Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dual Master/Slave stekkerdoos

Pagina: 1
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Sorry als het een domme vraag is, maar heb al behoorlijk wat elektronica winkels afgezocht maar kan niet vinden wat ik zoek.
Ik heb een xbox 360, pc, tv en een reciever met daarop 2 speakers. Nu heb ik de gewoonte om in slaap te vallen terwijl ik 's avonds een film kijk. Nu dacht ik er aan om een master slave stekkerdoos te gebruiken die mijn tv en reciever uitschakelt als de pc op standby gaat na inactiviteit. Enkel dan zit ik met mijn xbox, want ik wil eigenlijk dat zodra ik mijn xbox 360 aanzet hij ook automatisch de speakers en tv weer aanzet.
Nu dacht ik zelf aan 2 oplossingen:
1: Een master/slave stekkerdoos zoeken die 2 masters heeft, maar die heb ik nog nergens kunnen vinden.
2: Op de master een aparte stekkerdoos aansluiten waar ik weer de pc en de xbox 360 beiden op aansluit, maar gaat dit werken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-11 23:54

Phalox

Solar Powerrrd

Normaal zetten ze op de doos dat je geen stekkerdoos extra mag aansluiten.. maar normaal moet dat deel niet teveel problemen geven.
Een andere zaak is dat je xbox & je pc beiden in slaapstand moeten gaan, want het stroomverbruik moet onder een bepaald punt liggen..

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Is een tijdschakelaar geen optie?
Afstandsbedieningen van bv. Logitech (Harmony) kunnen voor je je tv, 360 etc. tegelijk inschakelen voor je.
Tevens zou je twee aparte stekkerblokken kunnen gebruiken. Kijk je film op tv of via de 360? Volgens mij kan je de 360 niet zo instellen dat hij na een half uur inactiviteit al uitgaat.

Tokesnugerd geeft ook al aan dat een pc in standby nog steeds stroom verbruikt. Hij zal op zijn minst moeten hibernaten.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
tokesnugerd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:48:
Normaal zetten ze op de doos dat je geen stekkerdoos extra mag aansluiten.. maar normaal moet dat deel niet teveel problemen geven.
Een andere zaak is dat je xbox & je pc beiden in slaapstand moeten gaan, want het stroomverbruik moet onder een bepaald punt liggen..
Xbox gaat gewoon uit, het is meer dat de rest van de apperatuur dus niet uit gaat als mijn pc uit gaat maar mijn 360 blijft draaien.
RolfLobker schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:57:
Is een tijdschakelaar geen optie?
Afstandsbedieningen van bv. Logitech (Harmony) kunnen voor je je tv, 360 etc. tegelijk inschakelen voor je.
Tevens zou je twee aparte stekkerblokken kunnen gebruiken. Kijk je film op tv of via de 360? Volgens mij kan je de 360 niet zo instellen dat hij na een half uur inactiviteit al uitgaat.

Tokesnugerd geeft ook al aan dat een pc in standby nog steeds stroom verbruikt. Hij zal op zijn minst moeten hibernaten.
Nee mijn 360 sluit ik dus handmatig af, daarmee val ik niet in slaap aangezien ik daar enkel op game en geen films mee kijk, had ik even moeten vermelden, sorry.
En de pc zal in standby stroom verbruiken ja, maar ik neem aan dat zo'n stekkerdoos merkt dat het heel weinig is en alsnog de randapperatuur uitzet? Andere optie zal zijn pc laten uitschakelen ipv standby gaan, maar geen idee of dat zo ideaal is.
Tijdschakelaar lijkt me niet handig aangezien ik soms om half 1 in slaap val en mijn film dan om zeg maar half 2 afgelopen is waardoor hij dus dan in standby zou gaan na een half uur via energie beheer en de rest van de apperatuur uitschakeld via de stekkerdoos. Maar soms val ik dus om half 4 pas in slaap en gaat hij pas om half 5 in standby.

Edit: Standby maakt niet meer uit, heb nu een plugin die zorgt dat hij hem bij inactiviteit compleet uitschakelt. Neem aan dat dan xbox en pc op een zelfde stekkerdoos in de master gewoon werkt?

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 06-07-2008 13:27 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Zolang je niet boven het maximum vermogen van het master contact uitkomt kan dat prima.
Dan gaat de boel aan als de pc of de xbox of beide aanstaan.
Een master/slave contactdoos is altijd af te regelen op vermogen.

[ Voor 18% gewijzigd door bobo1on1 op 06-07-2008 16:07 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Top bedankt :D Dan ga ik eens overwegen zo'n apparaat aan te schaffen.

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-11 23:54

Phalox

Solar Powerrrd

Owja.. waarom zou je je pc in standby laten gaan ? :) als de stekkerdoos de stroom eraf haalt, dan valt je pc uit. maar de master krijgt waarschijnlijk altijd stroom ?
Dusja, Standby zou nog wel moeten lukken :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Omdat hem in standby laten gaan wel mogelijk is via windows energiebeheer, maar zou zo snel niks anders weten om hem uit te schakelen.
Het is een HTPC en ik draai MediaPortal en ik wil dat hij na de film uitschakelend en de rest van de apperatuur ook uitschakeld. Ik kan dit ook zelf doen maar voor als ik tijdens de film in slaap gevallen ben zou dit veel handiger zijn. Dus pc gaat in standby en dan gaat de rest van de apperatuur uit.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Er zijn ook master/slave-stekkerdozen met USB-aansluiting: zodra de stroom van USB af is gaat-ie uit.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:52
ssj3gohan schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:29:
Er zijn ook master/slave-stekkerdozen met USB-aansluiting: zodra de stroom van USB af is gaat-ie uit.
Dat is in dit geval dus niet bruikbaar, aangezien de stekkerdoos ook nog eens met een xbox als master moet werken...

Je PC in standby zetten moet gewoon werken hoor. :) De master krijgt altijd stroom (anders zou je hem ook niet meer kunnen inschakelen) en het verbruik van een PC in standby is zo gering dat je je master/slave-doos daar wel op in kunt stellen. Ik zou me persoonlijk eerder afvragen of je tv en receiver er blij mee zijn als ze uitgezet worden door de stroom er af te halen... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Xander schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:32:
[...]
Ik zou me persoonlijk eerder afvragen of je tv en receiver er blij mee zijn als ze uitgezet worden door de stroom er af te halen... :P
Wat denk je dat de aan/uit knop doet?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:52
Vaak meer dan pats-boem de stroom eraf halen.

Als ik mijn tv (oude Sony trinitron CRT) zo uit het stopcontact trek gaat ie uit met een leuke lichtflits en een gebrom. Met de aan/uit-knop gaat ie ietsje netter uit.

Er zijn ook genoeg LCD televisies die alleen een standby/aan knop hebben en niet meer helemaal uitgaan. Geen idee of dat nog een reden heeft, maar persoonlijk zou ik ze toch op zn minst eerst standby zetten voordat ik de stekker eruit trok.

Maargoed, het kan vast geen kwaad. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-11 22:35

T1psY

Dumo-Technics

die LCD televisies die enkel een standby/aan knop hebben hebben meestal een externe transfo. Er zijn LCD televisies die aan de voorkant een standby/aan knop hebben en vanachter een schakelaartje zoals je soms ziet op ATX-voedingen uit een pc.

Ikzelf heb op mijn LCD televisie een schakelaar gezet tussen de draad van de stekker, omdat de televisie enkel een standby/aan knop had, en om zo sluipverbruik tegen te gaan. Ik zet hem dan ook bijna altijd uit met die schakelaar in plaats van eerst op standby te gaan.

http://www.dumo-technics.com

Pagina: 1