• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03-2025
Vaak heb ik dat als ik een animated gif heb gemaakt dat het heel traag afspeelt, terwijl het bij Firefox wel op goede snelheid gaat of te snel gaat (maar dat is dan weer in te stellen).
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik hierop kan inspelen? Bijvoorbeeld door mijn instellingen te wijzigen.
Want sommige animated gifs spelen wel weer prima af zoals deze 2:
http://img361.imageshack.us/img361/7571/matrix1yp5.gif
http://img380.imageshack.us/img380/2119/starema0.gif

terwijl deze traag gaat bij mij (en bij firefox veel te snel:
http://img357.imageshack....18/neyocloserclip2bl7.gif

het heeft niet met frame snelheid te maken bij het maken want zelfs op de hoogste snelheid speelt het traag af en bij Firefox gaat het wel goed (als het te snel gaat valt het nog in te stellen).

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Is al sinds jaar en dag een bekend probleem in IE; die timing loopt voor geen meter :P AFAIK is er geen echte oplossing anders dan gewoon een bak frames verwijderen en de timing van de overige frames daarop aanpassen. Beetje gevalletje "live with it" :P

[ Voor 63% gewijzigd door RobIII op 05-07-2008 22:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03-2025
Ah daar was ik al bang voor, ben het al eerder tegen gekomen op google, maar ik dacht dat misschien dat jullie dat oplossing ervoor hadden hehe.
Toch bedankt!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ondanks de wijze woorden van RobIII ... werkt Preloaden niet? Dus zorgen dat de GIF is ingeladen alvorens hij in beeld komt?

Verder zat ik nog te denken aan een verschil tussen Interlaced/noninterlaced. Zou je dat ook hebben bij animated gif? Dat je kunt kiezen of de gif tijdens het laden al begint te spelen, of dat hij netjes wacht tot alle frames binnen zijn?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dark Blue schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:09:
Ondanks de wijze woorden van RobIII ... werkt Preloaden niet? Dus zorgen dat de GIF is ingeladen alvorens hij in beeld komt?
Het probleem zit 'm, AFAIK, in de timer(s) die de frames 'firen'; die zijn dusdanig onbetrouwbaar dat framerates van ANI-gifs gewoon ruk zijn onder IE.
Dark Blue schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:09:
Verder zat ik nog te denken aan een verschil tussen Interlaced/noninterlaced. Zou je dat ook hebben bij animated gif? Dat je kunt kiezen of de gif tijdens het laden al begint te spelen, of dat hij netjes wacht tot alle frames binnen zijn?
Wat heeft (non)interlaced te maken met of een gif (of eender welke animatie) al begint te spelen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij