Beste Tweakers,
Sinds ik gisteren de laatste onderdelen heb gehaald voor de nieuw te bouwen HTPC loop ik tegen een knap probleem op. Vista Home Premium 64bit stopt tijdens het installeren, na eerst het post-scherm te hebben gezien en vervolgens het zwarte scherm met witte balk volgt het zwarte scherm met groen balkje/indicatortje. Die loopt ook nog door tot het Vista-achtige scherm met muispijltje die het een paar minuten blijft doen. Er gebeurt dan verder niets meer, het houdt gewoon op.
De hardware:
Kast: OrigenAE S16T
Mobo: Asus P5E3
Mem: OCZ 1333MHz cl7 4GB Platinum (OCZ3P13334GK)
CPU: Intel Core2Quad 9450
HDD: Samsung F1 640GB (HD642JJ)
VGA: Club3D HD4850
PSU: CoolerMaster RealPower M700
DVD: Samsung SH-S223F sata
Sound: Club3D Theatron DD7.1
TV: Terratec Cinergy HT PCI
Monitor: Samsung LE40F86BD (LCD TV)
Wat heb ik inmiddels gedaan om erachter te komen wat er scheelt:
- Van harddisk gewisseld tegen een Samsung F1 750GB, zelfde probleem
- Memtest86 laten lopen, geen errors
- WindowsXP Pro getracht te installeren, zelfde probleem, blijft hangen
- Ubuntu 7.10 Gutsy Live CD getracht te starten, blijft hangen
- Bios flash, versie 1002 erop gezet, geen verbetering maar herkent nu CPU wel
- LG DVD drive gekoppeld, geen verschil
- Touch screen uitgeschakeld en afgekoppeld, geen verschil
- TV en Geluidskaart verwijderd, geen verschil
- BIOS op alle mogelijk manieren aangepast, geen verschil
- Geheugen per latje getest en getracht te installeren, geen verschil
Goed, nu loop ik tegen het ontbreken van opties aan en begin ik sterk aan de integriteit van het moederbord te twijfelen. Nu al zoveel gedaan maar er niet achter kunnen komen wat eraan scheelt stuurt me in de richting van een DOA. Het rotte eraan is is wel dat ik niet in het bezit ben van een tweede moederbord met DDR3 uitgerust dus wordt dat lastig om te testen, maar wat moet dat moet dus als we alle opties gehad hebben en het probleem blijft zal er een RMA aangevraagd moeten gaan worden. Hoe ik dan verder mijn HTPC afbouw zien we dan later wel weer.
Nu hoop ik op het ultieme tipje van de medetweakers waarmee ik alle problemen mee uit de weg veeg maar ik hou al rekening met het terugsturen. Ik zou alleen heel graag absoluut zeker weten dat het ook het moederbord betreft wat weigert.
Iemand nog enige ideeën en/of suggesties? Alvast bedankt Tweakers..!
Sinds ik gisteren de laatste onderdelen heb gehaald voor de nieuw te bouwen HTPC loop ik tegen een knap probleem op. Vista Home Premium 64bit stopt tijdens het installeren, na eerst het post-scherm te hebben gezien en vervolgens het zwarte scherm met witte balk volgt het zwarte scherm met groen balkje/indicatortje. Die loopt ook nog door tot het Vista-achtige scherm met muispijltje die het een paar minuten blijft doen. Er gebeurt dan verder niets meer, het houdt gewoon op.
De hardware:
Kast: OrigenAE S16T
Mobo: Asus P5E3
Mem: OCZ 1333MHz cl7 4GB Platinum (OCZ3P13334GK)
CPU: Intel Core2Quad 9450
HDD: Samsung F1 640GB (HD642JJ)
VGA: Club3D HD4850
PSU: CoolerMaster RealPower M700
DVD: Samsung SH-S223F sata
Sound: Club3D Theatron DD7.1
TV: Terratec Cinergy HT PCI
Monitor: Samsung LE40F86BD (LCD TV)
Wat heb ik inmiddels gedaan om erachter te komen wat er scheelt:
- Van harddisk gewisseld tegen een Samsung F1 750GB, zelfde probleem
- Memtest86 laten lopen, geen errors
- WindowsXP Pro getracht te installeren, zelfde probleem, blijft hangen
- Ubuntu 7.10 Gutsy Live CD getracht te starten, blijft hangen
- Bios flash, versie 1002 erop gezet, geen verbetering maar herkent nu CPU wel
- LG DVD drive gekoppeld, geen verschil
- Touch screen uitgeschakeld en afgekoppeld, geen verschil
- TV en Geluidskaart verwijderd, geen verschil
- BIOS op alle mogelijk manieren aangepast, geen verschil
- Geheugen per latje getest en getracht te installeren, geen verschil
Goed, nu loop ik tegen het ontbreken van opties aan en begin ik sterk aan de integriteit van het moederbord te twijfelen. Nu al zoveel gedaan maar er niet achter kunnen komen wat eraan scheelt stuurt me in de richting van een DOA. Het rotte eraan is is wel dat ik niet in het bezit ben van een tweede moederbord met DDR3 uitgerust dus wordt dat lastig om te testen, maar wat moet dat moet dus als we alle opties gehad hebben en het probleem blijft zal er een RMA aangevraagd moeten gaan worden. Hoe ik dan verder mijn HTPC afbouw zien we dan later wel weer.
Nu hoop ik op het ultieme tipje van de medetweakers waarmee ik alle problemen mee uit de weg veeg maar ik hou al rekening met het terugsturen. Ik zou alleen heel graag absoluut zeker weten dat het ook het moederbord betreft wat weigert.
Iemand nog enige ideeën en/of suggesties? Alvast bedankt Tweakers..!
... Je hébt soms van die dagen ...