[TV-Out] Wel clone, geen dualview

Pagina: 1
Acties:

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Na een plotseling overlijden van mijn beminde harde schijf, was ik gedwongen om mijn systeem opnieuw te installeren. Over het algemeen een kleine moeite, maar ditmaal is er toch echt iets misgegaan. Het gaat om het volgende: aangezien ik op een studentenkamer woon, heb ik zowel een PC als TV in dezelfde ruimte. Deze heb ik dan ook op elkaar aangesloten, zodat ik (o.a.) mijn wekelijkse dosis Top Gear niet vanuit mijn bureaustoel hoef te kijken. Na de installatie van Windows op mijn nieuwe HDD, doet mijn TV-out nogal raar.

Na heel wat geexperimenteer (en gevloek), ben ik erachter dat mijn televisie het wel doet wanneer ik opstart, maar niet zodra ik op de windows desktop kom. Na nog wat meer geexperimenteer (en nog meer gevloek), blijkt dat het afhankelijk is van de stand van de televisie: op Dualview doet ie het niet (resultaat: zwart-witte lijntjes in een sneeuwstorm), en op Clone doet ie het wel. Ik heb de nieuwste nVidia drivers voor mijn Geforce 6600, en ook het gebruik TV-Tool mocht niet baten. Heeft iemand een idee?

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik kan uit je verhaal maar slecht wijs worden wat nou het probleem is.
Een TV aan een PC heb ik eigenlijk altijd op een Clone modus staan, en je geeft aan dat hij daarop prima werkt. Lijkt mij uitstekend om Top Gear te kijken eigenlijk.

Maar je wilt dus DualView? Wat moet ik daar onder verstaan, een horizontal span modus (oftewel: 2 schermen breed) ? En mocht ik het niet snappen, probeer dan even uit te leggen wat je precies wilt.
Heb je al een andere resolutie en refreshrate geprobeerd?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Dualview, daarmee bedoel ik dat mijn computermonitor gewoon mijn windows desktop toont, terwijl mijn televisie alleen mijn desktop achtergrond toont. Een tweede venster, maar zonder windowsbalk dus, feitelijk. En ik heb alle mogelijke resoluties, kleurdieptes en refresh rates geprobeerd. Dit lijkt geen invloed te hebben op het gebeuren.

En ja, ik kan nu inderdaad Top Gear kijken, maar ik vind Dualview persoonlijk veel fijner - bijvoorbeeld om muziek af te spelen. Iedere hulp wordt gewaardeerd.

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-04 07:10

mux

99% efficient!

Het idee achter dualview (volgens mij een nvidia-merknaamiets, het heet vast beter IRL) is dus dat je meerdere monitoren op verschillende resoluties kunt zetten en vensters ertussen kunt slepen. Het lijkt een dik driverprobleem, heb je al eens geprobeerd te downgraden naar de driverversie van vóór je crash?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Heb je het probleem nog? Het is waarschijnlijk een probleem van de nieuwe nvidia drivers, probeer het maar met een oudere versie.

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 21:47
Aye nvidia hun drivers zijn immers voor hun nieuwe schatjes en hun oude kaartjes vergeten ze spijtig genoeg soms. (ATI heeft dit ook hoor voor oude kaarten)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ook sloopt nvidia in de nieuwere drivers functionaliteiten voor oudere kaarten er uit. Zoek een 69.xx versie en je bent vrijwel zeker gegarandeerd dat je weer dingen in kunt stellen die je eerst ook kon. (het meegeleverde drivercd'tje opzoeken kan natuurlijk ook al is google wel iets sneller ;))

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik heb het echt over deze specifieke versie (175.19 - vandaag geinstalleerd en uiteindelijk weer verwijderd), zie ook
silverfaustx in 'meuk: Nvidia Geforce 175.19 whql' en waarschijnlijk ook

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

schaduw schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 01:12:
Ik heb het echt over deze specifieke versie (175.19 - vandaag geinstalleerd en uiteindelijk weer verwijderd), zie ook
silverfaustx in 'meuk: Nvidia Geforce 175.19 whql' en waarschijnlijk ook
dan was je deze: nieuws: 'Nieuwe Geforce-drivers zorgen voor slechtere prestaties' nog vergeten ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1