Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Een goedemiddag allen,

Weet iemand een oplossing voor het volgende probleem.
Sinds kort gebruik ik (noodgedwongen) mijn Asus P2-M2A690G barebone als media center.
Om gebruik te maken van mijn Logitech Harmony 858 heb ik een Philips REMOTE PHILIPS OVU4120 USB IR transceiver voor Windows gekocht.
Zodra ik de USB aansluiting in mijn PC prik ziet Windows een eHome Infrared Reciever (USBCIR).
Vanaf dat moment kan ik mijn 858 (wel geconfigureerd met de logitech software) gebruiken met Windows Media Center.
Echter, wanneer ik mijn PC opnieuw opstart en of uit / aan zet ziet Windows de IR recviever niet meer en moet ik deze 'unpluggen' en weer in mijn pc prikken om weer gebruik te maken van de reciever.
De rest van mijn USB randapparatuur funcioneerd overigens na een reset normaal (Bluetooth, ext. HDD, keyboard)

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:20

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Heb je dit al eens op kunnen lossen?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
Het zou wel mooi zijn als hij een oplossing gevonden heeft! Mijn HTPC doet exact hetzelfde met die ontvanger. Via google heb ik tot op de dag van vandaag geen oplossing gevonden voor dit probleem, dus ik ben er bang voor...

[ Voor 10% gewijzigd door Rupie op 27-07-2011 08:05 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Heeft dit niet te maken met UAC, of met unsigned drivers oid? Ik heb namelijk hetzelfde met mijn wat oudere scanner, ik moet opnieuw inpluggen en dan popt UAC naar voren zodat ik de driver opnieuw kan accepteren. Gebeurd dit ook met de ir-receiver? Dan ben ik bang dat je zonder een goede driver, of het uitschakelen van UAC het niet op zal kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
Bij mij geen meldingen van UAC. Na het opnieuw inpluggen wordt hij direct herkend en werkt hij weer.

Desktop | Server | Laptop