Onlangs ben ik verhuisd en omdat mijn pa zo weinig mogelijk kabels door het huis wil, zijn wij min of meer aan het overstappen op draadloos. We hadden al wel een combi router voor de laptop maar nu wil hij de pc's dus ook wireless laten verbinden. Ik was sceptisch maar ben een wireless adaptertje gaan halen van Belkin, goede naam en goede ervaring mee (met de laptop). In tegenstelling tot wat ik verwachtte ging het allemaal vrij soepel, maar het netwerk bleek zeer instabiel en ik krijg hier niet altijd even goed ontvangst, ondanks dat ik recht boven de router zit (1 plafond/vloer ertussen). Wat ik vooral apart vind is dat het signaal soms van laag naar zeer goed naar geen signaal springt en dat regelmatig. Met internetten merkte ik er eerst vrij weinig van, dat is echter ook slechter geworden en als ik iets probeer te streamen gaat ie om de paar seconden bufferen. Ook gamen gaat bijna niet, latency in World of Warcraft zit eigenlijk constant boven de 1500 ms, niet wenselijk en zelfs onspeelbaar. Downloaden gaat echter als een trein. Hoe zou ik dit (naast het trekken van een kabel) kunnen oplossen?
wat info:
Heb zelf de router al op kanaal 1 gezet, WirelessMon ziet daar maar 1 andere router op, op kanaal 11 ziet ie er 6. Ik heb de router en mijn adapter in alle mogelijke posities geprobeerd maar beter dan dit wordt het niet. Ik zit er over te denken om een sterkere (7 tot 10dB antenne) op de router te zetten, maar wil goede argumenten dat dit het probleem kan gaan oplossen.
Het netwerk is beveiligd d.m.v. een 128-bits WEP sleutel. Verder weet ik niet zo goed wat voor info ik moet geven.
B.v.d.
Oja, ik heb gezocht op GoT en via google maar werd er niet veel wijzer van.
Het liefst zou ik een draad trekken (het is toch maar 1 verdieping) maar mijn vader wil liever eerst andere mogelijkheden proberen voordat hij overgaat tot boren e.d.
wat info:
Heb zelf de router al op kanaal 1 gezet, WirelessMon ziet daar maar 1 andere router op, op kanaal 11 ziet ie er 6. Ik heb de router en mijn adapter in alle mogelijke posities geprobeerd maar beter dan dit wordt het niet. Ik zit er over te denken om een sterkere (7 tot 10dB antenne) op de router te zetten, maar wil goede argumenten dat dit het probleem kan gaan oplossen.
Het netwerk is beveiligd d.m.v. een 128-bits WEP sleutel. Verder weet ik niet zo goed wat voor info ik moet geven.
B.v.d.
Oja, ik heb gezocht op GoT en via google maar werd er niet veel wijzer van.
Het liefst zou ik een draad trekken (het is toch maar 1 verdieping) maar mijn vader wil liever eerst andere mogelijkheden proberen voordat hij overgaat tot boren e.d.
Leegte