Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[FF3]Cache of sessie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
In een van mijn applicaties heeft elke gebruiker een profiel. Als je dit profiel gaat bewerken krijg je een lijst van invul velden. Nu doet FF3 iets raars, in een van de velden vervangt hij de waarde die aan de value atribute word meegegeven door de inlognaam. Deze inlog naam is verder nergens in de broncode te bekken alleen op het scherm. FF2, safari en IE6/7 hebben dit probleem niet.

Ik heb verder geen aanknopingspunten waar ik dit kan debuggen sinds, de broncode anders is dan wat er word weergegeven.

edit:

ik ben weer een klein stukje verder, als ik met mijn developerstoolbar mijn saved passwords wis vult hij de twee velden niet meer. Je zou kunnen verwachten dat die twee velden zelfde name of id hebben als het login formulier maar dat is ook niet het geval:

login:
HTML:
1
2
3
4
5
<label for="username">Gebruikersnaam:</label> 
<input type="text" name="username"  id="username" value=""><br>

<label for="password">Wachtwoord:</label>
<input type="password" name="password" id="password" value=""><br>

de twee velden die gevuld worden:
HTML:
1
2
3
4
5
<label for="field_15">Hobbies</label>
<input id="field_15" name="field_15" value=""><br>

<label for="password1">Nieuw wachtwoord</label>
<input type="password" id="password1" name="password1" value=""><br>

[ Voor 44% gewijzigd door Niakmo op 05-07-2008 17:35 ]

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
het probleem is gevonden. Het is een feature/bug van FF3:

http://forums.mozillazine...75&start=0&st=0&sk=t&sd=a
As a backup, when usernamefield/passwordfield fail to match, Password Manager should attempt to discover the password field manually, using a technique similar to what Camino uses.

This is needed for another reason - passwords stored by other browsers such as Camino and Safari are stored in the KeyChain WITHOUT username/password field hints - so un/pw field discovery must be manual.
I've verified this and it's a very dangerous behaviour. It will autofill any password field on a website even if its already got a value set and then 'guesses' that it's a username field directly above. It beggars belief that this is advantageous for anyone but it's especially inconvenient for sysadmins who deal with passwords for other users, it in fact makes FF3 unusable because i can't trust it.
nu nog een oplossing.

• Blaise
  • Niet online
Probeer eens met autocomplete="off" in de input velden. (niet getest; het werkt voor browsers die form data bewaren, geen idee of dat ook geldt voor login data)