Toon posts:

Vista omzetten naar XP?

Pagina: 1
Acties:
  • 819 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik heb een nieuwe laptop met Vista daarop. Helaas krijg ik mijn lynksys router hierop niet "aangesloten" dus helaas geen draadloos internet. Nu kreeg ik als tip om Vista eraf te halen en XP erop te zetten en dan zou het probleem verholpen zijn mbt tot router en draadloos internet

Mijn vraag:

Wie ow wie kan mij helpen om vista van mijn laptop te verwijderen en XP (met goede firewall en virusscanner) te installeren?

Ik ben woonachtig in Nijmegen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Arnoud Bouman

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54
Is het niet een tikkeltje overdreven om Vista te verwijderen omdat een router niet werkt? Een router communiceert in principe nauwelijks rechtstreeks met Windows. Het is niet zo dat je een driver moet instelleren om je router aan de praat te krijgen o.i.d. de communicatie met je router verloopt via IP adressen en dergelijken.
Wat krijg je precies niet aan de praat? Wat heb je al geprobeerd? Welke instellingen zijn gemaakt?

Verwijderd

hmm, ik wil niet de mod uithangen hier.
Maar ik denk niet dat je met zulke vragen hier moet zijn.

Excuses voor mijn kort door de bocht opmerking, maar om je te registreren op dit forum omdat je wat problemen hebt met in dit geval je laptop en dan vervolgens met zo`n vraag komen?????
Doe eens wat research, er is toch wel heel veel te vinden over een xp instalatie.
Om je op gang te helpen zou ik zeggen begin eens met de search hier, ik denk dat je dan al op een betere manier bezig bent iig.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19
Nu kreeg ik als tip om Vista eraf te halen en XP erop te zetten en dan zou het probleem verholpen zijn mbt tot router en draadloos internet
Ik weet niet van wie je die tip hebt gekregen, maar vind het een vrij knullig antwoord. Verbind je laptop eens met je router dmv een kabeltje, of ga er via een andere PC in. Je zal het e.e.a aan instellingen moeten veranderen zodat je laptop toestemming krijgt om te verbinden via je router. Dit staat als het goed is ook uitgelegd in de handleiding van je router.

Staat overigens je wireless wel aan op je laptop :?

[ Voor 5% gewijzigd door Tomfish op 05-07-2008 16:57 ]

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:06
Er al aan gedacht dat je de Linksys ook van andere settings kan voorzien? (Channel, encryptie wpa/wep, etc). Volgens mij kan vista overal mee overweg, dus het is maar zeer de vraag of het probleem is verholpen nadat je Vista hebt verwijderd.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
BIOS in, First Boot device op CD-ROM zetten, XP CD erin, partitie(s) formatteren, XP installeren, chipsetdrivers en videodrivers er op, Windows patchen naar SP3 met de laatste updates, FireFox 3 installeren en gaan met die banaan.

Overigens is het vragen naar "kan iemand dit en dat even voor me doen" not-done hier, en is in principe een vorm van werving.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:37
Kan je niet beter eerst even de uitslag van je andere topic afwachten? Men heeft daar ook vragen gesteld in de poging je een helpende hand te bieden.

XP erop zal in feite niets uitmaken. Afgezien dat je inlevert qua multimedia.
Denk dat je zelfs eerder je verbinding werkende hebt met Vista dan met XP.

Verwijderd

kibber schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:51:
Een router communiceert in principe nauwelijks rechtstreeks met Windows. Het is niet zo dat je een driver moet instelleren om je router aan de praat te krijgen o.i.d. de communicatie met je router verloopt via IP adressen en dergelijken.
Wat krijg je precies niet aan de praat? Wat heb je al geprobeerd? Welke instellingen zijn gemaakt?
Niet helemaal waar. Routers met uPnP kunnen prima overweg met Vista, en bepaalde port-forwarding rules ingesteld door Vista. Xp en zijn voorgangers, mja kunnen dit nog niet echt maar met Vista kan je prima communiceren met je router mits deze uPnP ondersteund en ingeschakeld is.

Overigens, als je geen IP krijgt van je router is het wellicht raadzaam deze zelf in te stellen. Weet je het IP van je router? Dan is het een fluitje van een cent om als gateway je router in te stellen + je DNS. Je IP & Subnet geef je zelf op.

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 19:32
Als je draadloze netwerkkaart het gewoon doet, en je router geen USB is.
Dan heeft Vista verwijderen echt geen zin.

Heeft je router een WAN-IP? M.a.w heeft je router internet?

Zoek anders even een computer klus jongen in de buurt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vista / geen draadloos internet Lynksys router

Crossposten - het in meerdere onderdelen dezelfde vraag stellen - wordt niet op prijs gesteld.
Werving ook niet, als het je bedoeling is iemand langs te laten komen kun je beter een computerhelplijn bellen.

Dicht dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.