SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Een andere zaak is dat je xbox & je pc beiden in slaapstand moeten gaan, want het stroomverbruik moet onder een bepaald punt liggen..
Afstandsbedieningen van bv. Logitech (Harmony) kunnen voor je je tv, 360 etc. tegelijk inschakelen voor je.
Tevens zou je twee aparte stekkerblokken kunnen gebruiken. Kijk je film op tv of via de 360? Volgens mij kan je de 360 niet zo instellen dat hij na een half uur inactiviteit al uitgaat.
Tokesnugerd geeft ook al aan dat een pc in standby nog steeds stroom verbruikt. Hij zal op zijn minst moeten hibernaten.
Xbox gaat gewoon uit, het is meer dat de rest van de apperatuur dus niet uit gaat als mijn pc uit gaat maar mijn 360 blijft draaien.tokesnugerd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:48:
Normaal zetten ze op de doos dat je geen stekkerdoos extra mag aansluiten.. maar normaal moet dat deel niet teveel problemen geven.
Een andere zaak is dat je xbox & je pc beiden in slaapstand moeten gaan, want het stroomverbruik moet onder een bepaald punt liggen..
Nee mijn 360 sluit ik dus handmatig af, daarmee val ik niet in slaap aangezien ik daar enkel op game en geen films mee kijk, had ik even moeten vermelden, sorry.RolfLobker schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:57:
Is een tijdschakelaar geen optie?
Afstandsbedieningen van bv. Logitech (Harmony) kunnen voor je je tv, 360 etc. tegelijk inschakelen voor je.
Tevens zou je twee aparte stekkerblokken kunnen gebruiken. Kijk je film op tv of via de 360? Volgens mij kan je de 360 niet zo instellen dat hij na een half uur inactiviteit al uitgaat.
Tokesnugerd geeft ook al aan dat een pc in standby nog steeds stroom verbruikt. Hij zal op zijn minst moeten hibernaten.
En de pc zal in standby stroom verbruiken ja, maar ik neem aan dat zo'n stekkerdoos merkt dat het heel weinig is en alsnog de randapperatuur uitzet? Andere optie zal zijn pc laten uitschakelen ipv standby gaan, maar geen idee of dat zo ideaal is.
Tijdschakelaar lijkt me niet handig aangezien ik soms om half 1 in slaap val en mijn film dan om zeg maar half 2 afgelopen is waardoor hij dus dan in standby zou gaan na een half uur via energie beheer en de rest van de apperatuur uitschakeld via de stekkerdoos. Maar soms val ik dus om half 4 pas in slaap en gaat hij pas om half 5 in standby.
Edit: Standby maakt niet meer uit, heb nu een plugin die zorgt dat hij hem bij inactiviteit compleet uitschakelt. Neem aan dat dan xbox en pc op een zelfde stekkerdoos in de master gewoon werkt?
[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 06-07-2008 13:27 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dan gaat de boel aan als de pc of de xbox of beide aanstaan.
Een master/slave contactdoos is altijd af te regelen op vermogen.
[ Voor 18% gewijzigd door bobo1on1 op 06-07-2008 16:07 ]
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Dusja, Standby zou nog wel moeten lukken
Het is een HTPC en ik draai MediaPortal en ik wil dat hij na de film uitschakelend en de rest van de apperatuur ook uitschakeld. Ik kan dit ook zelf doen maar voor als ik tijdens de film in slaap gevallen ben zou dit veel handiger zijn. Dus pc gaat in standby en dan gaat de rest van de apperatuur uit.
Dat is in dit geval dus niet bruikbaar, aangezien de stekkerdoos ook nog eens met een xbox als master moet werken...ssj3gohan schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:29:
Er zijn ook master/slave-stekkerdozen met USB-aansluiting: zodra de stroom van USB af is gaat-ie uit.
Je PC in standby zetten moet gewoon werken hoor.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Wat denk je dat de aan/uit knop doet?Xander schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:32:
[...]
Ik zou me persoonlijk eerder afvragen of je tv en receiver er blij mee zijn als ze uitgezet worden door de stroom er af te halen...
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Als ik mijn tv (oude Sony trinitron CRT) zo uit het stopcontact trek gaat ie uit met een leuke lichtflits en een gebrom. Met de aan/uit-knop gaat ie ietsje netter uit.
Er zijn ook genoeg LCD televisies die alleen een standby/aan knop hebben en niet meer helemaal uitgaan. Geen idee of dat nog een reden heeft, maar persoonlijk zou ik ze toch op zn minst eerst standby zetten voordat ik de stekker eruit trok.
Maargoed, het kan vast geen kwaad.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ikzelf heb op mijn LCD televisie een schakelaar gezet tussen de draad van de stekker, omdat de televisie enkel een standby/aan knop had, en om zo sluipverbruik tegen te gaan. Ik zet hem dan ook bijna altijd uit met die schakelaar in plaats van eerst op standby te gaan.
http://www.dumo-technics.com