Ik heb geprobeerd internet op mijn schelp ibook te krijgen via nokia 6110 met bluetooth (sitecom usb adapter). Ik gebruiker mac os 10.3.9. Op mijn g4 desptop met tiger lukt het overigens ook niet.
Ik heb dit draadje gevolgd zonder resultaat. [N95] Internet tmobile via bluetooth gebruiken
Ik heb het volgende gedaan:
De blue tooth-configuratie asistent geopend:
Mobiele telefoon aangevinkt
Herkent mijn nokia 6110
Koppelingemaakt op mijn mobiele telefoon
Toegangscode op mobiel ingevoerd
mobiel vraagt om verbinding met computer Ja
Dan krijg een scherm op mijn ibook: Internettoegang via de gegevensverbinding van de telefoon (er boven staat: Selecteer de voorzieningen die u wilt gebruiken in combinatie met gekoppelde telefoon met twee mogelijkheden, maar die kan ik niet aanvinken).
Bij Internettoegang via de gegevensverbinding krijg ik tweemogelijkheden. Welke ik moet gebruiken weet ik niet:
1 Bel een specifiek toegangsnummer voor internetprovider:
GEBRUIKERNAAM: tmobile of leeg
WACHTWOORD: tmobile of leeg
TELEFOONNUMMER: +31614****** of internet
Bij MODENSCRIPT staat NOKIA infrared (mijn mobiel staat niet in de lijst)
Druk op verbind
Mobiel krijgt een verzoek tot verbinding met mijn IBOOK. Bevestig. Op mijn Ibook krijg ik de mededeling : INTERNETVERBIND geen draaggolf gedetecteerd controleer de telefoonverbinding en probeer opnieuw.
Ik krijg wel even een groen telefoontje in mijn mobiel.
Ik hoop dat jullie een beetje wijs kunnen worden uit mijn verhaal en hopelijk mij kunnen helpen tot een oplossing.
Ik heb dit draadje gevolgd zonder resultaat. [N95] Internet tmobile via bluetooth gebruiken
Ik heb het volgende gedaan:
De blue tooth-configuratie asistent geopend:
Mobiele telefoon aangevinkt
Herkent mijn nokia 6110
Koppelingemaakt op mijn mobiele telefoon
Toegangscode op mobiel ingevoerd
mobiel vraagt om verbinding met computer Ja
Dan krijg een scherm op mijn ibook: Internettoegang via de gegevensverbinding van de telefoon (er boven staat: Selecteer de voorzieningen die u wilt gebruiken in combinatie met gekoppelde telefoon met twee mogelijkheden, maar die kan ik niet aanvinken).
Bij Internettoegang via de gegevensverbinding krijg ik tweemogelijkheden. Welke ik moet gebruiken weet ik niet:
1 Bel een specifiek toegangsnummer voor internetprovider:
GEBRUIKERNAAM: tmobile of leeg
WACHTWOORD: tmobile of leeg
TELEFOONNUMMER: +31614****** of internet
Bij MODENSCRIPT staat NOKIA infrared (mijn mobiel staat niet in de lijst)
Druk op verbind
Mobiel krijgt een verzoek tot verbinding met mijn IBOOK. Bevestig. Op mijn Ibook krijg ik de mededeling : INTERNETVERBIND geen draaggolf gedetecteerd controleer de telefoonverbinding en probeer opnieuw.
Ik krijg wel even een groen telefoontje in mijn mobiel.
Ik hoop dat jullie een beetje wijs kunnen worden uit mijn verhaal en hopelijk mij kunnen helpen tot een oplossing.