Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spatie na link

Pagina: 1
Acties:

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Klein bugje:

Als je een link maakt, bij het reageren op nieuwsartikeltjes, dan doe ik dit meestal door een woord te selecteren (dubbelklik op woord), en dan wordt deze incl. de spatie erna geselecteerd. Als je vervolgens op de knop 'link' klikt, en dan de url invoert in het venstertje, dan wordt het woord én de spatie erna een link. Dus ook de spatie, terwijl dit natuurlijk nergens op slaat.

Voorbeeld:
Ik klik hier dubbel op de url en ook de spatie erna wordt gelinkt.

Misschien een idee om dit door javascript gelijk te laten verbeteren, of desnoods bij het invoeren in de database, met PHP. Want dit is niet de bedoeling, tenzij je een hele zin citeert: maar alsnog mag de LAATSTE spatie dan altijd weg. Toch?

EDIT: er moet nog [bug] in mijn titel, maar zou niet weten hoe ik dit nog kan aanpassen..

[ Voor 5% gewijzigd door vmsw op 05-07-2008 16:34 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Het is meer een feature dan een bug, want GoT/Tweakers heeft hier niks mee te maken dat de browsers de spatie meenemen. Daarnaast lijkt me dat deze feature zo weinig toegevoegde waarde brengt dat het zonde is van de devtijd.

Je hebt daarnaast misschien ook kans dat er ook mensen zijn die wel de spatie willen hebben :+

☻/
/▌
/ \

• vmsw
Kixtart schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:45:
Het is meer een feature dan een bug, want GoT/Tweakers heeft hier niks mee te maken dat de browsers de spatie meenemen. Daarnaast lijkt me dat deze feature zo weinig toegevoegde waarde brengt dat het zonde is van de devtijd.
Het is gewoon een slordigheidsdingetje, wat in principe betrekkelijk simpel op te lossen is: waarom niet? Kost een beetje tijd, maar helpt Tweakers wel weer een stapje verder :)

Qua devtijd ben je niet heel lang bezig. Een scriptje hiervoor is in principe zo gemaakt. Vind het ook niet zo'n probleem om zelf te maken, maar dan moet t wel gebruikt worden hè ;).
Je hebt daarnaast misschien ook kans dat er ook mensen zijn die wel de spatie willen hebben :+
Ik zou niet één reden kunnen bedenken waarom een (fatsoenlijk) iemand een spatie ná een woord zou willen hebben in een link. Het is volgens mij in alle gevallen gewoon een foutje; onbedoeld.
Hoogstens kan ik me voorstellen dat iemand 'lucht' een link wil geven (allemaal spaties), maar dat is niet één spatie na een woord.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Volgens mij is het bedoeld om het makkelijker te maken om woorden in een zin te verslepen. Het niet meer mogelijk maken in het algemeen is iig niet wenselijk, maar voor een url kan de spatie misschien dan wel weg (buiten de link zetten). Is dus aan de devvers :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 05-07-2008 17:25 ]

☻/
/▌
/ \

• Robbert S.
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-12-2024
Je kan toch wel gewoon even een woord selecteren door aan het begin te beginnen en te slepen tot het eind? Waarschijnlijk selecteer jij (topicstarter) door te dubbelklikken, en zoals Kixtart al zegt, dan selecteert je browser/OS gelijk de spatie mee zodat je het woord makkelijk kan verslepen ofzeu. :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

welke browser gebruik je, want het gedrag wat je beschrijft kan ik niet nadoen met FF3.0

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tik een zin, dubbelklik op een woord, voilá, het woord wordt geselecteerd inclusief te trailing space. :P Los daarvan lijkt het me zonde van de devtijd om in te moeten dekken voor luie posters. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Hier niet hoor -NMe-..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:43
Hier in ff3 pakt hij inderdaad de trailing space mee. Zie niet in waarom dat vervelend is eigenlijk :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Hier wel (XP SP2 + FF3). Waarschijnlijk is het gedrag OS-afhankelijk (gedrag is overaf hetzelfde binnen Windows hier)

@hieronder:
Oeh, handig :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kixtart op 05-07-2008 22:07 ]

☻/
/▌
/ \

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:44

PromoX

Flying solo

Op te lossen in Firefox door in about:config de waarde voor 'layout.word_select.eat_space_to_next_word' op false zetten :).

And I'm the only one and I walk alone.

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
vmsw schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:21:
Qua devtijd ben je niet heel lang bezig. Een scriptje hiervoor is in principe zo gemaakt. Vind het ook niet zo'n probleem om zelf te maken, maar dan moet t wel gebruikt worden hè ;).
In je vorige topic in LD schreef je ook al dat het 'zo klaar' was.

Een feature implementeren is niet alleen een scriptje schrijven. Althans ik heb niet het idee dat hier op T.net zomaar een scriptje toegevoegd wordt. Buiten dat de code geschreven moet worden, moet het ook getest en gedocumenteerd worden. Daarnaast heb je (afaik) geen inzicht in de agenda van de devvers hier, dus zeggen dat het 'zo klaar' is raakt kant noch wal. ;)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 15:11
PromoX schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:06:
Op te lossen in Firefox door in about:config de waarde voor 'layout.word_select.eat_space_to_next_word' op false zetten :).
Dat is een goede tip, ik heb zelf gelijk deze waarde op false gezet.

Het selecteren van die spatie is bij het verplaatsen van woorden wel handig, maar aangezien ik net als de TS vaker woorden selecteer en er iets mee toe via 'rml' toolboxen zoals hier op GOT is het niet selecteren van die extra spatie voor mij het gewenste gedrag :)

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:17

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Dubbelklik op een woord, shift+pijltje links. :?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-11 14:23

Ankh

|true

Kixtart schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:24:
Volgens mij is het bedoeld om het makkelijker te maken om woorden in een zin te verslepen. Het niet meer mogelijk maken in het algemeen is iig niet wenselijk, maar voor een url kan de spatie misschien dan wel weg (buiten de link zetten). Is dus aan de devvers :)
Tegenwoordig is dit niet meer het geval in office.
Die ziet zelf waar hij een spatie moet plakken voor of achter :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• vmsw
AlainS schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:27:
Een feature implementeren is niet alleen een scriptje schrijven. Althans ik heb niet het idee dat hier op T.net zomaar een scriptje toegevoegd wordt. Buiten dat de code geschreven moet worden, moet het ook getest en gedocumenteerd worden. Daarnaast heb je (afaik) geen inzicht in de agenda van de devvers hier, dus zeggen dat het 'zo klaar' is raakt kant noch wal. ;)
Mee eens, ik bedoel ook (foutief) dat het niet moeilijk zal zijn: zo'n scriptje maken is goed te doen. Uiteraard heb ik er wel begrip voor dat het wat tijd kost. Ik doe zelf ook webdevelopment, en kom ook vanalles tegen wat soms klein is, maar wel tijd kost. Sterker nog, vooral zoiets kleins implenteren kost eigenlijk relatief veel tijd.

Waarom ik dit post is vooral omdat het gewoon 'een foutje' is, en wel handig is om te verbeteren: het werkt net weer wat prettiger. Het is een idee, en wat ze ermee doen mogen ze zelf weten. Ik wil graag helpen. Ik zie namelijk regelmatig quotes, en (onzichtbare B's, I's en U's), links en overige dingen, die nog een spatie hebben na het woord. Ziet er beetje vreemd uit.

Het is een idee, en als ze het belangrijk genoeg vinden mogen ze het wijzigen, anders kunnen ze dit gewoon negeren: het is niet dodelijk, alleen het valt soms gewoon op.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 18:52

Rmg

vmsw schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:04:
[...]

Mee eens, ik bedoel ook (foutief) dat het niet moeilijk zal zijn: zo'n scriptje maken is goed te doen. Uiteraard heb ik er wel begrip voor dat het wat tijd kost. Ik doe zelf ook webdevelopment, en kom ook vanalles tegen wat soms klein is, maar wel tijd kost. Sterker nog, vooral zoiets kleins implenteren kost eigenlijk relatief veel tijd.

Waarom ik dit post is vooral omdat het gewoon 'een foutje' is, en wel handig is om te verbeteren: het werkt net weer wat prettiger. Het is een idee, en wat ze ermee doen mogen ze zelf weten. Ik wil graag helpen. Ik zie namelijk regelmatig quotes, en (onzichtbare B's, I's en U's), links en overige dingen, die nog een spatie hebben na het woord. Ziet er beetje vreemd uit.

Het is een idee, en als ze het belangrijk genoeg vinden mogen ze het wijzigen, anders kunnen ze dit gewoon negeren: het is niet dodelijk, alleen het valt soms gewoon op.
die trailing space is een browser feature.. wat voor aanpassing wou je hiervoor maken op de site :?

• vmsw
Javascript kan dit soort dingen oplossen; die kan gewoon zorgen dat de selectie veranderd wordt. Zodat de spatie erbuiten valt, in plaats van erbinnen, zodra je op de [url] knop drukt. bijv.

N.B. gezien het feit dat er geen devver gereageerd heeft in positieve zin, denk ik dat het sowieso geen zin meer heeft, blijkbaar.

Zo erg is t gelukkig ook weer niet.. ben al vrolijk genoeg met t nieuwe uiterlijk :)

[ Voor 37% gewijzigd door vmsw op 16-07-2008 10:41 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

N.B. gezien het feit dat er geen devver gereageerd heeft in positieve zin, denk ik dat het sowieso geen zin meer heeft, blijkbaar.
Nee, dat geeft alleen maar aan dat dit een low prio item is. Als we hier niets mee zouden willen doen dan was dit topic wel op slot gegaan ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1