Geen internetverbinding meer

Pagina: 1
Acties:

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-03 17:17
Hallo,

Sinds twee dagen heb ik geen internet verbinding meer. Er verschijnt de melding: Limited or no connectivity. Ik heb een speedtouch 510 dsl router.
Voordat ik problemen kreeg was de router als volgt ingesteld d.m.v. dhcp:

IP: 10.0.0.150
SUB: 255.255.255.0
GW: 10.0.0.138

Als ik nu ipconfig /all doorvoer krijg ik de volgende informatie door:

IP: 169.254.5.6
SUB: 255.255.0.0
GW: 169.254.5.6

Waarom is dit nu plotseling veranderd?

Als ik het handmatig(manual) terug zet naar:

IP: 10.0.0.150
SUB: 255.255.255.0
GW: 10.0.0.138

werkt het nogsteeds niet.

Is mijn router nu defect? en zoja, wat voor router (geen wireless) kan ik het beste nu kopen.

Alvast bedankt,

Johan

P.S.: Ook heb ik mijn router al gereset.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Kabel al nagelopen?

Probeer je WinSock anders eens te fixen: http://www.softpedia.com/...rk-Tweak/WinSockFix.shtml

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 17:47
Je kan het beste in windows automatisch IP verkrijgen inschakelen..... dan rebooten. De kans is groot dat het dan weer werkt.

Staat DHCP wel op enabled?

[ Voor 10% gewijzigd door RoaDHouse op 06-07-2008 02:28 ]

• Bachatero
@wasted247:

Ja, kabels zijn goed. Winsock fixen? Ik kan vanaf geen enkele computer (3 stuks) het internet meer op.

@RoaDHouse:

Het staat zo ingesteld:

IP adres verkrijgen via DHCP.

Johan

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-03 14:42
Heb je je router ook al eens gereset (factory reset) en de instellingen opnieuw gemaakt?

Wat is je configuratie? Ook geen rare dingen bij je hardware overzicht uitroeptekens enzo?

• wasted247
@bachatero, even op een usb stickje zetten, je zit nu toch ook online.

Mn ervaring met speedtouches en deze dhcp problemen is dat winsock vaak de boosdoener is. Op de helpdesk van (een grote) internet provider was dit altijd een levensredder (bij wijze van spreken).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
wasted247 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 02:49:
@bachatero, even op een usb stickje zetten, je zit nu toch ook online.

Mn ervaring met speedtouches en deze dhcp problemen is dat winsock vaak de boosdoener is. Op de helpdesk van (een grote) internet provider was dit altijd een levensredder (bij wijze van spreken).
Toevallig op 3 systemen tegelijk geen internet.. dan lijkt t me niet echt een winsock (software)probleem.

Ik gok op blikseminslag of een dooie 510 (die dingen vallen bij bosjes uit, veel gezien met lekke condensatoren)

• wasted247
True, de 3 systemen had ik eerlijk gezegd een beetje langsheen gelezen moet ik zeggen :X

daarnaast heb je zeker gelijk dat die 510's vaak zat de geest geven. Maar proberen kan geen kwaad!

[ Voor 38% gewijzigd door wasted247 op 06-07-2008 03:25 ]

• Bachatero
Ja, ik geloof nu ook dat het de 510 zal zijn, aangezien op al mijn computers het niet meer werkt. En een factory reset heb ik ook al twee keer doorgevoerd.
Als ik overweeg iets nieuws te kopen wat adviseren jullie dan???

Johan

• wasted247
Hoe oud is het apparaat? Wie weet kun je nog een nieuwe modem krijgen van je provider. En anders een willekeurige linksys, zijn altijd degelijk.

Edit: Als je de factory reset hebt uitgevoerd zoals beschreven in de handleiding, zou iig je dhcp het weer moeten doen. De PC's zouden in ieder geval een ip van je modem moeten krijgen. Gebeurd dit niet, idd grote kans dat het apparaat overleden is.

[ Voor 46% gewijzigd door wasted247 op 06-07-2008 14:32 ]

• Bachatero
Even een update:

Ik heb vandaag de router vervangen door een nieuwe t.w. Linksys WAG200G.
Na het configureren leek het te werken want de melding in windows, limited or no activity was verdwenen. Maar toen ik de browser startte, verscheen er een melding van KPN:
Er is een probleem bij uw Internet Service Provider

U bent terechtgekomen op een ADSL Vangpagina van KPN. Uw ADSL verbinding van KPN en uw ADSL modem werken correct. Uw gebruikersnaam is onjuist waardoor u niet kunt inloggen bij uw ISP. De ISP is een Internet Service Provider waar u een contract mee heeft afgesloten voor het kunnen surfen en e-mailen op het internet.

De informatie die u bij uw gebruikersnaam heeft opgegeven is niet correct. De tekst achter het '@' is niet ingevuld of niet juist ingevuld. Hierdoor kunnen we u niet verbinden met uw ISP. De juiste inloggegevens kunt u vinden in de welkomstbrief van uw ISP. Probeert u dan nogmaals in te loggen. Wanneer het nog steeds niet lukt, neemt u dan contact op met de helpdesk van uw ISP en geef de volgende melding door:

Onjuiste gebruikersnaam
Ik heb inmiddels de gebruikersnaam al 5 keer gecontroleerd en opnieuw ingegeven, maar deze klopt toch echt inclusief password.

Ik zal morgen maar even bellen met mijn ISP, maar begrijpen doe ik het niet. Of heeft het ermee te maken dat het modem nu een ander/nieuw MAC adres heeft gekregen?

Johan

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Nee, dit is gewoon echt niet de goede gebruikersnaam of wachtwoord.

[ Voor 27% gewijzigd door programfile op 06-07-2008 22:17 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
KPN doet niet aan mac-koppeling.

Heb je de gebruikersnaam wel goed?

dus username@provider.nl of username@provider-snelheid?

user@wanadoo-lite
user@adsl-standard

of whatever je ISP nodig heeft? username alleen is niet genoeg.

edit: adhv je profiel zie ik een zonnet adres, dus user@zonnet-lite of zonnet-basis uit mn hoofd erachter
programfile schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:19:
Kijk gewoon in de oude speedtouch daar staat de gebruikersnaam wel toch?
De reden dat TS een nieuwe modem gescoord heeft is omdat de speedtouch dood is... prima idee, alleen gaat dat kijken wat lastiger als zn modem rip is ;)

[ Voor 51% gewijzigd door DJSmiley op 06-07-2008 22:20 ]

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Kijk gewoon in de oude speedtouch daar staat de gebruikersnaam wel toch?

• Bachatero
Ja,

Hij doet het.
of whatever je ISP nodig heeft? username alleen is niet genoeg.
Inderdaad toch de gebruikersnaam. Maar op mijn formulier uit 2003 staat bij gebruikersnaam u07012

Daar ben ik de mist in gegaan. Ik heb het veranderd in u07012@zonnet.nl, ja nu ik het zelf ook zo lees is het natuurlijk duidelijk. Je geeft een complete gebruikersnaam in met password.

Een ieder die zo snel heeft gereageerd bedankt. Het was uiteindelijk dus toch het dsl modem die het probleem heeft veroorzaakt.

Johan
Pagina: 1