Beste manier om bedraad netwerk aan te leggen zonder boren.

Pagina: 1
Acties:

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:15
Wij gaan volgende week verhuizen en nu was het de bedoeling om een bedraad netwerk aan te leggen.
We hadden het eerst geprobeerd om het draadloos te doen maar van de 10 mbit bleef toen maar 6 mbit over op de eerste verdieping en 4 mbit op de 2de verdieping. Toen we het met een draadje probeerden kregen we snelheden van 13 mbit. Je snapt wel dat ik liever een bedraad netwerk heb, ook omdat ikzelf vervent downloader ben ;)
Zijn er manieren om een bedraad netwerk te krijgen zonder te boren. Het is een huurhuis dus het is niet mogelijk om te boren. Ik dacht zelf om hem gewoon langs de trap te leggen. alleen hoe kom ik dan langs de deuren etc.?
2 extra accespoints is ook geen optie omdat je snelheid dan ook heel erg tegenvalt. 7 mbit van de 10 mbit.

Zijn er mensen die hier een oplossing voor hebben?

Alvast bedankt

• pa3fre
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-08-2024
Langs verwarmingsbuizen??

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh .... die devolo dingen ?

in een huurhus mag je ook boren hoor, alleen de gaatjes weer dichten als je weer weggaat
(geen leiding raken natuurlijk)

http://www.devolo.nl/nl_NL/produkte/dlan/dlan200avsk.html

Afbeeldingslocatie: http://download.devolo.com/webcms/0552383001162990698/dlan_200_av_sk_packshot_250.jpg

[ Voor 99% gewijzigd door Fish op 05-07-2008 14:31 ]

Iperf

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
En via t stopcontact?

Persoonlijk zou ik gewoon voor kabels gaan, ook in een huurhuis kan dat prima. (heb ik ook gedaan)

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:15
Ik wil ook voor kabels, alleen is het lastig om te boren, omdat het een huurhuis is.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Fuzzynl schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:31:
Ik wil ook voor kabels, alleen is het lastig om te boren, omdat het een huurhuis is.
Boormachines doen het ook prima in huurhuizen. Kwestie van gaatjes dichten als je weer weg gaat?

If you choose to criticise you choose your enemies

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb mijn vorige huurhuis helemaal lek geboord.

gewoon gaatjes dichten als je er uit gaat ..

Nu heb ik een eigen huis .. wordt je toch voorzichtiger :*)

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 05-07-2008 14:33 ]

Iperf

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Met een trekveer door de buizen in de muur halen? Doosjes op de muur schroeven en je bent klaar. :)

[ Voor 33% gewijzigd door AtleX op 05-07-2008 14:33 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Tja, ik zie inderdaad niet in waarom je niet zou mogen boren in een huurhuis. Da's de enige manier, anders kom je inderdaad in de knoop met je deuren.

Vicariously I live while the whole world dies

• luteijn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12-2022
Huurhuis DUS niet boren is een beetje raar. Zolang je de boel niet sloopt mag je gewoon dingen veranderen in een huurhuis. Muurtje verven, bar bouwen, lampje/schilderij aan de muur etc.. Als je het huis weer verlaat zul je (in principe) alles weer in de oude staat moeten terugbrengen, en dat gaat misschien moeilijk worden als je grote gaten in het monumentale plafond hebt geslagen. (Ik zou in een huurhuis niet zo snel vertikale gaten gaan boren; de vloet krijg je wel weer goed, maar plafond is een andere zaak... gewoon een gat door een muur en dan langs de trap omhoog.) Moet je natuurlijk geen knal oranje kabel over een witte muur trekken, maar zo'n grijze valt meestal helemaal niet op. En anders zet je er een kabelgootje overheen, om het helemaal 'af' te maken.

Maar ervanuit gaande dat je om de een of andere voor jouw geldige reden niet wilt boren: als het goed is sluit een binnendeur helemaal niet hermetisch af. Vanwege de ventilatie moet er een flinke spleet onder over zijn; daar kan makkelijk een utp kabel onderlangs, laatje hem voor de rest net langs (of onder) de plint lopen. Zowiezo zijn nieuwere deuren (of de frames ervan) vaak een beetje verstelbaar, desnoods met wat ringetjes op de scharnieren. Anders kreeg je problemen met de hoogte van doorlopende vloerbedekking etc. Je kunt evt zelfs de (of een eigen) deur wat inkorten.

Andere opties die ik zo even uit mijn duim zuig: drempel vervangen (zodat je later de oude terug kunt zetten), en in de nieuwe een uitsparing voor de netwerkkabels. Doorlopend laminaat? stukje los halen en wat van de ondervloer weghalen om de kabel door te kunnen halen, of langs de zijkant (daar zou een milimeter of 8 speling moeten zitten) Bovenlicht? Die ruitjes kunnen er vaak makkelijk uit (bijv omdat er een bal doorheen gegaan is...), haal het eruit, en stop er een ander ding (kan ook weer glas zijn, maar ook evt een stuk hardboard) in waar je een gat voor de kabel in gemaakt hebt.

P.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Als je aanpassingen waarde toevoegen, hoef je bij het verlaten van een huurhuis de aanpassinge niet meer ongedaan te maken, dat is al een paar jaar geleden wettelijk geregeld, gewoon netjes boren, nette doosjes op de wand.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

FirePuma142 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 08:43:
Als je aanpassingen waarde toevoegen, hoef je bij het verlaten van een huurhuis de aanpassinge niet meer ongedaan te maken, dat is al een paar jaar geleden wettelijk geregeld, gewoon netjes boren, nette doosjes op de wand.
het moet wel geaccepteerd worden,

maar iemand ander vermeld ook al de loze leidingen,
controleer ook even of er geen loze leidingen liggen waar je zo een draad door kan trekken

alternatief kan ook zijn om naast bijv de bestaande telefoonlijn naar boven een extra kabel te trekken
idem voor thermostaat

Iperf

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Of je gebruikt plakgootjes. Hier in ons huis liggen alle kabelgoten vol met kabels (vooral Coax, Telefoon en stroom) dus ik had geen mogelijkheid om kabels aan te leggen.

Vader was het er niet mee eens om met van die timmer-kabel-houders-dingetjes mijn kabels aan te leggen, dus daarom plakgootjes. Het ziet er enorm netjes uit en je ehbt de mogelijkheid om nog aftakkingen te maken. Je kunt ze ook perfedt wegwerken (bijvoorbeeld onder trapranden etc).

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:17
inderdaad, zo doe ik het.
Kan ik eveneens een elektriciteitssnoer met aardleiding trekken voor de PC.

gewaarwordingshorizon

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Toen ik m'n huurflat verliet, had ik zo'n 300 gaatjes in beton dicht te stoppen... Geen enkel probleem! Dus wellicht gewoon de makkelijkste optie :)

• programfile
  • Niet online
Of je koopt een senao router

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
om dan te ontdekken dat je er geen zak mee opschiet....

Dan zul je ook aan de ontvangende kant zwaardere meuk moeten plaatsen. Die router zal wel lekker met 200mW kunnen zenden, maar als de ontvanger met veel minder 'terugpraat' houd t alsnog op.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

richt antennes zouden kunnen helpen

http://www.routershop.nl/...ne-2-4-ghz-16-dbi-n-f.htm

alle beetjes helpen zeg maar.
moet je alleen iet teveel je laptop verplaatsen ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Fish op 06-07-2008 22:50 ]

Iperf

• programfile
  • Niet online
DJSmiley schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:27:
[...]

om dan te ontdekken dat je er geen zak mee opschiet....

Dan zul je ook aan de ontvangende kant zwaardere meuk moeten plaatsen. Die router zal wel lekker met 200mW kunnen zenden, maar als de ontvanger met veel minder 'terugpraat' houd t alsnog op.
Uiteraard dat bedoel ik ook, dan moet je ook een sterkere nic hebben

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Of niet!

M.i. als alles netjes weggewerkt is in kabelgaten / doosjes aan de muur, zouden er geen problemen moeten zijn met die woning instantie bij verlaten van de huurwoning.
Probeer wel zoveel mogelijk alles via verwarmingsbuizen te laten lopen aangezien daar vaker al wat extra ruimte / een loze buis voor is gecreeerd.

En zorg voor degelijke bekabeling + stekkers. :+

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Als er lepe hoeken in je trap zitten dan zou daar ook wel eens een ruitme achter kunnen lopen voor kabels en buizen e.d.. Misschien dat je daar nog gebruik van kunt maken.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Pagina: 1