• BasVZ
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
heey,

net mijn nieuwe pc van alternate in elkaar gezet. voordat ik een nieuw onderdeel vastpakte heb ik telkens mezelf even ontladen dmv het stopcontact. nu ben ik echter memtest aan het draaien en na 20 minuten al 173! errors te pakken. zal ik ze terugsturen en om nieuwe vragen of maakt het niet uit of heeft het toevallig met m´n timings te maken. Geheugen is van Kingston 800MHz en moederbord is P5N-E SLi

bvd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je zo snel al errors krijgt dan is het geheugen defect, of niet compatible met je mobo. In beide gevallen gewoon terugsturen.

Verwijderd

Heb je al gekeken of geheugen op goede snelheid draait?

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:40
Anders wil een andere geheugenbank soms ook uitkomst bieden.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

matel schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:54:
Anders wil een andere geheugenbank soms ook uitkomst bieden.
Nee, dat kan niet. Geheugenbanken zijn een logische wijze om het geheugen te adresseren. Dat kun je niet zomaar veranderen, want dat is iets dat in de geheugencontroller zit.

• BasVZ
Ja het geheugen is compatible met het moederbord. Het is uiteindelijk bij dat aantal gebleven. Willen die errors echt zeggen dat het geheugen echt defect is of kan het ook een fout zijn in de instellingen

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heb je die 800Mhz op de standaard voltage draaien? Of heb je het voltage wat opgekrikt? Ik weet niet precies welke soort modules je hebt, maar een groot aantal 800mhz modules hebben extra voltage nodig.
En stonden de 800mhz modules wel op de lijst van het Asus moederbord?

• BasVZ
ik heb het voltage niet opgekrikt, ik heb eigenlijk ook nog niet eens een OS draaien, ik deed de Memcheck vanaf de Live CD van Ubuntu.

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je meerdere modules of maar 1? Anders kun je proberen om ze 1 voor 1 te testen.

Edit: Aan het onderstaande bericht te zien heb je 2 modules. Deze kun je gewoon los van elkaar testen. De kans is klein dat beide modules defect zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Edmund op 05-07-2008 14:17 ]

• BasVZ
https://www.alternate.nl/...showTecData=true#techData dit is het geheugen wat ik erin heb en dit is het moeder bord: http://www.alternate.nl/h...58987/?articleId=-1058987

volgens mij is het toch echt compatible

[ Voor 6% gewijzigd door BasVZ op 05-07-2008 14:10 ]

Verwijderd

Kijk nou gewoon eens even in het BIOS of het geheugen op de goede snelheid draait...

• BasVZ
ff w8en kan het ff niet vinden

• BasVZ
CAS latency enzo staan allemaal gewoon op Auto ingesteld

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ontladen doe je ook niet "via het stopcontact"

het doel is ook niet om te onladen in dit geval, maar om spanningsverschillen te voorkomen

dus bij gebrek aan een polsband .. tegelijk je pc kast vastpakken en esd zakje met dimm er in
voor seconde of drie .. en dan je dimm er in

en ja als je pc in het stopcontact zit, dan maak je effectief verbinding met de kast, maar dat staat er niet bij

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 05-07-2008 14:24 ]

Iperf

• BasVZ
oke, ik heb nu alles zo ingesteld als hier:

Timings
CAS Latency (CL) 5
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 5
RAS-Precharge-Time (tRP) 5
Row-Active-Time (tRAS) 12

op de site stond, dus nu memtest opnieuw begonnen

• BasVZ
ik doe test #5 nu al 3 keer, en het aantal fouten zit inmiddels op 615, toch maar even contact opnemen met alternate of zouden er makkelijkere oplossingen kunnen zijn?

Verwijderd

JE GEHEUGEN is stuk, omruilen

Verwijderd

Ik heb hetzelfde geheugen en zelfde moederbord en bij mij werkt het, staat bij mij wel op 5-5-5-18

• BasVZ
oke bedankt heh, ik zal het bij mij op hetzelfde zetten en kijken of het dan goed werkt, iig bedankt

• matel
Terw_Dan schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:56:
[...]

Nee, dat kan niet. Geheugenbanken zijn een logische wijze om het geheugen te adresseren. Dat kun je niet zomaar veranderen, want dat is iets dat in de geheugencontroller zit.
Dat moet je ik toch tegenspreken. Mijn oude moederbord (asus a7v600) werkt niet correct als ik mijn geheugen in bank 1 en 2 doe. Echter, in bank 2 en 3 geen problemen. Zo ken ik nog wel meer verhalen van mensen waarbij een andere geheugenbank gebruiken uitkomst heeft geboden. Dat kan te maken hebben met de geheugencontroller, maar ook met een defecte geheugenbank.

[ Voor 7% gewijzigd door matel op 06-07-2008 11:39 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

matel schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:38:
[...]

Dat moet je ik toch tegenspreken. Mijn oude moederbord (asus a7v600) werkt niet correct als ik mijn geheugen in bank 1 en 2 doe. Echter, in bank 2 en 3 geen problemen. Zo ken ik nog wel meer verhalen van mensen waarbij een andere geheugenbank gebruiken uitkomst heeft geboden. Dat kan te maken hebben met de geheugencontroller, maar ook met een defecte geheugenbank.
Je kunt geheugen niet in een bepaalde bank doen. Een bank is niet iets fysieks waar je wat in kan stoppen, het is een manier van geheugen adresseren.

• Haan
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Terw_Dan schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:50:
[...]

Je kunt geheugen niet in een bepaalde bank doen. Een bank is niet iets fysieks waar je wat in kan stoppen, het is een manier van geheugen adresseren.
Hij bedoelt natuurlijk een fysiek geheugenslot op het moederbord, maar dat begrijp je zelf ook wel.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Haan schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:46:
[...]

Hij bedoelt natuurlijk een fysiek geheugenslot op het moederbord, maar dat begrijp je zelf ook wel.
Een bank en een slot zijn iets totaal verschillende dingen. Als iemand het over een bank heeft dan ga ik ervanuit dat het over een bank gaat, en niet ineens over een slot, gezien dat 2 extreme verschillen zijn.

• matel
Blijkbaar mag je ook geheugenbank zeggen: http://www.encyclo.nl/begrip/geheugenbank
Maar dan nog, we gaan toch niet over de exacte terminologie muggenziften als 100% duidelijk is wat ik bedoel ;)

Verwijderd

Je mag het wel zeggen, maar dan zeg je het wel verkeerd. ;)

• matel
Ach ja ok, ik zal het in het vervolg niet meer verkeerd zeggen dan :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

matel schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:05:
Blijkbaar mag je ook geheugenbank zeggen: http://www.encyclo.nl/begrip/geheugenbank
Maar dan nog, we gaan toch niet over de exacte terminologie muggenziften als 100% duidelijk is wat ik bedoel ;)
Geheugenbank is toch echt incorrect om op die manier te gebruiken.
En het is geen muggeziften, dit soort dingen door elkaar gebruiken kan gewoon erg onduidelijk zijn.

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
DIRECT terug sturen !! Was niet best als de standaard timings by spd ervoor zorgen dat je errors krijgt

Kheb trouwens in mn korte leventje al wel 10.000 computer gebouwd, en er heeft nog nooit maar dan ook echt nooit een polsbandje om mijn arm gehangen, laat staan dat ik eerst aan het stopcontact ga zitten om me te ontladen. Nog nooit problemen gehad.

[ Voor 55% gewijzigd door programfile op 06-07-2008 22:11 ]

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 22:49
programfile schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:08:
DIRECT terug sturen !! Was niet best als de standaard timings by spd ervoor zorgen dat je errors krijgt

Kheb trouwens in mn korte leventje al wel 10.000 computer gebouwd, en er heeft nog nooit maar dan ook echt nooit een polsbandje om mijn arm gehangen, laat staan dat ik eerst aan het stopcontact ga zitten om me te ontladen. Nog nooit problemen gehad.
Geloof mij, de kans op kapot geheugen is nagenoeg 0,2%. Het ligt dus waarschijnlijk aan je P5N-E sli moederbord met 650i (bagger) chip. Er zit dan ook niet voor niets een mega-sticker op de 680i borden van asus met de mededeling dat de borden nogal kieskeurig zijn wat betreft geheugen. Ik heb dit mobo zelf ook gehad in combinatie met Corsair en MDT memory en was ook niet aan de praat te krijgen. Probeer je mem op 2,0V of ruil je moederbord om voor een degelijk P35 bord (van gigabyte oid) en je zal zien dat al je problemen zijn verholpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Stijnd op 07-07-2008 09:43 ]

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Heb je al, zoals eerder aangegeven, lat per lat getest? Als ze allebei, afzonderlijk, fouten geven dan zullen ze inderdaad incompatible zijn met je mobo of in het slechtste geval allebei stuk zijn, wat mij hoogst onwaarschijnlijk lijkt, maar toch. Desnoods per lat in de 4 banken afzonderlijk testen, kwestie van zeker te zijn.
Test ze nu eens stuk per stuk en weet het dan te vertellen, vooraleer op verhalen af te gaan.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Pagina: 1