Ik heb een nieuw el-cheapo 8 poorts ethernet switchje gekocht omdat de oude overleden was. Het betreft hier een orginele, made in China "Joy IT" switch.
Sinds ik deze aangesloten heb, gebeuren er rare dingen, zoals:
- Dubbele (dhcp) ip-adressen op verschillende machines, terwijl mijn router/dhcp servertje * wel een correcte dhcp table laat zien zonder dubbele addressen.
- IP adressen die gewoon nog te pingen zijn als de interface down gebracht is en de kabel eruit getrokken is. Deze IP adressen komen niet in de arp tabel voor.
- Arp -a commando duurt soms heel erg lang. Flushen helpt niet.
*: Setup: Losse adsl modem router ------ ethernet switch -------- rest (wireless AP, nas, kabel naar laptop).
Nu lees ik in het papiertje dat bij de switch zat dat die 1KB arp cache heeft, en store-and-forward technieken gebruikt.
Mijn vermoeden is, omdat ik met mijn oude switch nergens last van had, dat dit nieuwe switchje met z'n fancy features er een potje van maakt !
Aangezien google mij ook niet kan helpen gooi ik het dus hier maar eens in de groep:
- Heeft iemand dergelijke ervaringen ook met el-cheapo switches ?
- Kan het een ander probleem zijn dat ik over het hoofd zie ?
- Zou hij gewoon stuk zijn ?
Sinds ik deze aangesloten heb, gebeuren er rare dingen, zoals:
- Dubbele (dhcp) ip-adressen op verschillende machines, terwijl mijn router/dhcp servertje * wel een correcte dhcp table laat zien zonder dubbele addressen.
- IP adressen die gewoon nog te pingen zijn als de interface down gebracht is en de kabel eruit getrokken is. Deze IP adressen komen niet in de arp tabel voor.
- Arp -a commando duurt soms heel erg lang. Flushen helpt niet.
*: Setup: Losse adsl modem router ------ ethernet switch -------- rest (wireless AP, nas, kabel naar laptop).
Nu lees ik in het papiertje dat bij de switch zat dat die 1KB arp cache heeft, en store-and-forward technieken gebruikt.
Mijn vermoeden is, omdat ik met mijn oude switch nergens last van had, dat dit nieuwe switchje met z'n fancy features er een potje van maakt !
Aangezien google mij ook niet kan helpen gooi ik het dus hier maar eens in de groep:
- Heeft iemand dergelijke ervaringen ook met el-cheapo switches ?
- Kan het een ander probleem zijn dat ik over het hoofd zie ?
- Zou hij gewoon stuk zijn ?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.