Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Buddylist

Pagina: 1
Acties:
  • 452 views

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Het lijkt Eagle_Erwin en mij een leuk idee om een zogenaamde buddylist uit te breiden bij Tweakers.net. Uiteraard in samenwerking het met GOT forum, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.

Dat ook jouw buddy's bij reacties en op het forum aangegeven worden met een speciale kleur, zodat je ze gemakkelijk kan herkennen. Het is leuk(er) om deze mensen makkelijker/vaker tegen te komen. Die wil je natuurlijk (liever) helpen, en verder ben je toch wel benieuwd wat hij/zij te zeggen heeft bij een reactie. Ik denk dat dit wel gewenst is.
Daarnaast ook dat de buddylist aanwezig is bij Tweakers zelf (dus niet alleen bij GOT)

Kijk, het moet geen Hyves worden, maar gewoon een simpel systeem.

Men neme een SQL tabel en een paar aanpassingen in de PHP, en klaar. Zoveel werk hoeft het niet te zijn. En het zal wel voor voordelen zorgen.

Enige wat ik well opvallend vind: het is nog niet ingevoerd: zal dit een reden hebben, of is er (nog) niet over nagedacht?

[ Voor 5% gewijzigd door vmsw op 05-07-2008 14:09 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mij persoonlijk lijkt dit niet wenselijk. Dan geef je bepaalde mede-users meer aandacht dan andere users, gewoon omdat je ze vaker tegen komt. :?

Heb je overigens al wel eens naar http://gathering.tweakers.net/forum/list_contacts gekeken? :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
http://gathering.tweakers.net/forum/list_contacts

edit:
:(

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 05-07-2008 14:06 ]

The devil is in the details.

• vmsw
Ja. echter gaat het mij om bijv. de reacties & blogs etc.

Het lijkt me juist leuk om daar wat extra aandacht aan te besteden. Ik begrijp dat je in principe mensen gelijkwaardig moet behandelen, echter denk ik dat veel mensen het wel op prijs stellen om kennissen toch even te herkennen, en toch wat meer aandacht te geven. Immers zijn het bekenden van je.

Als je dat op dit moment wilt doen, moet je zelf de gebruiker opzoeken & naar posts zoeken.

• pven
  • Niet online
Heb je op die link geklikt die al twee keer is gegeven? Dan zie je dat je de betreffende user iig niet op hoeft te zoeken, want die staat al in je Buddies-lijst.

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 11:22
Als je iemand kent herken je zijn naam toch ook wel :? daarvoor heb ik volgens mij geen afwijkend kleurtje voor nodig :P Hoewel het dan wel makkelijker wordt inderdaad.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

pven schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:06:
Mij persoonlijk lijkt dit niet wenselijk. Dan geef je bepaalde mede-users meer aandacht dan andere users, gewoon omdat je ze vaker tegen komt. :?
Nee, je geeft vrienden/kennissen meer aandacht als je ze in je buddylijst hebt staan, niet heel raar, ik lees ook de postings van mijn collega's crisp (profiel), acm (profiel) en kees (profiel) met meer belangstelling dan een willekeurige posting van iemand anders.

Maarja, eens zien wat rg crisp ervan vindt :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• pven
  • Niet online
rg is da man *O* ;)

Maar dan nog: als je die mensen goed kent, dan herken je ze toch aan hun naam en/of avatar?

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:46

Geckoo

Good news, everyone!

pven schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:16:
rg is da man *O* ;)

Maar dan nog: als je die mensen goed kent, dan herken je ze toch aan hun naam en/of avatar?
ik doe het zelfde als moto moi, eens in de zoveel tijd bepaalde users na lezen :+

maar als je herkenbaar (op got) wil zijn, neem dan met z'n drieeen een hele aanwezige icoon, allemaal roze ofzo..

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• vmsw
Dat klopt, maar toch is het weer een stap. Ik weet zeker dat als ze aangegeven worden, dat je het gemakkelijker/vaker zult zien. Ik verwacht persoonlijk dat veel mensen dit wel als prettig ervaren, want in het dagelijks leven doe je het ook. Avatar & naam herkennen doe je ook wel, maar dat is niet altijd even snel: vooral niet als die persoon niet zo gigantisch veel leest.
Heb je op die link geklikt die al twee keer is gegeven? Dan zie je dat je de betreffende user iig niet op hoeft te zoeken, want die staat al in je Buddies-lijst.
Uiteraard, ik weet ook wel dat het kan @GOT, maar dit geldt niet voor Tweakers.net zelf. Daarnaast ging het mij niet om de buddylist zelf, maar om de wijziging die ik voorstel. Het is een uitbreiding.
maar als je herkenbaar (op got) wil zijn, neem dan met z'n drieeen een hele aanwezige icoon, allemaal roze ofzo..
Waarom moeilijk doen als het makkelijk zou kunnen? Zo'n wijziging kost niet veel tijd, en is gewoon prettig. Het bespaart tijd voor de mensen die graag lezen, en het gebeurt ook vaker. Want hoe vaak ga jij de gebruiker opzoeken (danwel in de buddy list) en dan nog eens lezen? Als je hem gelijk al ziet staan, omdat z'n naam een kleurtje heeft, dan is dat wel leuk.
phpBB heeft ook zo'n functionaliteit (friends-list achtig iets)

Offtopic:
Wat ik ook niet begrijp is dat de profiel/gebruikersinformatie van GOT en tweakers.net ook niet hetzelfde zijn: die kunnen in principe ook samengevoegd worden tot één pagina. Als ik het goed zie heeft iedereen nu 3 persoonlijke pagina's: een profiel@tweakers, een profiel @got, en de lijst van posts.

[ Voor 42% gewijzigd door vmsw op 05-07-2008 14:26 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zit er eigenlijk helemaal niet op te wachten dat er een soort Hyves functie in GoT wordt ingebouwd.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

vmsw schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:21:
...

Offtopic:
Wat ik ook niet begrijp is dat de profiel/gebruikersinformatie van GOT en tweakers.net ook niet hetzelfde zijn: die kunnen in principe ook samengevoegd worden tot één pagina. Als ik het goed zie heeft iedereen nu 3 persoonlijke pagina's: een profiel@tweakers, een profiel @got, en de lijst van posts.
Als ik me niet vergis komt dit simpelweg voort uit de geschiedenis van Tweakers.net en GoT. Voorheen waren dit 2 gescheiden delen, ook qua userdatabase. Nu is nog niet zo lang geleden (vorig jaar?) "De Merge" doorgevoerd, waarbij deze 2 profielen aan elkaar zijn gekoppeld. Gaandeweg zal GoT dus meer verweven worden met de frontpage (denk ik), maar dat was tot voor kort niet mogelijk omdat dat allemaal fysiek gescheiden was.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• vmsw
@DrivinUCrazy
Ik weet het, maar dit kan wel verbeterd worden :).. maar dat was ff offtopic, misschien niet handig dat we daarmee verder gaan.

@Marzman:
Dit heb ik in de openingspost al gezegd, dat is uiteraard niet de bedoeling. Maar bekenden aangeven etc. lijkt mij (en vast een meerderheid) wel prettig. Dan IS de mogelijkheid er in ieder geval.

Laten we maar wachten op iemand die hier een dev is :)

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 15:11
Iets zegt mij dat er door de rg aangegeven gaat worden dat men wederom weer even verkeerd inschat hoeveel werk aanpassingen in de software zijn. Het wordt weer eens gezien als een kleine aanpassing die 'zo' gemaakt is. Daarnaast zal er ook wel iets gezegd gaan worden dat het performance technisch niet slim is dit te doen.

offtopic:
Oeps, nu doe ik ook aannames

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:39

crisp

Devver

Pixelated

Civil slaat de hamer op z'n kop ;)

Intentionally left blank

• crisp
  • Registratie: Februari 2000