Hi 
Ik heb hier een ASP.NET application, met daarin een .asmx (webservice). Hij is genaamd 'WordsService.asmx'
Even wat code:
In mijn Index.aspx heb ik een scriptmanager.
Nu zou ik dus ergens dit moeten kunnen doen:
Helaas geeft Firebug mij dan de error: 'WordsService not found'
Als ik kijk in de source wordt er alleen een referentie gelegd naar 'WordsService/jsdebug', en die pagina is dan helaas leeg.
Ik heb deze code naar een WebService verplaatst voor het 'proper' houden van mijn applicatie.
Toen ik deze in mijn Index.aspx had, en PageMethods aan had staan kon ik deze mooi gebruiken.
Kan iemand mij in de juiste richting schoppen?
Ik heb hier een ASP.NET application, met daarin een .asmx (webservice). Hij is genaamd 'WordsService.asmx'
Even wat code:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| /* usings */ namespace MagWords { /// <summary> /// Summary description for WordsService /// </summary> [WebService(Namespace = "http://tempuri.org/")] [WebServiceBinding(ConformsTo = WsiProfiles.BasicProfile1_1)] [System.ComponentModel.ToolboxItem(false)] [System.Web.Script.Services.ScriptService] public class WordsService : System.Web.Services.WebService { /// <summary> /// Updates the location of the object /// </summary> /// <param name="id">The id of the object</param> /// <param name="x">The x location</param> /// <param name="y">The y location</param> [WebMethod (CacheDuration=0)] public static void UpdateWordLocation(int id, int x, int y) { /* snip */ } } } |
In mijn Index.aspx heb ik een scriptmanager.
XML:
1
2
3
4
5
| <asp:ScriptManager ID="scriptManager" runat="server"> <Services> <asp:ServiceReference Path="~/WordsService.asmx" /> </Services> </asp:ScriptManager> |
Nu zou ik dus ergens dit moeten kunnen doen:
JavaScript:
1
| WordsService.UpdateWordLocation(1, 50, 60); |
Helaas geeft Firebug mij dan de error: 'WordsService not found'
Als ik kijk in de source wordt er alleen een referentie gelegd naar 'WordsService/jsdebug', en die pagina is dan helaas leeg.
Ik heb deze code naar een WebService verplaatst voor het 'proper' houden van mijn applicatie.
Toen ik deze in mijn Index.aspx had, en PageMethods aan had staan kon ik deze mooi gebruiken.
Kan iemand mij in de juiste richting schoppen?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8