Ik wil dat mijn laptop automatisch het goede smtp server gebruikt. Een dhcp server het adres laten uitdelen kan prima, maar hoe zorg ik er voor dat thunderbird / evolution die kan gebruiken? De dhcp client start bij het starten, en moet dus ergens de smtp configuratie opslaan. Maar mail clients hebben een eigen statische configuratie. Is het mogelijk die koppeling te maken, zo ja, hoe?
Ik denk dat het makkelijker is om een SMTP server met authenticatie te gebruiken dan het op deze manier op te lossen. Het kan denk ik wel, met behulp van een 'mail' in je /etc/hosts welke je update zodra je een ipadres krijgt (en je dus weet welke mailserver je kan gebruiken).
Maar het is voor de toekomst (ik weet niet op hoe veel verschillende plekken je wil laptoppen, nu en in de toekomst) wel veel handiger om van SMTP authenticatie gebruik te maken.
Maar het is voor de toekomst (ik weet niet op hoe veel verschillende plekken je wil laptoppen, nu en in de toekomst) wel veel handiger om van SMTP authenticatie gebruik te maken.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan