[PS3] Crosscable >> pc

Pagina: 1
Acties:

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-03 16:19

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik hoop dat ik deze post in het goede gedeelte heb neer gezet. Ik ben zelf niet echt "into forums" en dus niet echt bekend hier. Als het dan ook fout staat of iets dergelijks hoor ik dat graag!

Ik stel deze vraag *expres* niet in het PS3 topic aangezien er hier zoveel delen van zijn en ik de zoek functie ook even flink uitgebuit heb, maar nergens tot een duidelijk antwoord kon komen. Zo hoop ik ook dat mensen die misschien ook dit 'probleem' hebben dit makkelijk kunnen vinden!

Waar gaat het nu om :
Ik wil mijn PS3 aansluiten op mijn 'servertje' met een gbit kaartje erin.
Hoe krijg ik een goede verbinding met elkaar? Ik snap dat internet gedeeld moet staan wil ik via het servertje internetten, maar hoe stel ik dit in?

Server : 10.0.0.1 >> subnet 255.0.0.0 > standaard gateway ?? >> dns ??
PS3: 10.0.0.2 >> subnet 255.0.0.0 >> ... De rest heb ik geen idee wat ik op de PS3 moet invullen...

Vervolgens om me media te gebruiken van me server heb ik deze tutorial gevonden:

Benodigdheden
-Een PS3 met (min)FW1.8
-Windows Media Player 11

Tutorial
1) Allereerst installeer je WMP11
2) Start WMP11 op
3) Rechtsklik linksbovenin.. selecteer tools>options>library en klik op share
4) Selecteer hier alles wat je wilt sharen.. je ziet een vierkant scherm waar als het goed is Unknown Device staat.. dit is je PS3.. klik het aan en klik op 'Allow'
5) Nu ga je naar je PS3 en zoek je bij foto/muziek/video naar een mediaserver.. na een tijdje zoeken vind hij een mediaserver en voila!.. je PS3 Media Server is geinstalleerd..

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verduidelijk het woord Servertje is ... Os ?
Roles ?

Als het een 2k3 is kan je gewoon Routing aanzetten ... maar windows media player 11 of je dat op je server wilt ....

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
LuckyY schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:28:
Verduidelijk het woord Servertje is ... Os ?
Roles ?

Als het een 2k3 is kan je gewoon Routing aanzetten ... maar windows media player 11 of je dat op je server wilt ....
Servertje :
Mini itx: Intel D201GLY2 onboard lan 100mbit >> heb er dus een pci gbit kaartje bijgezet! in de onboard lan zit de kabel naar het modem toe vanaf me kamer >> kan helaas geen 2e kabel heen :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Perkouw op 05-07-2008 18:42 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dan moet je Gewoon Internet Connection Sharing aanzetten ;)

Daar vind je genoeg over op google

Verwijderd

Voor een verbinding tussen Server en PS zijn de instellingen die je geeft voldoende. Wel de firewall uitzetten op die 2e netwerkkaart. Wil je ook internettoegang op de PS dan moet er nog meer gebeuren. Een mogelijke oplossing is dit:

Server: IP: 10.0.0.1 Mask: 255.0.0.0 Gateway: leeg DNS: leeg
PS3: 10.0.0.2 Mask: 255.0.0.0 Gateway: 10.0.0.1 DNS: zelfde als die van 1e netwerkkaart server.

Routing aanzetten op je servertje met regedit. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\IPEnableRouter op '1' zetten en rebooten. Ter controle:
ipconfig /all moet "IP Routing Enabled: Yes" geven. (alleen XP pro by the way)

Als alternatief kan je ook aan de slag met ICS, een switch of de kabel splitsen. Hoe staat in de FAQ.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
LuckyY schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:15:
Dan moet je Gewoon Internet Connection Sharing aanzetten ;)

Daar vind je genoeg over op google
ik citeer uit me startpost ''Ik snap dat internet gedeeld moet staan wil ik via het servertje internetten, maar hoe stel ik dit in? ''
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:24:
Voor een verbinding tussen Server en PS zijn de instellingen die je geeft voldoende. Wel de firewall uitzetten op die 2e netwerkkaart. Wil je ook internettoegang op de PS dan moet er nog meer gebeuren. Een mogelijke oplossing is dit:

Server: IP: 10.0.0.1 Mask: 255.0.0.0 Gateway: leeg DNS: leeg
PS3: 10.0.0.2 Mask: 255.0.0.0 Gateway: 10.0.0.1 DNS: zelfde als die van 1e netwerkkaart server.

Routing aanzetten op je servertje met regedit. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\IPEnableRouter op '1' zetten en rebooten. Ter controle:
ipconfig /all moet "IP Routing Enabled: Yes" geven. (alleen XP pro by the way)

Als alternatief kan je ook aan de slag met ICS, een switch of de kabel splitsen. Hoe staat in de FAQ.
Thanks ! kga het morgen gelijk even proberen!
Heb XP Pro draaien hier dus zal dan vast wel goedkomen, thnx voor je bericht nogmaals! zal morgen even posten of het gelukt is en zo niet wat er voor melding o.d komt! :)

[ Voor 60% gewijzigd door Perkouw op 05-07-2008 23:43 ]

Verwijderd

Nu ik er nog eens over nadenk gaat die "oplossing" van mij niet werken. |:( Je hebt daar een wat geavanceerdere router voor nodig en er ontbreken nog wat instellingen. Als je de verbinding wilt doorlussen kan je beter ICS gebruiken. Hoe je dat instelt lees je hier.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:48:
Nu ik er nog eens over nadenk gaat die "oplossing" van mij niet werken. |:( Je hebt daar een wat geavanceerdere router voor nodig en er ontbreken nog wat instellingen. Als je de verbinding wilt doorlussen kan je beter ICS gebruiken. Hoe je dat instelt lees je hier.
Oh, balen...lijkt me namenlijk echt ideaal om hd filmpjes te kijken via de ps3 vanaf het servertje. e.d
kga in ieder geval even met die link aan de slag!

Edit heb het nu maar even via wireless met een proggie genaamd TVersity super werkend gekregen maar merk wel dat streamen van wat betere kwaliteit films over wireless niet echt bepaald ''rlxd'' gaat -_-'

wat ben ik blij als die gigabit crosscable erin zit en werkt :O

[ Voor 22% gewijzigd door Perkouw op 06-07-2008 23:03 ]

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-03 23:25
Als ik het zo lees krijg je een kabel je kamer in, daar staat je server, en je wil je PS3 daarbij zetten.
2 opties.
1 - Makkelijk) Koop een switch. Switch hang je aan de huidige kabel. Kabeltje naar server, kabeltje naar je PS3, en klaar ben je.
2 - Goedkoop) Crosscable tussen je PS3 en server leggen, en ICS (internet connection sharing) aanzetten. Dan heb je 1) verbinding met het internet op je PS3, en 2) connectie tussen je server en PS3 (voor je filmpjes e.d.).

Succes! :)

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
AlterMann schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:55:
Als ik het zo lees krijg je een kabel je kamer in, daar staat je server, en je wil je PS3 daarbij zetten.
2 opties.
1 - Makkelijk) Koop een switch. Switch hang je aan de huidige kabel. Kabeltje naar server, kabeltje naar je PS3, en klaar ben je.
2 - Goedkoop) Crosscable tussen je PS3 en server leggen, en ICS (internet connection sharing) aanzetten. Dan heb je 1) verbinding met het internet op je PS3, en 2) connectie tussen je server en PS3 (voor je filmpjes e.d.).

Succes! :)
Ik zal dat morgen eens proberen, bedankt voor je hulp, kga het gewoon even proberen!
uiteraard houd ik jullie op de hoogte! :)

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Perkouw schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:59:
[...]

Ik zal dat morgen eens proberen, bedankt voor je hulp, kga het gewoon even proberen!
uiteraard houd ik jullie op de hoogte! :)
ik MOET op de ps3 primair/secundair DNS invullen geen idee wat ik daar in moet vullen.... als iemand dat weet hoor het graag.

edit1 heb bij DNS nu zomaar wat ingevuld zowel bij DNS als secundair.
Ip adres ophalen : GESLAAGD
internet verbinding testen: DNS error

ik kan nu gewoon me media etc. via me servertje bekijken e.d en dat gaat echt mega rap! super dus!
nu nog internet (DNS goed invullen dus) en gaan met die banaan!

[ Voor 29% gewijzigd door Perkouw op 09-07-2008 14:50 ]

Verwijderd

ik MOET op de ps3 primair/secundair DNS invullen geen idee wat ik daar in moet vullen....
Probeer 192.168.0.1 eens en anders de IP adressen van de DNS servers van je Internet provider.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:49:
[...]
Probeer 192.168.0.1 eens en anders de IP adressen van de DNS servers van je Internet provider.
Probeer het gelijk even >> DNS servers van internet provider word de dns mee bedoeld welke Netwerk kaart 1 heeft ? (welke zichtbaar is wanneer ik ipconfig /all doe)

ik reageer zo gelijk weer :) met het resultaat!

edit1: primair + secundair 192.168.0.1 ingevuld.. nu probeer ik het zonder secundair in te vullen
edit2: secundair leeg laten werkt ook niet, en ip adres van Internet Provider ook niet.(ik gebruik hier het ip voor wat achter DNS staat van de onboard lan! zie plaatje voor de gegevens.

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/9195/naamloos1st5.th.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Perkouw op 09-07-2008 16:23 ]

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:14

Kettrick

Rantmeister!

Gebruik je nu een switch of een crosslink kabel?, in het laatste geval zou ik toch overwegen om een switch aan te schaffen :). Je kan dan alles op automatisch zetten en het werk ( ik ga schaamteloos vanuit dat je dsl/kabel modem als router gebruikt wordt.)

Op deze manier haal je jezelf een boel onnodig en omslachtig werk op de hals :)

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
RoeLz schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:25:
Gebruik je nu een switch of een crosslink kabel?, in het laatste geval zou ik toch overwegen om een switch aan te schaffen :). Je kan dan alles op automatisch zetten en het werk ( ik ga schaamteloos vanuit dat je dsl/kabel modem als router gebruikt wordt.)

Op deze manier haal je jezelf een boel onnodig en omslachtig werk op de hals :)
Aloha, crosscable zoals vermeld in begin post ... wil het gewoon graag zo werkend
sterker nog heb hier een switch staan en ook nog een modem welke ik zou kunnen gebruiken maar dat word nog maar bekabeling etc. 1 kabel van de ps3 naar servertje is veeeel rlxd-er en het zou moeten werken (het doet het al op het internet na)

Verwijderd

192.168.1.254 is niet van je provider maar dat is je router. Desalniettemin zou dat moeten werken, je PC maakt er immers ook gebruik van. Dat wordt troubleshooten en gaat eenvoudiger met een laptopje.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
:*) OPGELOST! :*)

zal morgen nog even alles netjes op een rijtje typen hoe het ingesteld staat!
het is nog steeds wel merkwaardig gezien op de server onder ''netwerkverbindingen'' het volgende word aangegeven : Internet-gateway : de verbinding is verbroken

en toch werkt het super... en heb ik op de server internet en op de ps3 en alles werkt ontzettend rap (dankzij de gigabit kabel!)

Ontzettende bedankt allemaal voor jullie hulp/reacties word zeer gewaardeerd hier, nogmaals bedankt!
P.s zoals vermeld zal morgen even uitgebreid posten hoe het opgelost is e.d zodat andere hier wellicht ook wat aan hebben! ;)

edit: zal wel vanavond worden i.v.m. werk :)
edit2: volgensmij ben ik een beetje gameverslaafd hahaha :D hier even een foto van de instellingen!
Note: 192.168.0.1 is het ip van de server

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/9910/dsc00529jx5.th.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Perkouw op 15-07-2008 12:12 ]

Pagina: 1