Wifi wpa&wpa2 DHCP problemen

Pagina: 1
Acties:

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-02 13:03
Vandaag een nieuwe Linksys 325N aangeschaft en direct aangesloten.

Zonder encryptie werkt Wifi probleemloos op: WII, PS3, MDA Tytn ii, Acer Laptop en een IBM Thinkpad. Maar als ik WPA of WPA2 probeer dan werkt ieder apparaat behalve de IBM Thinkpad. De connectie loopt goed, maar de laptop krijgt geen IP-adres van de DHCP server op de router.

Ik heb van alles geprobeerd, rebooten van de router en laptop tussendoor. Ik heb ook nog een apart Wifi-kaartje geprobeerd, maar zelfde effect. Lijkt dus geen driverprobleem. De IBM Thinkpad heeft WinXP, met SP3 en alle securityupdates. Ik snap het eigenlijk niet meer. Het bijzondere is dat alle andere apparatuur gewoon werkt, behalve de IBM Thinkpad.

Bijzondere is dat WEP wel werkt, maar ja dat is niet zo veilig helaas. Ik zal wel MAC filtering aanzetten, maar ik heb toch graag WPA of WPA2 draaiend. Als ik bewust een verkeerde key ingeef dan wordt deze ook meteen afgewezen. Op internet al wel gevonden dat er meer mensen een soortgelijk probleem hebben gehad, maar eigenlijk nergens de oplossing gevonden.

Op de Linksys325N heb ik ook nog de laatste firmware geplaatst: Firmware Version:V1.00.12
Maar helaas het zelfde resultaat.

Hopelijk heeft er iemand een briljante ingeving.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Welke WiFi-kaart zit er in die notebook en ondersteund deze WPA?

• S2K
LuckyY schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:59:
Welke WiFi-kaart zit er in die notebook en ondersteund deze WPA?
Er zit default onboard wifi-kaart in die WPA en WPA2 ondersteunt. Ik krijg ook netjes de melding dat ik de WPA of WPA2 sleutel moet invoeren. Ik heb deze laptop overigens nooit eerder via WAP of WPA2 geprobeerd. Dus weet niet of hij op een ander netwerk wel functioneert. Uit de meldingen van de software maak ik ook duidelijk op dat de connectie lukt, maar hij blijft hangen bij het verkrijgen van een IP-adres.

• LuckY
  • Niet online
heeft de default onboard netwerk kaart ook een naampje ?

Wat zegt apparaat beheer hierover ?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 12:05

Sebazzz

3dp

Je kan een workaround doen: Laptop statisch IP buiten de DHCP range van de router toewijzen via de netwerkinstellingen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
Sebazzz schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:10:
Je kan een workaround doen: Laptop statisch IP buiten de DHCP range van de router toewijzen via de netwerkinstellingen.
Dat alleen echter als nood oplossing en alleen geldig indien hij alleen thuis de laptop gebruikt, want je zal dan EN IP, subnetmask, gaeway, en DNS moeten aanpassen als je ergens anders bent... (beetje omslachtig)

• S2K
Statisch IP-adres is niet praktisch dus geen oplossing. De kaart is een Intel PRO/Wireless 2200bg met de laatste drivers van de Lenovo website. Version: 11.05.0 API Release Date: 2008/01/28

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
probeer de laatste drivers van intel eens te downloaden?

is xp voorzien van SP3? (xp+sp2+wpa2 gaat wel maar moet je extra kb patch downloaden. terwijl deze IN sp3 zit)

• LuckY
  • Niet online
Security§
AUTHENTICATION : LEAP§, WPA§, 802.1X, EAP-TLS,
ENCRYPTION :CKIP, TKIP, 128-bit and 64-bit WEP
van de intel site . Ik zie geen WPA2 en geen AES dus WPA2 gaat je niet lukken.
Met welke tool probeer je trouwens te verbinden ?

• S2K
De Laptop (Thinkpad T42) is voorzien van XP Professional met SP3. Er wordt met standaard XP tools verbonden, dus geen specifieke utilities daarvoor geinstalleerd. Zowel WPA als WPA2 geven problemen, WPA zou iig gesupport moeten worden. Ik ga eens de Intel drivers proberen, maar nu mag ik even niet, het netwerk moet even up and running zijn.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem.
Ik heb vervolgens LucidLink Wireless Client op de IBM labtop geinstalleerd, daarmee lukte het wel om een verbinding te maken met wpa-psk.
Met LucidLink Wireless Client kun je dus de wifi connecties beheren.

Het lijkt dus een beetje dat het aan XP ligt.

Greeting
Jeroen

Verwijderd

Die Intel kaart werkt goed met bv. Cisco apparatuur. Maar ik heb ook veel problemen ermee gehad, en toch voor een Dell True Mobile vervangen. Probleem opgelost.
Maar als de Intel werkte, dan werkte het als een trein, stabiel en gevoelig.
Pagina: 1