Videokaart kapot na spelen CoD4

Pagina: 1
Acties:

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Hallo,

Terwijl ik net een potje Call of Duty 4 aan het spelen was kreeg ik ineens een freeze, en mijn beeld veranderde in normaal beeld gemixed met groene strepen. Ik heb toen mijn pc uitgezet en een minuutje later weer aangezeten en tijdens het opstarten kwamen er allemaal gele stippen door het beeld bij het bootscherm. Ook zag ik af en toe de letter A met een streepje erop over het beeld verdeeld staan. Ik heb wel eens vage kleuren gekregen op mijn monitor maar dat kwam omdat de stekker niet helemaal goed contact maakte met mijn Monitor -> DVI verloopstuk. Bij het aanduwen van de stekker was het dan verholpen. Na het aanduwen van de stekker start de PC normaal op maar mijn monitor valt uit na het eerste laadbalkje van Windows XP. Is de kaart helemaal afgeschreven, ligt het aan mijn monitor of heeft iemand nog tips? Ik heb de PC op 17 november 2007 gebouwd, is dus nog niet zo heel oud en heb er eigenlijk verder nog geen problemen mee gehad.

Dit zijn mijn specs:
Club3D VGA GeForce 8600GT 256 MB
Samsung SpinPoint T166 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
AMD CPU Athlon 64 X2 4200+ 89 Watt 2.20 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed
GigaByte Moederbord GA-MA69GM-S2H
Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2
AOpen Behuizing QF50D Zwart, Zilver, 350 Watt,
Samsung SH-S203B S-ATA, Bulk, Zwart
Salland Administratiekosten IDEAL
Installatie Processor En Koeler

Monitor: Dell CRT 19"

[ Voor 9% gewijzigd door sjukke op 05-07-2008 16:14 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 13:43

Haan

dotnetter

Standaard verhaal: het lijkt erop dat je videokaart kapot is gegaan (misschien te heet geworden?)
Dus om het te testen kan je
-een andere videokaart in je computeren proberen
-je videokaart in een andere computer proberen

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Kan je nog in de veilige modus komen? Als dat zo is en je ziet daar ook artifacts dan kan je waarschijnlijk je vid. kaart RMA sturen.

Om helemaal zeker te zijn dat het je vid. kaart is en niet je monitor, dan maak je een screenshot als je het weer ziet. Als je het daar dan op ziet is het helemaal duidelijk.

• sjukke
Ik denk niet dat de kaart overhit is geraakt, de temperatuur in mijn kast is meestal rond de 40 graden als ik game, de kaart voelde net ook niet heet aan. Verder kan ik niet meer in Windows omdat mijn monitor uitvalt als ik voorbij het eerste laadscherm van windows kom.. Testen in een andere PC is ook niet mogelijk omdat het een PCI-express kaart is en ik geen andere computers heb met zo'n aansluiting.. Dan maar RMA sturen maandag.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

De videokaart zelf is veel warmer dan je kasttemperatuur zelf. Als je naar het bios gaat zie je ook artifacts? Ik stem op kapotte videokaart.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• sjukke
Maar waarom komt hij nu dan niet meer door het Windows laadscherm heen maar word de rest wel weer goed weergeven?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Welke rest wordt goed weergeven? Want je zegt in je TS dat je meteen al allemaal strepen ziet. Waarom windows niet doorstart weet ik niet, m'n glazen bol is stuk :'(

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• sjukke
Dat was een paar keer wel ja, maar na een tweetal reboots zag het er weer redelijk normaal uit. Net had ik echter weer een gare boot. Trek dadelijk de kaart wel even uit mijn pc, gelukkig heb ik nog een onboard graka. Ik baal er alleen van dat die RMA-afhandelingen altijd zo lang duren
Pagina: 1