Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Herinstallatie vista naar upgrade dualcore?

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views

• kuipje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11 22:03
Hallo,

Ik heb het verzoek gekregen om in een acer T180 de single core sempron te vervangen met een dual core processor.

Kan ik deze aktie uitvoeren zonder een herinstallatie van Vista home premium of is het net als met XP dat je opnieuw mag installeren omdat de software anders maar 1 core blijft zien ?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
ligt denk ik aan je moederbord, heb hier diverse xp en vista installaties gehad waar hij de processor opnieuw deed detecteren en de multi-cpu kernel deed installeren...

ook hier is... niet geschoten is nooit raak, probeer het gewoon, als hij je cpu opnieuw ziet, is het goed, en anders evt de cpu (de oude) in windows van apparaat beheer deleten, nieuwe inbouwen, en windows starten, dan moet ie de nieuwe cpu wel detecteren ;-) (amd64 cpu drivers van te voren installeren zal ook wel helpen)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Met Vista moet dit geen probleem zijn ! Vista heeft n.l. geen HAL meer.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb in mijn PC met XP mijn cpu (AMD 3500+) vervangen voor een dual core (FX-60) en ging zonder problemen. Nieuwe hardware gevonden, opnieuw opstarten, multicore kernel en draaien maar. Ik heb wel een herinstall gedaan omdat het gewoon nodig was, maar dat hoeft bij jou niet te gebeuren. Als Vista het niet aan kan, is het dus gewoon een ruk OS :P.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:54:
Met Vista moet dit geen probleem zijn ! Vista heeft n.l. geen HAL meer.
Linkje met meer uitleg daarover ?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:11:
[...]

Linkje met meer uitleg daarover ?
Googlen kun je zelf :+

Verwijderd

Via Google kom ik alleen maar links tegen over Vista en HAL dat het die nog wel degelijk bezit, maar dat MS zelf verschillende flavours uitgeeft.

Ik had graag een linkje gehad waarmee je je bewering kan staven dat Vista geen HAL meer heeft.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:24:
[...]

Via Google kom ik alleen maar links tegen over Vista en HAL dat het die nog wel degelijk bezit, maar dat MS zelf verschillende flavours uitgeeft.

Ik had graag een linkje gehad waarmee je je bewering kan staven dat Vista geen HAL meer heeft.
Ik had het anders moeten uitleggen, VISTA is HAL independant. Je kunt tegenwoordig zelfs in VMWARE in een pc inrichten, imagen en deployen ! Da's echt top, ik ga me daar ook zeker meer in verdiepen.
http://4sysops.com/archiv...ndent-imaging-technology/
Voorbeeld linkje, 1e hit in google :-)

Verwijderd

Hallo,

Ik sta op het punt mijn Acer Aspire T180 met Sempron 3400+ (Manilla) te upgraden.
Ik heb op een forum kunnen lezen dat een AMD Athlon 4600 zonder problemen ingebouwd kan worden.
Enig advies/hulp wordt zeer op prijs gesteld!
Welke Amd processors kan ik plaatsen, hoger dan de 4600 bijvoorbeeld?

Bij voorbaat al hartelijk dank!

groetjes, Tini

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Acer bellen/mailen ? Die info heeft de fabrikant voor je.
http://support.acer-euro.com/request/nl/index.html

[ Voor 35% gewijzigd door KillerAce_NL op 18-07-2008 17:13 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:25:
Hallo,

Ik sta op het punt mijn Acer Aspire T180 met Sempron 3400+ (Manilla) te upgraden.
Ik heb op een forum kunnen lezen dat een AMD Athlon 4600 zonder problemen ingebouwd kan worden.
En wat heeft dit met Windows te maken? :)

Begin bij het begin, ga kijken bij de leverancier wat voor opties het moederbord heeft (chipset bepaalt de ondersteuning) en of je uberhaupt wel een CPU upgrade kan doen.
Daarna kun je altijd nog nadenken of je een hardware-gerelateerde vraag moet stellen in een forumonderdeel wat over het besturingssysteem gaat (antwoord is: nee, denk het zelf ook niet).

En een topic 'kapen' is dan nog de minst verstandige manier ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.