Toon posts:

Computer reageert niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb sinds kort een probleempje met mijn computer
namelijk hij reageert niet goed als je bijvoorbeeld op het internet bent of iets
dan reageert die even helemaal niet meer kan je nergens meer op klikken of iets
druk je dan op CTRL+Alt+Delete dan kom je in het taakbeheer en zonder iets verder te doen werkt die dan weer ik vind het behoorlijk raar want hij reageert niet meer druk op CTRL+Alt+Delete zonder iets verder te doen en hij werkt weer.
Weet iemand hoe dit zou kunnen komen of iemand die hetzelfde probleem heeft gehad want het begint langzamerhand echt vervelend te worden
mijn computer hardware
Intel Core Duo E4500 (2,2 Ghz)
2GB geheugen
Geforce 8500
MSI G31M Moederbord

mvg,
Glenn

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 13:03 ]

Verwijderd

Geef eens wat info over hard- en software.

Edit: en wellicht ook leuk om het OS er even bij te vermelden?

Waarom ben jij er zo zeker van dat het aan de hardware ligt (OH, alleen hardware noemen)? Lijkt me eerder een software probleem...

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 13:10 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het beste is om eerst even uit te sluiten of het aan de hardware ligt of aan de software. Vervang het OS eens om te kijken of je met andere software de problemen ook hebt of niet. Blijkt daaruit dat het hardware is, neem dan Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vlugge reacties
mij OS is Windows XP Pro
ik heb hem al opnieuw geinstalleerd maar het heeft geen verschil
oke ik zal de troubleshooter even doornemen

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Al gescant op virussen en/of hijackthis gedraaid om te kijken of er iets vreemds meedraait?

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:01:
ik heb sinds kort een probleempje met mijn computer
namelijk hij reageert niet goed als je bijvoorbeeld op het internet bent of iets
dan reageert die even helemaal niet meer kan je nergens meer op klikken of iets
druk je dan op CTRL+Alt+Delete dan kom je in het taakbeheer en zonder iets verder te doen werkt die dan weer ik vind het behoorlijk raar want hij reageert niet meer druk op CTRL+Alt+Delete zonder iets verder te doen en hij werkt weer.
Kom je er met ALT-TAB ook niet uit? Bij mij lukt dat wel als er eens een programma "hangt". Mijn muis is dan weg (dus kan niet op taakbalk klikken) maar na een ALT-TAB gaat alles weer goed...

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb al gescant op virussen met verschillende programmaa's en heb Hijackthis ook gedraaid maar daar kwamen geen rare dingen uit
met ALT-TAB kom ik er ook niet uit dan blijft die ook hangen

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Schoon geinstalleerd, heb je hetzelfde?
Hoe heb je schoon geinstalleerd? Wat heb je geinstalleerd en de volgorde?
Wat als je internet loskoppeld, wat gebeurd er dan?
Internet modem uitzetten, 5 miniuten, dan weer aanzetten?
Cpu te heet, wat zijn de temperatuurs, wat zijn de voltages?

Dus geef eens wat meer info?(zo precies mogelijk)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon me hardeschijf geformateerd paar dingen die ik wilde bewaren op externe hardeschijf gezet 2 partities gemaakt C schijf van 20 gb en D schijf van 300 gb en dan vervolgens de drivers en dan de programmas die ik gebruik, ik heb het internet losegekoppeld maar dat heeft ook geen resultaat, internet modem uitzetten en na 5 minuten weer aanzetten gaf ook geen resultaat
ik weet niet precies of me CPU te warm is bij Everest zie ik het volgende:

CPU Minimum 26
CPU Maximum 96
CPU Average 93,2
CPU#1/Core 1 Minimum 33
CPU#1/Core 1 Maximum 52
CPU#1/Core 1 Average 47,5
CPU#1/Core 2 Minimum 32
CPU#1/Core 2 Maximum 52
CPU#1/Core 2 Average 46,3

en wat me ook opviel gister, ik ging even een spel proberen te spelen ik dacht even kijken hoelang die het volhoudt, ik had ondertussen ook een muziekje op (spel NFS Most Wanted) en via Winamp muziekje maar als ik aan het racen ben eenmaal is er niks aan de hand maar is een liedje afgelopen en wilt die naar de volgende gaan blijft me computer hangen dus ik deed even niks kreeg ik allemaal hele rare kleuren enz maar als ik een spel als Quake 3 speel met muziekje erbij is er niks aan de hand maar kan dat ook komen omdat Quake 3 minder van je computer vraagt?

De voltages van de computer zijn volgens everest

CPU Core Minimum 1,18 Maximum 1,18 Average 1,18
+3,3 V Minimum 3,26 Maximum 3,28 Average 3,26
+5 V Minimum 5,48 Maximum 5,48 Average 5,48
+12 V Minimum 9,79 Maximum 9,79 Average 9,79

ik hoop dat ik jullie voldoende informatie heb gegeven want ik ben hier geen held in
:o mvg,
Glenn

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 10:15 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

een +12V an 9,79V kan nooit kloppen. Daarmee zal jepc al niet eens opstarten. Vergeet uitdraaien van progsels zoals everest eens en kijk in de bios (die is al iets betrouwbaarder) al is het beter om er een multimeter aan te hangen. Als je voltages daadwerkelijk zo laag zijn, dan kan je voeding wel eens brakkig zijn.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Zo, doe eerst eens ff je voeding vervangen...Nog geen 10V op je 12V lijn is veel te weinig.
En de 5,5V op de 5V lijn is weer te veel...

Ook vind ik de 96 graden die je CPU haalt wel erg warm, weet je zeker dat de koeler goed zit?

Heb je alle drivers (ook die van het moederbord/chipset) geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen bedankt voor de vlugge reacties ik zal zo even me bios induiken
Ja ik dacht al dat die 96 graden niet goed was, ja ik weet eigenlijk wel zeker dat de koeler goedzit want het rare is een poosje geleden deed die het nog wel goed en ik heb niets eens iets los gehaald in me computerkast
Ik heb alle drivers geinstalleerd ook de chipset

Bios geeft aan:

CPU temperatuur 29 graden/ 84 fahrenheit
Systeem temperatuur 37 graden/98 fahrenheit

Sys Fan1 Speed 992 RPM
CPU Fan Speed 1721 RPM

CPU Vcore 1,256 V
3,3 V = 3,264 V
12 V = 11,985 V
5V= -204,753 V -> dit leek mij niet goed maar ik kan het mis hebbe :o
3VSB = 3,264 V

Memory voltage :1,90
SB voltage: 1,50

ik hoop dat dit voldoende informatie is

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 10:32 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die 12V lijkt meer te kloppen, de 5V is zo te zien gewoon een compleet verkeerde uitlezing, of een brakke sensor. Wil je zeker weten of het klopt, dan is een multimeter de enige oplossing.

Vervang de voeding sowieso eens, mocht dat niet helpen, dan kun je altijd verder met de tips uit: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
wOke ik zal dat vanmiddag even proberen om de voeding te vervangen
dan laat ik het wel horen of de computer het beter doet
bedankt voor de hulp
mvg,
Glenn

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik zou even Combofix en Roguefix draaien.
Eventueel HitmanPro erover heen knallen, en dan eens weer kijken, dan weet je iig zeker dat het geen spyware is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere voeding geprobeerd ( ik dacht eerst dat ik er nog 1 had liggen maar die had niet voldoende watt en had geen SATA aansluiting, dus vandaar dat het zo lang duurde) maar ik heb de voeding geprobeerd en het heeft niks veranderd
in de bios bij H/W Monitor geeft die nog steeds:

CPU Vcore 1,256 V
3,3 V = 3,264 V
12 V = 11,985 V
5V= -204,753 V
3VSB = 3,264 V

hetzelfde aan en heb aantal uren meegewerkt en is niks veranderd zou iemand weten waar het anders aan kan liggen
mvg, Glenn
Pagina: 1