Toon posts:

Vista / geen draadloos internet Lynksys router

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

sinds kort ben ik in het bezit van een laptop met vista erop. helaas na vele malen geprobeerd te hebben is het mij niet gelukt om het draadloos internet via mijn lynksys router geïnstalleerd te krijgen.

Nu kreeg ik het advies om vista van mijn nieuwe laptop te (laten) verwijderen en er XP op te laten zetten.

Wie ow wie kan en wil mij hierbij helpen zodat ik ook met mijn nieuwe laptop draadloos kan internetten.

Ik ben woonachtig in Nijmegen.

Alvast bedankt.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:45

ManiacsHouse

Scheisse!

Wat heb je zoal al geprobeerd? En heb je zelf een idee waarom het niet lukt?

[ Voor 15% gewijzigd door ManiacsHouse op 05-07-2008 16:44 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Probeer je nou iemand in te huren ?

GoT is geen helpdesk .... Je moet wel zelf initiatief tonen.

[ Voor 47% gewijzigd door LuckY op 05-07-2008 16:46 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:44

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:41:
Nu kreeg ik het advies om vista van mijn nieuwe laptop te (laten) verwijderen en er XP op te laten zetten.
8)7

Maar begrijp ik goed dat je vraagt of iemand voor jou XP op je laptop wil gaan installeren? Daar is dit forum niet echt voor bedoeld namelijk.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Toevallig vorige week zelf een draadloze linksys router geinstalleerd en heb er nu 2 vista laptops probleemloos op draaien...

Omschrijf even duidllijker wat je allemaal geprobeert hebt, want het moet gewoon kunnen..

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 14:37
Gevalletje: Pak het boekje! De nieuwere Linksys (het is geen Lynksys!) routers hebben het zelfs nog mooier voor elkaar met de setup wizards. Op CDrom heb je als het goed is een tooltje staan die je router volledig instelt.

Zorg er eerst voor dat je bekabeld er mee kan werken en stel vanaf bekabeld je draadloze netwerk in. Denk hierbij aan dingen als beveiliging.

Maar goed, als ik me niet vergis regelt die CD een hoop je. Dacht dat hij zelfs de naam van je netwerk + beveiliging goed kon instellen.

Als je zo weinig informatie geeft met wat er mis gaat, kan niemand je helpen. Zoals ik in je andere topic al zei: XP erop zal niet uitmaken als je config van je router niet goed is.

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Haha wat heeft het besturingssysteem nou te maken met de router? Hooguit is de wlan kaart niet compatible met de versleuteling die je gebruikt, of het kanaal.

Probeer eens gewoon onversleuteld.

Dus geen wep key of wpa key, maar zonder beveiliging

[ Voor 12% gewijzigd door programfile op 06-07-2008 22:15 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
En zet een vast kanaal in je linksys, bij voorkeur geen 13.

Verder is XP erop zetten nogal onzinnig, da's geen oplossing, da's omzeilen van t probleem. Daarnaast mag je eerst kijken of er wel drivers voor XP zijn,en kom je licentietechnisch ws ook in de problemen (tenzij je vista business of hoger hebt, anders kun je dus ook nog een licentie erbij kopen)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Pak inderdaad gewoon de handleiding van je laptop erbij.. Daar staat het ongetwijfeld in.. Verder is GoT geen contact-advertentie site..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.