[XP] Update KB898461 wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Onlangs heb ik een oude Dell C600 laptop op de kop weten te tikken. Hier stond het geweldige Windows ME op. Nu heb ik een Nederlandse versie van XP Pro erop gezet en eerst SP2 geïnstalleerd en daarna SP3.

Dit ging allemaal vlekkeloos. Nu blijft er echter één update hangen via de Windows Update, namelijk KB898461. Ik kies voor normale installatie en hierna verschijnt een overzicht dat de volgende updates niet zijn geïnstalleerd.

Heeft iemand een idee hoe ik deze update toch zou kunnen installeren? Blijkbaar blokkeerd deze ook de volgende updates.

Alvast bedankt

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Mags
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 15:24
probeer eens om msi installer 3.1 te deinstalleren, daarna zou het moeten lukken de update te installeren en kun je msi installer er weer opzetten

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Zoals Mags zei, deïnstalleer dat eens :)

[ Voor 90% gewijzigd door Death1ord op 06-07-2008 12:01 ]

• BillSpaarbank
  • Niet online
Bedankt voor de reacties!

Waar zou ik die kunnen deïnstalleren?

Ik zie als ik bij software "updates weergeven" aanvink alleen SP3 staan.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Zelf wat doen kan geen kwaad hoor.
Hier, 1 minuut mee bezig geweest, eerste hit, compleet met oplossing:
http://www.google.nl/sear...+install+package%22&meta=
:|

Alles kan stuk.

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Download Clean Up & Repair en laat dit eens draaien. Heeft bij mij het probleem opgelost.

http://www.pcstress.net/nl/?p=cle

• BillSpaarbank
  • Niet online
remco_k schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:30:
Zelf wat doen kan geen kwaad hoor.
Hier, 1 minuut mee bezig geweest, eerste hit, compleet met oplossing:
http://www.google.nl/sear...+install+package%22&meta=
:|
Je hebt helemaal gelijk. Ik had wel degelijk gezocht, maar vermoedelijk een typefout in het KB nummer gemaakt. Probleem is in ieder geval opgelost. Iedereen bedankt :)

• BillSpaarbank
  • Niet online
Mijn andere updates falen nu ook. Ik heb KB898461 gedownload van de microsoft site en de exe uitgevoerd. Dit werkte.

Ik kan echter niet vinden hoe ik de windows installer 3.1 kan verwijderen. Kan iemand me hierbij helpen?

• Mags
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 15:24
BillSpaarbank schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:01:
Mijn andere updates falen nu ook. Ik heb KB898461 gedownload van de microsoft site en de exe uitgevoerd. Dit werkte.

Ik kan echter niet vinden hoe ik de windows installer 3.1 kan verwijderen. Kan iemand me hierbij helpen?
Deze moet gewoon onder add/remove programs staan in je control panel. Software in configuratie scherm als je nederlands draait.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
BillSpaarbank schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:01:

probeer eens windows installer 4.5 te installeren, goed mogelijk dat bij het installeren van je windows installer er iets mis is gegaan...
Pagina: 1