Mobo-, voeding- of videokaart-probleem

Pagina: 1
Acties:

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:31
Mijn computer doet raar.
Sinds vorige week zit er een PowerColor ATI 3850 AGP-kaart in. Wanneer ik de computer opstart, loopt die na verloop van tijd vast. Wanneer ik hem dan meteen weer opstart, loopt die weer vast, maar dan nog sneller. De cpu en Northbridge zijn watergekoeld, de videokaart niet.

Wanneer ik een externe koeler/airflow toevoeg middels een huiskamerventilator van ca. 60 cm hoog op volle kracht, blijft mijn computer het wel gewoon doen.

Met een X800 XT PE videokaart erin, doet mijn computer het gewoon zonder dat ik die externe airflow moet toedienen.

Mijn voeding is een HIPER 580W modulair.

Ergens wordt er dus iets te warm in mijn systeem, maar ik kan er mijn vinger niet op leggen.
Is het misschien de voeding, die het net niet trekt of zijn er componenten op het moederbord die zwaarder belast, en dus warmer worden, nu er een 3850-kaart op zit?

Wie kan me helpen?

Epox 8RDA6+ mobo, 2GB Corsair-geheugen, Powercolor ATI 3850 AGP-videokaart, Hiper 580W PSU.

[ Voor 4% gewijzigd door mark_vs op 05-07-2008 22:23 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Ergens wordt er dus iets te warm in mijn systeem, maar ik kan er mijn vinger niet op leggen.
Als je dat met die vinger figuurlijk bedoeld, doe dit dan eens letterlijk. Dé manier om het zeker te weten in om te voelen namelijk :P Kijk ook eens met programma's zoals Everest naar de temps.

• mark_vs
Maar zelfs de spanningsregelaars op het mobo worden niet echt warm. Daar zitten koelribben op. Voor de rest, alles wat ik met mijn vingers voel, is niet superheet ofzo.

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:58
Hoe heet wordt je GPU?

Ik zou zeggen dat je videokaart te warm wordt.
Kun je zorgen voor meer airflow in je kast, bijvoorbeeld door een extra fan te plaatsen?

• mark_vs
Als ik een 120mm fan laat blazen over de koeler van de videokaart, is het probleem opgelost.
Ik heb dus te weinig, of iig een verkeerde airflow in de kast.