Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:51
Allereerst: ik weet niet of dit het juiste forum is, maar het lijkt mij de beste plaats.

Wat heb ik al gedaan:Ik heb gezocht op diverse andere fora, en natuurlijk google.

Probleem:
ik heb met studio 12 van pinnacle HD content bewerkt en gesmeed tot een blue ray image. Hierin staat een film met menu. Tenminste, het is een ' image' dat Studio 12 heeft gemaakt. Dit image bestaat uit een map met 2 submappen (BDMB en CERTIFICATE. In BDMV zitten 2 bestanden en 8 submappen, waaronder STREAM. In STREAM zitten de .m2ts bestanden). Het ziet er wat mij betreft dus niet echt uit als een image.

Ik wil dit image afspelen. Nu valt dit natuurlijk niet te mounten met daemon tools, want die verwacht een image file (bijv. .nrg of .iso). Powerdvd 8 Ultra lijkt de map met bestanden niet te willen openen (via ' open movie files on harddisk drive' ). Alleen rechtstreeks de .m2ts bestanden afspelen werkt, maar dan heb ik niet mijn mooie menuutje erbij.

Als ik in studio HDDVD images maak krijg ik wel ISO bestanden die ik kan mounten. PowerDVD werkt dan ook gewoon goed. Maar aangezien HDDVD niet de toekomst heeft wil ik ook geen HDDVD images meer maken, maar gewoon blueray. Ik maak dus images op harddisk.

Vraag:
Wat doe ik verkeerd met de blueray 'images' en hoe kan ik ze afspelen. Let op: ik vind het dus niet voldoende om gewoon de .m2ts bestanden af te spelen want dan mis ik de functionaliteit van de menus. .

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:54
Installeer de UDF 2.5 driver.
Dan zou het moeten werken.

Daemon tools moet hem gewoon kunnen mounten.
en daarbij: PowerDVD zou sowieso die images af moeten kunnen spelen zonder UDF 2.5 driver.

[ Voor 55% gewijzigd door stfn345 op 06-07-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:51
razorhead schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:04:
Installeer de UDF 2.5 driver.
Dan zou het moeten werken.

Daemon tools moet hem gewoon kunnen mounten.
en daarbij: PowerDVD zou sowieso die images af moeten kunnen spelen zonder UDF 2.5 driver.
Dat zeg ik, daemon tools kan het niet mounten want de zgn. image is geen image maar een bestandsmap.
En powerdvd ziet dat weer niet als een 'image'. En wat bedoel je met de UDF 2.5 driver?

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:33
Ik heb geen idee of het werkt hoor, maar misschien vlc mediaplayer een keer proberen en gewoon de hele map in de speler slepen? Hij speelt over het algemeen de meeste dingen af.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Zit er bij Pinnacle geen optie om van die map ook een image te maken volgens de Blu-Ray specs? Ik neem aan dat er een exportfunctie op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151018

Gebruik Nero Showtime (afspelen vanuit map). Of PowerDVD 7 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:15
De bestanden in de map stream kon ik gewoon afspelen met VLC.

EDIT: Laat maar niet goed gelezen...

[ Voor 27% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 07-07-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 19:18

the mod man

iets van beeldmaker

Ik heb een soort gelijk probleem als ts.

Ik heb een rip van een blu-ray. Met de mappen BDMV en CERTIFICATE.
In de map BDMV staan de submappen AUXDATE, BACKUP, BDJO, CLIPINF, JAR, META, PLAYLIST en STREAM. in de map STREAM staan allemaal m2ts bestanden.

Deze rip wil ik graag afspelen maar weet niet met welk programma dit goed gaat.

wat ik al heb geprobeerd is: alle m2ts bestanden selecteren en afspelen in: winamp, wmp9, powerdvd8, vlc, wmp11, nero showtime en XBMC.

Eerst krijg ik dan in alle talen de waarschuwingen van niet kopiëren.
en dan vervolgens niks.

Als ik dan 1 bestand afspeel krijg ik bij het ene programma geen geluid en bij bijvoorbeeld powerdvd krijg ik het in de verkeerde taal (spaans ofzo) en geen ondertiteling.

In geen van de gevallen heb ik een menu gezien...

Wie weet een goed programma om deze rip af te spelen incl. zijn menu's en zonder telkens de bestanden apart aan te moeten klikken?

Is btw in xp sp3

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:58
Ik zit ook met een vergelijkbaar iets. Ik heb hier een Blu-Ray image die ik niet af kan spelen. Ik probeer t wel met Power DVD, maar die blijft maar mauwen dat ie updaten wil. De mijne is legaal voor t geval dat dat in twijfel genomen word. Updaten kan ik doen, maar t helpt niets. Maar dan ook echt helemaal niets. Ik krijg geen beeld. Ook met AnyDVD erbij draaiend lukt t niet. Media Player Classic Speelt m wel af, maar ik mis audio en ik kan geen menu's gebruiken

Ok, spul opnieuw geinstalleerd. Op t moment dak die zooi mount geeft ie al bericht dat t een schijf is met een niet ondersteund formaat?
WTF? PowerDVD 8 Ultra hoort toch gewoon alles te spelen?

[ Voor 17% gewijzigd door Lampuhkap op 10-01-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
hmmm dit is irritant aan t worden. Spul geupdate, alles moet gewoon werken, maar hij doet t mooi niet :S zou t komen omdat mn monitor geen HDCP is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Ik heb dus geen image van de blu-ray. (hoe is de extensie trouwens van een blu-ray image?)

@speelink ik denk niet dat het aan je monitor ligt.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
is gewoon een ISO image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
the mod man schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:47:
Ik heb dus geen image van de blu-ray. (hoe is de extensie trouwens van een blu-ray image?)

@speelink ik denk niet dat het aan je monitor ligt.
Waar zou het dan wel aan moeten liggen?

Specs: Intel Q6600 @ 2.4 Ghz,4 Gb PC6400, 2x 150Gb WD Velociraptor @ RAID 0, 1x Samsung HD501LJ, Nvidia 8800 GTX met daaraan een Iiyama Prolite E2001WSV via VGA (helaas, geen DVI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

schopje

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayertheo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-01-2024
ik wil graag ook die iso's mounten met Daemon, maar waar kan ik die UDF 2.5 driver vandaan halen? Ik heb al gezocht enzo, maar helaas niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:08
Ik heb ook enorm veel problemen met het Blu-ray en AVCHD formaat.

Ik kan deze perfect mounte in Alcohol 120% & Deamon Tools. En ik heb voor hen te kunnen afspelen PowerDVD Ultra aangeschaft met plugin voor blu-ray.

Nu Als ik ze mount werken ze niet, dan geeft hij de fout "DVD-Formaat wordt niet ondersteunt" Maar als ik de BDMV & CERTIFICATE folder brand op dual layer dvd (deze in UDF 2.5 natuurlijk) en ik probeer ze dan af te spelen vindt powerDVD 8 het formaat wel en begint hij gewoon te spelen maar enkel de hoofdfilm en geen menu's. Ik kan ook geen subtitles vinden. En het grootste probleem van alles, hij speelt af zonder geluid.

Dus het lijkt alsof hij de .M2TS file wel vindt en afspeelt maar de audio en subs die er bij inzitten niet vindt.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit gefixt kan krijgen??

Bedankt

mvg Witte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123740

ik heb hier ook een tijdje mee zitten pielen en een soort workaround gevonden.
wat ik samengevat doe is een image maken en die kan ik gewoon afspelen met powerdvd.

ik heb de mappen BDMV en CERTIFICATE helemaal clean op mijn schijf staan, dus geen image, rar of wat dan ook.
dan gebruik ik Nero 7 premium, Nero express om een blu-ray schijf te branden.
hiervoor kies ik gewoon Data-dvd maken bij Nerostart Smart, als je dan in Nero Express zit, Add je de 2 mappen BDMV en CERTIFICATE. rechtsonder heb ik als format DVD9 (weet niet of dit uitmaakt).
Dan 'NEXT' en dan kom je in de final burning settings, hier kies ik als recorder Image Recorder [DVD].
om deze te kunnen kiezen moet je wel eerst Nero ImageDrive hebben opgestart en hiermee moet je minstens 1 dvd-drive hebben aangezet. als je dan op Burn klikt vraagtie waar je het image wilt opslaan en met welke naam. Het word een nrg-bestand.
Als hij klaar is mount je het image met Nero ImageDrive. en wanneer ik dat doe start powerDVD v8 automatisch op en begint hij te spelen. met ondertiteling, geluid en zonder rare strepen (die heb ik als ik gewoon de m2ts afspeel).

Dit werkt bij mij voor een Blu-ray film die op een normale dvd past, dus onder de 4,7 GB, formaat is 1080pi.
PowerDVD herkent hem ook als een Blu-ray.
Wat ik mij wel afvraag is met elke UDF of ISO instellingen Nero Express de DVD brand, weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackPredator72
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-11-2024
Tot vorige week lukte het me wel om Blu-Ray's af te spelen dmv iso maken, deze mounten en vervolgens dus via PowerDVD 8 af te spelen.
Van de week m'n PC opnieuw geïnstalleerd en nu lukt het niet meer, wel de laatste codecs (klite codec 4.70) erop gezet. Alle andere HD formaten, WMV, MPG, MP4 en MKV via Media Player Classic gaan wel goed. Maar dat is een ander verhaal ivm 5.1 geluid via de optische kabel naar de surround set (ffdshow/ac3filter).
Nu dus PowerDVD 9 geïnstalleerd, maar nog steeds de melding dat er een onbekend formaat op de disc staat zodra de iso (blu-ray) gemount wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Zoals al eerder gesuggereerd: Controleer of je computer UDF2.5 ondersteund.

Zover ik weet zit die ondersteuning niet standaard in WindowsXP, want als ik een AVCHD brandt om in mijn BR speler af te spelen snapt mijn computer ook niks van het eind resultaat (dus kan de gebrande DVD niet lezen) maar hij wordt prima afgespeeld door de BR speler (een Panasonic DMP-BD50, dit is een standalone speler, voor het geval dat niet duidelijk is).

Het feit dat een programma ondersteuning heeft om het te branden wil nog niet zeggen dat er ook ondersteuning is om het te lezen. Dit zou ook verklaren waarom Daemon Tools niet werkt, die mount de image waarschijnlijk wel goed, maar daarna moet Windows het wel overnemen.

Ik zal vanavond thuis er ook nog eens naar kijken op mijn PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

WindowsXP ondersteund inderdaad UDF 2.5 niet (Vista wel). Om het toch te laten werken heb je een driver nodig.

Surf naar deze pagina en klink op de eerste van de twee genoemde links (die begint met 'cdgenp01').

Je krijgt dan een ZIP bestand, dat kun je uitpakken naar een voor jou logische locatie. De installer start vanzelf (en je kunt hem later nog starten via de lokatie waar je hem naar uitgepakt hebt). Volg de instructies van de installer.

Het laatste window geeft als het goed is een foutmelding (namelijk dat deze software niet op je PC geinstalleerd kan worden). Laat dit bericht staan.

Open 'My Computer', en vervang 'My Computer' voor '%temp%' en klik op enter/return. Je krijgt dan de inhoud van je temp directory te zien. Ga op zoek naar de map met de naam '{1347D5A6-4FE0-476A-B85F-D0FC91F55EB0}', hierin vind je twee bestandjes (thdudf.inf en thdudf.sys). Klik met je rechter muisknop op 'thdudf.inf' en kies voor 'Install'. De driver wordt nu geinstalleerd.

Reboot je computer en je zou nu UDF 2.5 disks moeten kunnen lezen (voor mij werkt het in ieder geval).

Er schijnen ook nog commerciele programma's te zijn die de benodigde driver installeren. Zoals AnyDVD HD en WinDVD 9.

(voor de methode om het te doen: mijn dank aan Google en diverse mensen die het al hadden uitgevonden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Kleine kick:

Ik heb het voor elkaar, met een Blu-Ray image (ISO) met daemon tools 4.30.3 gemount! En gewoon met AnyDVD de regio block eruit en dan met PowerDVD9 afspelen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy 100
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 15:35
Boushh schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:48:
WindowsXP ondersteund inderdaad UDF 2.5 niet (Vista wel). Om het toch te laten werken heb je een driver nodig.

Surf naar deze pagina en klink op de eerste van de twee genoemde links (die begint met 'cdgenp01').

Je krijgt dan een ZIP bestand, dat kun je uitpakken naar een voor jou logische locatie. De installer start vanzelf (en je kunt hem later nog starten via de lokatie waar je hem naar uitgepakt hebt). Volg de instructies van de installer.

Het laatste window geeft als het goed is een foutmelding (namelijk dat deze software niet op je PC geinstalleerd kan worden). Laat dit bericht staan.

Open 'My Computer', en vervang 'My Computer' voor '%temp%' en klik op enter/return. Je krijgt dan de inhoud van je temp directory te zien. Ga op zoek naar de map met de naam '{1347D5A6-4FE0-476A-B85F-D0FC91F55EB0}', hierin vind je twee bestandjes (thdudf.inf en thdudf.sys). Klik met je rechter muisknop op 'thdudf.inf' en kies voor 'Install'. De driver wordt nu geinstalleerd.

Reboot je computer en je zou nu UDF 2.5 disks moeten kunnen lezen (voor mij werkt het in ieder geval).

Er schijnen ook nog commerciele programma's te zijn die de benodigde driver installeren. Zoals AnyDVD HD en WinDVD 9.

(voor de methode om het te doen: mijn dank aan Google en diverse mensen die het al hadden uitgevonden :))
Excellent! Jammer dat het me bijna een volle dag kostte om uiteindelijk hier terecht te komen. Ik heb me wezenloos gezocht in de instellingen van Windows XP, Nero en Daemon Tools maar het niet kunnen vinden. Met Nero kan het wel, installeer Nero InCD, maar dat had op het eerste gezicht ook wat problemen met Daemon.

Het is toch weer GOT waar ik mijn antwoorden op problemen vind! _/-\o_ :)
Pagina: 1