bartmaniac schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:26:
even enkele verduidelijkingen
de nieuwe imac is gewoon voor thuis bedoeld, ter vervanging van de oude windows desktop. Ik ben dus geen student. Ben ook geen echte spelletjesfanaat, de games die ik heb zijn al enkele jaartjes oud. Nee, de imac zou gebruikt worden om wat te surfen en dan zou ik graag mijn eigen dvd's willen omzetten naar een compacter formaat om deze achteraf op een nas op te slaan. Heb ook nog een sony mini-dv camera en zou graag nog wat opgenomen spullen willen monteren (vroeger gebruikte ik adobe premiere op windows). Pas terug van de bib en daar in een tijdschrift (C't) gelezen dat de imac's het niet slecht doen in de benchmarks tegenover de windows
Dit geeft meer duidelijkheid over je motivatie en wat je wilt. Qua performance ben ik redelijk stellig: voor veel minder geld kun je een qua prestaties vergelijkbaar of zelfs beter systeem samenstellen.
Ook heb je zo te lezen geen enkele ervaring met OS X dus dat is een duidelijke cultuuromslag. Je zult in ieder geval kunnen doen onder OS X wat je al deed. Misschien, gezien de beschikbare software, wel op een prettigere manier.
De vraag is dus of de nieuwe omgeving ook als prettig wordt ervaren. Ga naar een kennis met een mac of naar een winkel en laat je voorlichten maar belangrijker: ga er zelf eens mee spelen.
Windows kun je altijd nog virtueel of dual-boot op het ding draaien. Maar dat moet je dan wel los aanschaffen. Als je het ding mooi vind, je hebt het geld dan gooi je er gewoon alleen windows op. Dat mag ik natuurlijk hier niet hardop zeggen, maar het is maar wat je wilt.
[
Voor 4% gewijzigd door
Q op 05-07-2008 16:29
]