Toon posts:

Ik Kan mij pc niet op mijn plasma krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb sinds kort een nieuwe pc,een duocore 2GBmem 500GB HD en een 512MB video
kaart met Dvi Aansluiting.
Tevens heb ik ook een philips plasma ook met een Dvi aansluiting.Allebij vrouwtjes.
nu heb ik een DVI kabel(mannetjes) en wil mijn pc op mn plasma zien.
via de intellingen van mijn Nvidia kaart heb ik op clone gedrukt.
ik krijg precies wat ik wilde.MAARRRREEE de kleur van mijn plasma in wat roder uitgevallen.
verder klopt alles. Heb vanalles geprobeerd om de kleur van de TV,Net zo mooi te krijgen als mn Desktop.Maar niks hoor,Alleen een wat rode scherm.
Wie weet wat ik kan(MOET) doen om dit mooi te krijgen.
ik baal zelf wel want mijn plasma is een 42inch tv,en vond het wel mooi met de PC via de Plasma te laten draaien.

Alvast bedankt

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 17:41
De kleuren op de tv zijn vaak wat overdrevener ingesteld dan een monitor, is dat niet het probleem?

DVI heeft wel verschillende pinnen voor de verschillende kleuren, mis je geen groen of blauw? Als dat zo is dan kan de kabel of connector brak zijn.

Verder kun je misschien wat rommelen in het Nvidia control panel om de kleuren wel goed te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jaap-Jan op 05-07-2008 19:38 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-02 13:47

buggienuk

lekker buggie

Ik ga er even vanuit dat je een rode tint over je scherm hebt hangen, dus dat een witte achtergrond een beetje rood is. Ga eens naar je nvidia control panel. Vervolgens staat er bij de display tab "adjust desktop color settings". Daar kan je kiezen tussen de verschillende color channels, rood, groen, blauw en alle channels. Daar moet je zelf even kijken of je de kleuren goed kan zetten. (dit is met de engelse control panel)

Ook bekend op XBL als buggienuk

Verwijderd

saturation kan je ook nog wat omlaag zetten, of de gamma , wil ook nog wel eens werken