Zeer instabiel draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Onlangs ben ik verhuisd en omdat mijn pa zo weinig mogelijk kabels door het huis wil, zijn wij min of meer aan het overstappen op draadloos. We hadden al wel een combi router voor de laptop maar nu wil hij de pc's dus ook wireless laten verbinden. Ik was sceptisch maar ben een wireless adaptertje gaan halen van Belkin, goede naam en goede ervaring mee (met de laptop). In tegenstelling tot wat ik verwachtte ging het allemaal vrij soepel, maar het netwerk bleek zeer instabiel en ik krijg hier niet altijd even goed ontvangst, ondanks dat ik recht boven de router zit (1 plafond/vloer ertussen). Wat ik vooral apart vind is dat het signaal soms van laag naar zeer goed naar geen signaal springt en dat regelmatig. Met internetten merkte ik er eerst vrij weinig van, dat is echter ook slechter geworden en als ik iets probeer te streamen gaat ie om de paar seconden bufferen. Ook gamen gaat bijna niet, latency in World of Warcraft zit eigenlijk constant boven de 1500 ms, niet wenselijk en zelfs onspeelbaar. Downloaden gaat echter als een trein. Hoe zou ik dit (naast het trekken van een kabel) kunnen oplossen?

wat info:
Heb zelf de router al op kanaal 1 gezet, WirelessMon ziet daar maar 1 andere router op, op kanaal 11 ziet ie er 6. Ik heb de router en mijn adapter in alle mogelijke posities geprobeerd maar beter dan dit wordt het niet. Ik zit er over te denken om een sterkere (7 tot 10dB antenne) op de router te zetten, maar wil goede argumenten dat dit het probleem kan gaan oplossen.
Het netwerk is beveiligd d.m.v. een 128-bits WEP sleutel. Verder weet ik niet zo goed wat voor info ik moet geven.

B.v.d.

Oja, ik heb gezocht op GoT en via google maar werd er niet veel wijzer van.
Het liefst zou ik een draad trekken (het is toch maar 1 verdieping) maar mijn vader wil liever eerst andere mogelijkheden proberen voordat hij overgaat tot boren e.d.

Leegte

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zoek een naar loze leidingen in je meter kast .. en kijk eens goed naar de muren waar ze uit komen

Iperf

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat hebben loze leidingen met een draadloos netwerk te maken? :?

Heb je al geprobeerd om de antenne ietsjes te richten? Bij anderen heb ik gezien dat dat veel kan schelen.

@ hieronder: logisch, niet aan gedacht 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 06-07-2008 10:56 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

pven schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:35:
Wat hebben loze leidingen met een draadloos netwerk te maken? :?

Heb je al geprobeerd om de antenne ietsjes te richten? Bij anderen heb ik gezien dat dat veel kan schelen.
Nou ja de ts trekt het liefst een draad, maar hij wil niet boren. staat onderaan

Iperf

Verwijderd

Je hebt de router op kanaal 1 staan (waar één van je buren op staat) omdat kanaal 11 al redelijk vol zit. Maar heb je de router ook al op een ander kanaal gehad waar helemaal niemand zit? En dan het liefst een kanaal die geen buren heeft geen in gebruik zijn. (Dus als kanaal 1, 6, 7 en 11 al gebruikt worden ga je op kanaal 3,4 of 9 zitten)

Een draad is en blijft toch de allerbeste optie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 10:40 ]

Verwijderd

Als je sterkere antennes kan zetten op zowel je router als op je Belkin-kaartje is dat misschien een goede optie. Kan je vertellen wat het model is van de router en het kaartje? (BTW: als het gaat, beveilig je netwerk dan met WPA/WPA2, WEP is makkelijk te kraken)

Een andere mogelijkheid zonder extra draden te trekken is een verbinding over je elektriciteitskabels, zie hier bijvoorbeeld.

• Kiwiknaapje
Bedankt voor de reacties.

Antenne richten heeft geen zin, al geprobeerd en met WirelessMon krijg ik als ik em rechtop zet het beste signaal (apart, vanwege de appel/donut vorm van een omni-antenne).

Ik heb geen loze leidingen meer in mijn kamer (zitten vol) en die lopen naar de meterkast, de router staat op 1 hoog waar het de beste dekking (zou moeten geven) door het hele huis.

Ik zal eens andere kanalen dan 1, 6 en 11 gebruiken, maar wat ik vond toen ik onderzoek aan het doen was, is dat kanalen dicht bij elkaar elkaar een soort van overlappen en dat 1, 6 en 11 de enigen zijn die min of meer op zichzelf staan, of genoeg verwijderd zijn van de anderen.

Over WEP: Beveiliging heeft nu even geen prioriteit, ik wil eerst het netwerk voor ons 100% in orde hebben, daarna kan ik altijd kijken naar beveiligen. De reden dat het toch met WEP beveiligd is, is dat we niet willen dat mensen net zo makkelijk bij ons er op kunnen als wij soms bij hun. Alleen mensen die weten wat ze doen kunnen WEP kraken maar de meeste mensen zullen zien dat het beveiligd is en het al opgeven, je moet er doelmatig mee bezig zijn om een netwerk te kraken om het te proberen.

Leegte

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Is het ook zo dat de laptop erg onstabiel is? Of is het alleen jou pc?

Is er eventueel apparatuur die het signaal zou kunnen verslechteren in de directe omgeving van de PC? Wanneer je de laptop naast de computer zet, heb je dan ook een onstabiel signaal? Of werkt het dan wel goed? Dan zou het kunnen zijn dat je wireless adapter van de pc niet goed is. Wanneer dat niet zo is, zou het dus door storingen e.d. zijn.

@ Hieronder:

Je kan eventueel proberen te gaan gamen op de laptop van je moeder. En dan kijken of dat hetzelfde is, zo kan je langzamerdehand het probleem vaststellen, door dingen in te sluiten.
Want wanneer je ook een hoge ping hebt met de laptop, ben je er zowiezo er al zeker van dat het niet aan de wireless adapter ligt. ;)

[ Voor 100% gewijzigd door Xaero op 06-07-2008 13:40 ]

• Kiwiknaapje
Ik hoor mijn moeder wel eens klagen dat een pagina niet wil laden maar verder niks. Kan het moeilijk testen want bij mij valt er ook niet altijd wat te merken, maar in games is het overduidelijk dat m'n ping te hoog is.

Leegte

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 11:21
Wat voor soort vloer heb je? Beton? In beton zit bewapening dat signaal kan storen.

Daarnaast is belkin meer een B merk dan A.. Belking zooi werkt net zo K*T als sitecom. Ik gebruik zelf, linksys/CISCO appratuur. werkt altjd. Heb 4 PC's wireless draaien verdeeld over 2 Wireless routers.
Uptime van mijn WRT54G V3.2 staat nu al ruim 1,5 jaar zonder problemen aan.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:04
Belkin is inderdaad geen top wireless merk. Dan kun je beter naar d-link of linksys. Ik zou echt gewoon even een andere router proberen.

• Kiwiknaapje
Even een andere router proberen? Het geld groeit niet op m'n rug en daarnaast is het niet eens mijn geld maar dat van m'n pa en die heeft een mentaliteit van: "Het hoeft niet goed te werken, als het maar werkt"

Leegte

• SCIxX
Als dat het probleem niet is breng je hem de volgende dag toch terug? Een nieuw goed werkend draadloos netwerk werkt vaak helemaal niet, dus bovenstaand gaan dan niet op. :)

• SCIxX
^*niet goed werkend (geen edit knop)

Verwijderd

Misschien is het iets wat je totaal niet wilt, maar zou je niet kunnen gaan kijken naar die adapters welke je in het stopcontact plaatst enz? Ik maak er zelf geen gebruik van dus ik kan er niet over oordelen. Maar dan heb je geen last van overvolle kanalen en draadloze signalen door je huis.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Kies een rustig kanaal wat zover mogelijk van de andere bezette kanalen afzit.
(1 en 11 bezet, ga dan voor 6 ofzo)

Wep is achterhaald.

Dlan adapters, dus via het stroomnet, zijn een goed alternatief.

Het verplaatsen van de antenne van 10 cm naar links of rechts kan soms al heel veel schelen.

offtopic:
Doe mij maar kabels ;)

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1