen tot een oplossing.

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De kans is klein dat je er iets aan hebt, maar ik heb de combinatie MacBook/SE K810i/Vodafone/OSX Leopard gemaakt. Dat heb ik grofweg als volgt aangepakt:

1. GSM instellen
Data-account aangemaakt op mijn gsm (APN=live.vodafone.com/gebruikersnaam = vodafone/ww=vodafone) en een internetprofiel (gekoppeld aan m'n data-account). Check de site van je provider voor de correcte gegevens :)

2. De gsm correct pairen met de MacBook
Met behulp van de Bluetooth Setup Assistant. Via een passkey die OSX zelf aanmaakt verbinding maken. Alle opties zoals "Acces the internet with your phone's data connection" aangevinkt houden.
Het is belangrijk dat je op je gsm ook alles toe staat als daarom gevraagd wordt.

3. De internetconfiguratie in OSX
Als je "Acces the internet with your phone's data connection" aanvinkt, dan krijg je het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: http://img386.imageshack.us/img386/2122/picture1qm9.png
Hier herhaal je de data die je bij stap 1 al verzameld had. Modemstatus in de menubar zetten is erg handig met connecten, zeker een aanrader!

Vervolgens kun je via de menubar connecten:
Afbeeldingslocatie: http://img364.imageshack.us/img364/2586/picture2yc1.png
"Connect Bluetooth" kiezen
Afbeeldingslocatie: http://img355.imageshack.us/img355/5176/picture4hj5.png
Eerst connecten...
Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/3904/picture6nx6.png
Dan authentification...
Afbeeldingslocatie: http://img368.imageshack.us/img368/6113/picture5ts6.png
En vervolgens ben je verbonden! :D

Verdere troubleshoot
1. Als het mis gaat bij het verbinden van de gsm nadat "connect Bluetooth" gekozen is
De Bluetooth verbinding met je gsm is niet goed geconfigureerd. Check de permissies op je gsm, verzeker je ervan dat de stappen hierboven correct gevolgd zijn.
2. De "authentification" lukt niet.
Er is iets mis met óf het internetprofiel van je gsm, óf het internetprofiel van je laptop. Check of je alles incl APN en correcte wachtwoorden hebt ingevuld.

Meer kan ik er ook niet echt over vertellen, ik heb de MacBook en OSX pas een paar weken en ben verder een leek. Alle info hierboven is op helemaal niets gebaseerd, ben gewoon zelf gaan klooien.

Vodafone heeft trouwens een FUP (Fair Use Policy) van 10x het gemiddelde gebruik van 30 à 40 MB per maand. Houd dus goed in de gaten of je daar niet overheen gaat, want dan zou het nog wel eens een duur grapje kunnen worden. Vraag je eigen provider naar hun algemene voorwaarden!
Bij Vodafone mag je officiëel niet via je gsm met je laptop het internet op gaan :X

Verder ben ik er tevreden erover. 40KB/s down, 5KB/s up haal ik ongeveer. In de trein ligt dat lager door de snelheid .Soms wilt de verbinding nog wel eens wegvallen. Veel succes in ieder geval!

T.net gallery | V&A ads

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

In aanvulling hierop, de gegevens bij T-Mobile:

username: tmobile
ww: tmobile
APN: internet
telefoonummer: *06*# (Al is dat laatste verschillend per telefoon, bij SE is het bijvoorbeeld *06***%#, waarbij % staat voor de positie van het account wat je wilt gebruiken voor internetten).

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Ik gebruik ook T-Mobile, maar dan in combinatie met een Nokia E51. Hiervoor had ik een Nokia 6300 met dezelfde configuratie:

Onder het Modem tabblad heb ik bij leverancier Nokia, met als model "GPRS (GSM/3G)" en als APN "internet". Het telefoonnummer moet blank/leeg gelaten worden, en als user/wachtwoord beide tmobile (met kleine letters). Dit heeft tot nu toe altijd gewerkt, en ik heb nooit een specifiek type hoeven selecteren.

Hier stond achterhaalde informatie…

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken, want mede door jullie informatie heb ik de boel aan de praat gekregen.
Als inbelnummer heb ik *99# gebruikt en in mijn telefoon heb ik het accesspoint "internet" genoemd.
Voor de rest bij gebruikersnaam: tmobile en wachtwoord: tmobile
Ik heb verder goede informatie gevonden op de nokiasite ( www.nokia.com/mac).