Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vermoeiend Twee keer klikken*

Pagina: 1
Acties:

• Robbert S.
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-12-2024
Mogguh,

Effe een tip voor de eerstvolgende T.net-site-update. Als er iemand naar me wilt luisteren. :')

Het nieuwe moderatiesysteem (nou ja, nieuw) werkt echt heerlijk vind ik. Behalve één puntje (anders post ik niet :9): bij m'n eigen reacties en bij reacties die ouder zijn dan 48 uur, moet ik constant dat ding 2x uitklappen. Ik druk al één keer op het niveau-balkje, dan verwacht ik dat ik een overzicht krijg. Maar neuh, ik krijg een tekst ("Deze reactie is 48 uur oud prutser." of "Dit is je eigen reactie, lompe boer!") en moet op nóg een uitklapknop drukken voor ik het overzicht krijg.

Prima dat je die meldingen erin zet, maar ik ben nou eenmaal lui en ik heb geen zin om elke keer twee keer te klikken als het ook één keer kan. :+ Het niveau-balkje bij je eigen reacties is overigens al licht-grijs, dus ik zie sowieso wel dat het m'n eigen post is.

Ik zou zeggen, geef het overzicht gewoon gelijk, maar maak net als het niveau-balkje bij je eigen reactie, het hele overzicht wat lichter grijs bij oude reacties of je eigen reactie. Maak gelijk het niveau-balkje bij oude reacties ook lichtgrijs. Hou die meldingen er wel in, maar dan effe met een warning-icoontje erbij ofzo, zodat het alsnog opvalt, of effe net een ander kleurtje. Of gewoon zo houden.

Als iemand weet waar ik dit anders moet posten dan hier, hoor ik het graag. 8)7

edit:
Dank voor de move, ik wist wel dat ik iets fout deed |:( Hehe

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Adjes kunnen niks; devvers misschien: LA--> LD

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Als je wilt dat altijd het overzicht getoond wordt:
Waarschijnlijk te maken met het feit dat het een serveraanvraag (AJAX) is, en daarmee weer meer belast. Daarnaast lokt het uit tot papegaaien: een mod die ziet er dat er 5x neutraal staat, die dan denkt: oh, dan doe ik toch niet meerwaarde, maar gewoon neutraal: de rest doet het ook! Dat is nou juist precies niet de bedoeling.

Indien je bedoelt dat het alleen moet gebeuren indien grijs:
Oude berichten & eigen zijn al wat grijs,hier, dus het herkennen van niet beschikbare items is al duidelijk lijkt me. Echter zou in dat geval het mogelijk wél leuk zijn als dat overzicht komt. Want dan klik je eigenlijk alleen maar met die reden. Je wilt dan het overzicht van je (eigen) post zien. Klopt.

[ Voor 7% gewijzigd door vmsw op 06-07-2008 12:13 ]

• Robbert S.
vmsw, dat is inderdaad wat ik bedoel!

Even heel simpel geformuleerd: zou het niet handig zijn als je bij je eigen reacties en bij oude reacties gelijk het overzicht ziet?

Je kan genoemde reacties toch niet modden, dus het overzicht heeft geen invloed op je mod.

De niveau-balkjes van de genoemde reacties zijn al lichtgrijs, dus als je op het balkje klikt dan klik je 9 van de 10 keer omdat je het overzicht wilt zien. Je ziet toch al dat het modden disabled is, want het is lichtgrijs. Duh.

Dus ik kom bij een oude reactie. Ik zie: hey, lichtgrijs. Hey, niet mijn reactie, wel lichtgrijs, dus oude reactie. Ik denk ik wil zien waarom deze reactie +2 krijgt. Ik klik. Ik krijg eerst "DEZE REACTIE IS OUD!". Ik klik nog een keer. Dan krijg ik het overzicht. Ik ben uitgeput want ik heb 2x geklikt terwijl ik verwachtte dat ik maar 1x zou hoeven klikken. Vermoeide tweaker = slecht voor tweaker-community.

Ik weet niet hoe ik het op nog een manier kan uitleggen. Volgens mij leg ik het eerder te uitgebreid uit. Haha.
quote: RobbertSH
Maak gelijk het niveau-balkje bij oude reacties ook lichtgrijs.
Oude reacties zijn al lichtgrijs, foutje. Wist ik niet.

edit:
Zie quote.

[ Voor 16% gewijzigd door Robbert S. op 06-07-2008 23:20 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Hoe vaak ben je dan eigenlijk geinteresseerd in de opbouw van een score? Voor reacties die nog actief gemod kunnen worden laten we de detaillijst expres default niet zien omdat dit inderdaad invloed kan hebben op de objectiviteit. Daarnaast is het data die we niet standaard al met de pagina meesturen maar die we 'on demand' pas ophalen, dus daar zit ook een stukje performance redenering in.

Voor oude reacties lijkt me de detaillijst over het algemeen weinig boeiend meer, tenzij een reactie een 'rare' score heeft. Voor je eigen reacties kan ik me wel wat voorstellen bij je verzoek, maar dan gebruik je het meer om je eigen nieuwsgierigheid te bevredigen, en naar mijn mening mag daar best wat moeite voor gedaan worden door jezelf :P

Intentionally left blank

• Robbert S.
Hahaha, het gaat inderdaad vooral om m'n eigen reacties, maar oude reacties zijn eigenlijk hetzelfde: je klikt voor het overzicht. Ik snap dat het opgehaald moet worden (ik Web2.0 zelf ook heel wat af) maar wat maakt dat uit? Hoe dan ook moet het worden opgehaald, want mensen klikken op het balkje om het overzicht te zien bij un-modable reacties.
quote: crisp
Voor oude reacties lijkt me de detaillijst over het algemeen weinig boeiend meer.
Klopt, maar waarom zou iemand anders nog klikken op het balkje? In dit geval kan ik het me wel voorstellen dat jullie het overzicht nog uit laten, voor het geval iemand klikt in de hoop dat hij/zij nog kan modden.
Pagina: 1