Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje van 15 verkoopt binnenkort zijn "World of Warcraft"-account. Hij vindt het niet meer leuk en kan er € 35,00 voor krijgen.

Echter ben ik bang dat de jongen die hem gaat betalen, een chargeback gaat doen. Dat is echt lullig voor zo'n kleine jongen. Het gaat mij persoonlijk nog niet eens om het geld, maar dan heeft hij minder het gevoel dat hij zelf de € 35,00 met de verkoop verdiend heeft.

Weten jullie de regelgeving omtrent Credit Card chargebacks? Kan ik via Paypal nog aanspraak doen op mijn geld in dit geval?

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Lol :-) Mag je WoW accounts wel verkopen van Blizzard?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 13:53

job

Kan dat weer dan? accounts verkopen via ebay?
nieuws: Ebay verwijdert veilingen 'virtuele goederen'

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 17:39
Paypal werkt via paypal, en niet via creditcards. Je kan bij paypal sowieso een paar weken erna nog je geld terugvorderen. Staat allemaal op de site.

Indien dit het geval is, geef dan bij verkoop aan dat je je geld een X duur op je rekening wil hebben staan voordat je alle WoW gegevens geeft.

PS: Is het een nigeriaan zeg dan bij voorbaat nee.

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt toch niet iemand 1 maand laten wachten voordat hij zijn login gegevens geeft? Dan koopt hij wel bij iemand anders in.

Kan ik mijn geld claimen, ook al wordt er een chargeback gedaan?

En Paypal is Paypal inderdaad, maar indien een creditcard chargeback gedaan wordt, neemt Paypal ook met alle plezier het geld terug. Wat gebeurt er dan?

En ik koop binnenkort een domein, waarvoor ik via Paypal $ 75,00 ga betalen, maar kan ik zelf ook een chargeback doen via Paypal zelf, indien ik het domein niet krijg?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:05
Paypal doet niets aan zaken met virtuele goederen tenzij ze via Ebay gekocht zijn (en volgens mij zijn ze op Ebay verboden?). Toevallig op dit moment nog wat gezeik met ze lopen, en Paypal is echt zo lui als een varken. Zolang zij er niet onder lijden doen ze ook niets. Makkelijkste oplossing is om na levering de 35 euro gewoon van je account af te halen en naar je bankrekening toe te schrijven, dan kunnen ze sowieso niets meer.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tsja, PayPal is nu eenmaal geen echte bank en dus geen betrouwbare partij. Ik zet altijd in mijn veilingvoorwaarden dat een betaling via PayPal pas als betaald wordt beschouwd als het geld van PayPal naar mijn bankrekening is geboekt. PayPal kan namelijk geen geld uit jouw bankrekening halen. Doet de koper toch een chargeback dan heb je een negatieve balans op je PayPal en zal PayPal je vragen te betalen. Hoef je niet aan mee te werken. Eventueel gewoon je account sluiten. Gewoon zorgen dat je nooit gedupeerd wordt door een chargeback.

[ Voor 7% gewijzigd door ari3 op 09-07-2008 23:30 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Pagina: 1